Rondreis west canada

Hallo allemaal, leuk zo’'s site.
Wij gaan op 10 juli t/m 7 augustus naar west canada.
Vandaag een ticket geboekt voor 767 euro vanaf dusseldorf met lufthansa.
Verder een camper gehuurd bij rent-an-rv.com voor 2850 cad. volgens mij een koopje is ongeveer 1800 euro voor 23 dagen met 4800 km vrij en eigenrisco afgekocht.
Kent iemand dit bedrijf en zijn er meer mensen die rechtstreeks zelf een camper hebben gehuurd. Vind de prijs namelijk erg laag.
RVtype:C20 moterhome.
En graag horen wij suggesties voor een rondreis calgary-calgary.
En eventueel goede en mooie campings

Alvast hartelijk bedankt
Albert en Audrey

Beste Albert en Audrey,

Ik ben niet bekend met dat camper huur bedrijf maar het lijkt me wel een degelijke prijs. Ik beantwoord je vraag opje volgende post inverband met auto of camper ook al even…Met een camper ben je namelijk wat vrijer en als het weer of de omgeving je niet aanstaat dan ga je toch gewoon verder naar de volgende plaats. Je zit wel in het hoogseizoen dus het kan soms wel even zoeken zijn naar een camping want die zitten dan soms al vrij vol…vooral in de drukkere gebieden zoals Vancouver, Calgary en de Canadese Rockies. Misschien is het mogelijk om deze campings op voorhand vast te leggen en dan ben je nog steeds vrij voor de route er tussen in.

Met een auto kan het ook wel goed zijn om gewoon op de bonnefooi te gaan, maar de degelijke prijzen voor hotels/motels en B&B’s zijn waarschijnlijk al allemaal volzet. Je kan naar de plaatselijke Info/Visitor Centrums om na te vragen welke verblijfplaatsen nog vrij zijn voor die bepaalde nacht. Hier stel ik dan ook weer voor om in de drukkere plaatsen (Vancouver, Calgary en de Canadese Rockies) je verblijf op voorhand vast te leggen en dan heb je voor de rest ook weer de vrijheid.

Voor een leuke route kan je eens kijken op mijn gedetailleerde route beschrijving. Daar kan je misschien wel wat tips uit halen, maar mijn route is van Vancouver tot Vancouver. Je ziet maar of je er wat mee kan! Dit is de website: My One True Love found on the internet!!

Je kan me via die website ook e-mailen als je vragen hebt. Veel succes met het voorbereiden van jullie trip!

Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

Dank je wel voor de informatie.
Als ik kijk op je site ziet er perfect uit en er is veel te vinden.
Kan er van alles af halen en wat betreft dat jullie in Vancouver zijn begonnen stappen wij gewoon halverwege in.
Groetjes Albert en Audrey

Hoi Albert,

de prijs voor de camper is echt goed. Het is wel een grote bak hoor…20 feet…zeg maar 7 meter. Dus probeer maar rustig zuinig te rijden. Ik denk dat je gemiddeld wel 5-6 km per liter rijdt…ze rijden heel onzuinig, maar als je verstandig rijdt kun je wel een paar honderd dollars besparen…

veel plezier!:teeth: