West-Canada low cost kampeervakantie tips?

Hallo,

We zijn van plan dit jaar in Juli naar Vancouver op vakantie te gaan en dan een rondreis te maken op Vancouver Island. Echter we hebben niet een heel groot budget. Een camper huren vinden we te duur. Wie heeft er goede tips voor een leuke vakantie?

neem een (goede) tent mee, camperen kost ongeveer 30 dollar per nacht (soms meer, soms minder). Anders is wildkamperen ook een optie. Als je met z’n 2en bent kun je ook een Ford Explorer huren (of iets dergelijks), als het slecht weer is kun je daar altijd nog in overnachten.
Verder is het afhankelijk van wat jij budget vind. Een motel of B&B kost meestal rond de 60 tot 100 dollar maar soms kun je kortingsbonnen vinden in de plaatselijke VVV.
Tenslotte zou ik een Safeways kaart aanvragen (zeg met AH Bonus pas), daarmee kun je bij de Safeways supermarkten soms erg grote kortingen krijgen.

:dag:Je kunt ook goed alle spullen in Vancouver huren bij rent-a-tent-vancouver (www.rent-a-tent-vancouver.com). Ze verhuren complete kampeerspullen voor een goede “fly-and drive” vakantie dwz gewoon een vliegticket regelen, huurauto en kampeerspullen ophalen. Op hun website vind je ook veel informatie over gratis kamperen en over een mogelijke rondreis door west-Canada.

Wij hebben met tevredenheid hier gebruik van gemaakt vorig jaar.
succes.

1 like

Hoi,
Hostels zijn ook een goed alternatief. Je kunt hier ook twee persoonskamers huren. Het voordeel daarvan is ook dat je zelf kunt koken, om zo de kosten nog te drukken.
Wat je eventueel kunt doen, en daar kun je iets over vinden op stayokay.nl, een internationalekaart kopen voor hostels, hier krijg je dan ook nog korting op.
Succes
Miriam

Ik zou liften en wildkamperen, goedkoper kan niet…
Je kan een 2dehands tent zoeken. (ebay, graigslist 2dehands…)

Ik ben 6 maand al liftend door west-canada en alaska getrokken.
Je beleeft er heel wat mee en veel mensen offeren je een overnachting en eten aan.

Hoi,

Wij zijn ook bezig met het plannen van onze (huwelijks)reis naar Canada. Dus eigenlijk op zoek naar tips, maar ik heb er alvast één. Als je een auto huurt op de campeer plekjes op te zoeken, kijk dan eens bij de autoverhuur sites in verschillende landen.

Voorbeeld: als je de ford escape wil huren bij Alamo.ca kost deze voor 20 dagen ongeveer 1425 euro en hier komen nog belastingen bovenop. Doe je het zelfde via alamo.de dan kost de zelfde auto nog maar 765 euro waarbij alles inclusief lijkt te zijn.

Mogelijk heb je hier wat aan,

Gr Jeroen

cool

9 jaar oud topic alert… cool :smiley: