3 weken campertour met baby

Wij willen de eerste 3 weken van september naar Canada met onze baby van dan 9 maanden. Het idee is om dan rustig met de camper rond te trekken in west Canada.

Nu begrijp ik dat het tijdens het hoogseizoen druk kan zijn op de campgrounds, maar geldt dit ook nog in september? Ik wil niet uren in de rij staan etc, met een baby ben je toch wat beperkter.

Heeft er iemand nog tips voor een route, camper verhuurbedrijf of reisorganisatie die camper verhuur regelt en campgrounds van te voren kan boeken?

Het idee is om van een rechtstreekse vlucht te pakken vanuit Amsterdam naar Calgary of Vancouver.

Hoi en welkom!

Voor een route zul je ook je wensen kenbaar moeten maken: wil je citytrippen of door de natuur?
Inspiratie kun je opdoen in het topic Mooiste West-Canadese reisroute gevraagd, of één van de vele reisverhalen waarnaar gelinkt wordt in Algemene informatie over Canada. Ook vind je daar links naar diverse bedrijven die kant-en-klare pakketten aanbieden naar Canada.

Voor camperhuur zijn er pakweg drie grote bedrijven: Canadream, Fraserway en Cruise Canada. Deze laatste is verreweg de grootste (meeste filialen en voertuigen), maar lees ik iets meer klachten over. Ik las laatst dat er in Vancouver ook een kleiner verhuurbedrijf is, genaamd Traveland, maar daar zie ik heel weinig verhalen over.

Tip: wacht niet te lang. Mijn familie was een maand geleden bij Jan Doets om een Canadareis te boeken en toen bleek dat er niet heel veel keuze meer was voor dit seizoen. Diverse pakketten zijn kennelijk al uitverkocht.

Succes met de planning!
Jurjen

Naar mijn mening is in september de grootste drukte achter de rug. Daarbij is druk ook een relatief begrip in Canada. Hangt er vooral vanaf waar je naar toe wilt. De bekende publiekstrekkers (Banff & Jasper) kunnen voor Canadese begrippen dan druk zijn, als je bijvoorbeeld zuid-frankrijk bent gewend in het hoogseizoen zal Canada je sowieso als rustig voorkomen, zelfs Banff en Jasper. Ik heb goede ervaringen met Great Lakes Travel in Eindhoven (ook voor last minute boekingen en reserveringen enzo) en met de campers van Canadream. Het bespreken van campgrounds is naar mijn (bescheiden doch ervaren) mening in het geheel overbodig. Wel kan het raadzaam zijn niet al te laat op een campground te arriveren (niet later dan bijvoorbeeld 16:00 u) aangezien de fraaiste plekken het eerst bezet worden.
De geijkte route is er natuurlijk een door Banff en Jasper maar (afhankelijk waar je begint) zou je ook een route kunnen nemen die je langs de coastal mountains voert (de Cassiar Hwy). Begin en eindpunt in Vancouver is dan het handigst. Het hangt er voornamelijk vanaf wat jullie wensen zijn (zoals Jurjen al schrijft: citytrippen of natuur of een combinatie).
Wij hebben voornamelijk ervaring met natuurtrips door BC, Alberta, Yukon, NWT en Alaska. Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.

groet, Rob

Bedankt voor de reacties.

We willen voornamelijk de natuur in (trails lopen van een aantal uur met de baby op de rug), de steden geloven we wel. Misschien even een dagje bij aankomst en vertrek en tussendoor als het op de route ligt.

Ik vind het niet erg als ik een keertje vanwege de ‘drukte’ op een iets minder mooi camping plekje sta, maar sta liever niet uren in de rij of moet doorrijden naar een volgende camping. Wat ik overal lees is dat het erg druk kan zijn op de bekende plekken (Banff en Jaspers), dus vandaar dat ik me wat zorgen maakte over reserveren.

Op google maps probeerde ik Cassiar Highway te zoeken, maar leek mij erg noordelijk. Het is lastig om de afstand in te schatten.

Wellicht een suggestie: vandaag in de Telegraaf een advertentie van goCanada: 3 weken vanaf 18 sept incl. vlucht en camperhuur voor € 1.379 pp. Even goCanada googelen dus. Is naar mijn mening erg goedkoop dus als je je vakantieperiode kunt wijzigen loont dit wellicht de moeite.

Groet, rob

Mooie aanbieding! Maar die periode kunnen we niet, wel eerder (Augustus). Maar gocanada heeft een overzichtelijke site met camperverhuur prijzen misschien zit er wel iets moois tussen. Ik ga even verder kijken.

Wat betreft de baby is de camper een echte aanrader. Wij gaan wel eens gewoon met de auto en dan zit de kleine toch gewoon vast en dat gaat aanvankelijk wel en slapen ze wat meer maar ze vervelen zich op den duur wel. Dus als je dan eens door de camper kan kruipen (als je baby dat al doet) of gewoon even spelen op de vloer in de camper. Dat doet al een bult goed en kan je door blijven rijden. Een avond kregen we onze maar niet stil tijdens het rijden. Afrit van de snelweg genomen (tussen Kamloops en Hope ergens) uitgestapt, de mooiste sterrenlucht gezien ooit! Maar uiteindelijk bleef hij huilen, je moet dan maar even met hem spelen en wat anders doen.

McSnowy, dat was inderdaad ook onze redenatie. Een camper is voor kleine kinderen dan toch heel makkelijk en toch ben je mobiel en kan je er op uit.

Wij zijn erg benieuwd hoe het ons gaat bevallen, want het is wel heel anders dan met z’n tweeen rond te trekken.

Hoe is het jullie bevallen?
Wij willen deze zomer met onze baby op pad.

Tips zijn welkom.

Uiteindelijk waren we te laat om voor een redelijke prijs een camper te huren. Toen hebben we besloten om met de auto rond te trekken, wel volgens een vooraf bepaalde route. Dit is ons uitstekend bevallen. Wel rustig aan gedaan (gemiddeld twee nachten op dezelfde plaats and gemiddeld zo’n 3-4 uur rijden).

Wij hadden bijna elke keer een hotel met keuken wat wel zo praktisch is voor ontbijt en eten opwarmen voor de kleine. Soms hadden we nog een aparte kamer erbij waar onze zoon kon slapen. Dit alles hebben wij geboekt met TravelNauts.nl

Achteraf waren we blij dat we een auto hadden en geen camper, want met auto ben je een stuk sneller van A naar B en kan je overal komen en parkeren. Met camper ben je toch vaak aangewezen op dezelfde camp grounds die vaak vol zijn en nog prijzig ook.

1 like

Wij zitten met dezelfde vragen: willen naar west canada maar vragen ons af of dat te doen is met een baby van 1 jaar? Camper heeft dus voor/nadelen en de auto ook? Verder nog tips qua babyspullen meeslepen of fijne accomodaties???
Hoe is t vliegen met de kleine bevallen, daar nog tips voor?
Alvast heel erg thankssss!
Groetjes Ankie

Vliegen was geen probleem. Indien baby nog klein genoeg is kan je een crib aanvragen, daar slapen ze heerlijk in. Zeker als je het met een deken afdekt zodat ze niet alles continu kunnen zien (ductape doet wonderen).

Op Schiphol is trouwens ook een baby lounge, heel relaxed om de baby nog even te laten spelen/slapen/verschonen.

Verder is reizen met een baby geen probleem, gewoon wel instellen dat je dagindeling wat moet aanpassen (minder dingen op een dag doen).

Veel plezier

Babys kunnen inderdaad prima slapen in het vliegtuig. Zeker bij KLM is de cabin crew zeer behulpzaam om slaapplekken te improviseren. Bij AirTransat kreeg de purser overigens het idee om, net als alle babys na het opstijgen met een hoop gekrijs in slaap zijn gevallen, een reclamefilmpje er met discovolume in te knallen, zodat alle kinderen direct weer wakker zijn met al het bijbehorende gehuil. Het meest ironische was nog dat het reclamefilmpje wilde tonen hoe kindvriendelijk AirTransat was (niet dus).

In Canada zelf lijkt me een camper ideaal voor met een jong kind: makkelijk op bed te leggen, waar je ook bent, altijd alles voor het grijpen (in plaats van alles in tassen en koffers stoppen als je met een auto reist).

Wij vonden en vinden op stap met de camper en (kleine) kinderen ideaal. Je hebt altijd je eigen huisje bij je, kinderen hoeven niet te wennen. Even stoppen onderweg om te eten/drinken/plassen is heel gemakkelijk, vooral omdat je niet altijd in de bewoonde wereld rijdt. Stoppen om gewoon even te spelen omdat de kleine kinderen het beu zijn is ook heel gemakkelijk… en heb je zelfs soms ook even rust of kom je toch onverwacht op een mooi plekje uit. Zie ook onze site www.dobbelaarvink.nl