Wat zijn de kosten van een roadtrip door zuid-Canada?

Geachte medereizigers!

In Augustus van dit jaar willen 3 vrienden en ik voor 2/3 weken een roadtrip maken door Canada. Aangezien we nog studenten zijn is ons budget beperkt tot 2500/3000 euro. Mijn vraag is of dit financiël haalbaar is. Alle hoteltips, leuke plaatsjes en mooie bezienswaardigheden zijn van harte welkom!! Ook advies voor een andere bestemming zouden wij op prijs stellen.

Mvg,

Jan

Al eens overwogen een campertje te huren? Uit mijn hoofd kun je in Canada op heel veel plekken “wildkamperen” oftewel: gewoon zonder kosten je camper ergens neerzetten (oke, niet op prive-terrein en waarschijnlijk ook niet midden in natuurparken).
Kan een hoop overnachtingsgeld schelen.
Een camper is ook uitgerust met een keukentje, dus je zou ook de kosten voor de maaltijden op die manier kunnen beperken.

Ik heb je berichtje trouwens even verplaatst naar het Canada-forum. Ik vermoed dat je daar eerder antwoorden krijgt op je vragen.

Grrrrrr… net een hele reply zitten typen, valt mn wifi weg… Nog een keer.

Zuid canada is een vaag begrip, de vraag is meer of je naar het westen of oosten wilt. Ik zou zelf aanraden om naar het westen te gaan als je voor de natuur gaat.

Een camper kan behoorlijk prijzig zijn, ik zou zelf meer inzetten op een auto huren en te gaan camperen. Voor een campground betaal je meestal 20 tot 35 dollar per nacht per plaats.
Als even een berekening maak kom ik uit op het volgende (in euro)
vlucht 3 personen x 650 euro = 1950
autohuur 800
hostel 3 personen x 7 nachten x 30 = 630
campground 14 nachten x 30 = 420
eten 3 personen x 21 nachten x 25 = 1575
benzine 500
np park pass 100
totaal 5975, dus gedeeld door 3 = 1992 euro p.p.

De auto kan duurder uitvallen afhankelijk van leeftijd of meerder bestuurders. De vlucht kan in augustus duurder zijn. Heb je al een campeer uitrusting? Is hier redelijk betaalbaar maar telt wel op. Ga je excursies etc doen? Wel leuk om een walvis excursie of surfles te nemen als je op vancouver island bent… Oja, de ferry kost ook geld, etc.
Als je de kosten van de auto en campgrounds met 3 personen split moet het zeker te doen zijn voor dat geld.

Groeten uit Vancouver :slight_smile:

Effe offtopic:

Wel eens gehoord van de add-on Lazarus? Die onthoud wat je getypt hebt, dus het enige dat je dan moet doen is met de rechtermuisknop op het veld staat waar je iets had ingevuld en klikken op “Recover Text” of “Recover Form”.

Klinkt goed, zal er eens naar kijken.

Jan, ik zie trouwens in een ander topic dat je een vraag stelt over de auto huur kosten. In Canada heb ik meerdere keren bij Alamo.nl gehuurd. Als je jonger bent kan je dat als extra optie selecteren (gold underage). Dit was volgens mij goedkoper dan het ter plaatse regelen bij een verhuurder in Canada toen ik met iemand reisde die <25 was. Let er altijd op dat de auto verzekerd is als je tarieven vergelijkt.
Een auto huren in de VS kan soms significant goedkoper zijn, vliegtickets soms ook. Het kan dus geen kwaad om te kijken een ander startpunt, bijvoorbeeld Seattle ipv Vancouver of Boston ipv een canadese stad aan de oost kant.

Wij heb en een auto gehuurd via usareisen.de of zoiets. Daar staat ook een kopje Kanada en dan,via alamo geloof ik. Was verreweg het goedkoopst.

Wij waren met zn 2en en,waren 3500 euro pp kwijt voor 20 dagen. We hebben op excursies etc. niet bezuinigd met een 2daagse kahaktocht, walvisexcursie, raften en nog wat andere tochtjes. Wel redelijk gezocht naar goedkope spaapplekjes, maar wel allemaal hotels of bnb. Met 4man scheelt sowieso al veel aan autohuur en benzine. Dus 3000 moet zat lukken. Als je wat beknibbelt op excursie, eten (vaker fastfood dan uit eten:p) of gaat kamperen kom je nog wel stuk lager uit.

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

Wij waren met twee personen en wij hadden berekend dat de kosten voor autohuur in totaal goedkoper waren dan een camper huren. Kijk gewoon vooraf hoe je op bepaalde dingen kunt ‘bezuinigen’. Bijvoorbeeld altijd een hostel/overnachting boeken met kookgelegenheid en koelkast, zelf je TomTom meenemen (zodat je die niet hoeft te huren), op Fora kijken / onderweg kijken of je Parkpassen van mensen kunt overnemen (die nog geldig zijn maar niet meer gebruikt worden) etc. etc. Het moet zeker haalbaar zijn, maar het blijft duur daar.

Jan heeft sinds zijn eerste post niet meer ingelogd… jammer.