Roadtrip Britisch Columbia en Vancouver island met camper, 23 dagen, 14/09/18-07/10/18

Hallo, wij zijn een reisverslaafd koppel dat gek is op campertrips door de natuur. Al jaren staat West-Canada op onze bucketlist en dat gaat dit jaar eindelijk werkelijkheid worden!

Wie weet een betaalbaar en betrouwbaar verhuurbedrijf waar we een kleine camper voor 2 personen kunnen huren, pick up en drop off: Vancouver, we moeten ook nog onze reisroute in detail vastleggen (Britisch Columbia en Vancouver island) dus tips hieromtrent zijn ook zeker welkom. Op de planning staan zeker: orka’s spotten en de zalmtrek van de beren (laatste week van onze trip).

Weet jij nog zo’n puur onondekt plekje waar het heerlijk toeven is of een prachtige camperspot in dit gebied die we zeker moeten zien, laat het ons aub weten. We zijn heel benieuwd.

Alvast bedankt voor jullie tips en tricks!

groetjes,

Lot* & Wim :wereld:

Als jullie van kamperen houden en natuur is West Canada zeker en vast de moeite. Wij hebben ervan genoten. Wij hebben een paar jaar geleden een RV gehuurd bij een kleinere verhuurder https://www.ambassadorrv.com
Zeer goede en persoonlijke aanpak. Het kan zijn dat de prijzen wat hoger zijn dan de typische verhuurders maar toen wij huurden hebben ze ons een serieuze korting gegeven. Je kan maar proberen :slight_smile:

Wij hebben tijdens onze route voornamelijk in provincial parks geslapen, waar het vaak rustig is en midden in de natuur. Maar wij waren er wel in mei, dus overal heel rustig.

Hallo Moonrise,

Bedankt voor je vlotte reply.
We gaan binnenkort met je tips aan de slag.

groetjes,

Lot* & Wim

Hebben jullie al een globaal idee van de route die jullie willen gaan rijden?

Hey Pieter, sorry, nee, eerst het camperhoofdstuk uitklaren want de prijzen swingen blijkbaar de pan uit! Van zodra we een eventuele route hebben kom ik hier terug :wink: Bedankt alvast voor de moeite.

Als jullie ook zouden overwegen om in het voorjaar weg te gaan, kan je nog overwegen om een camper ‘weg te brengen’, zie https://www.imoova.com/
Een alternatieve camper verhuurder is wicked campers, ze bouwen gebruikte minivans om tot 2 persoons camper:
http://www.wickedcampers.ca/

Met beiden zelf geen ervaring.

Travelhome of tioga heeft leuke prijzen qua campers

Hi Lotenwimontour!

Ik zag net iemand wickedcampers aanbevelen! Is inderdaad heel leuk, hebben wij 2 jaar geleden gedaan 3 weken gedaan, maar houd er rekening mee dat het klein is, erg primitief, en je kan weinig bewaren waardoor je toch vaker uit eten moet en je voordeel weer weg is. Daarnaast zie ik dat jullie relatief laat in het jaar gaan, dan wordt het ook al snel kouder.

Ga er vanuit dat campers sowieso tussen de 80 en 150 euro per dag kosten, misschien einde seizoen al wat minder maar zoek toch je comfort!

Groet Joost

Hallo Joost, we hebben net geboekt bij Ambassadors in Vancouver voor een wel heel mooie prijs, op aanraden van iemand hier. Over een maand begin ik met de planning en reisroute maar we gaan zeker eerst richting Rocky’s en eindigen in en rond Vancouver (eerste week okt) voor de zalmtrek. Toch bedankt voor de info!

Hi Lotenwimontour!

Ik zag net iemand wickedcampers aanbevelen! Is inderdaad heel leuk, hebben wij 2 jaar geleden gedaan 3 weken gedaan, maar houd er rekening mee dat het klein is, erg primitief, en je kan weinig bewaren waardoor je toch vaker uit eten moet en je voordeel weer weg is. Daarnaast zie ik dat jullie relatief laat in het jaar gaan, dan wordt het ook al snel kouder.

Ga er vanuit dat campers sowieso tussen de 80 en 150 euro per dag kosten, misschien einde seizoen al wat minder maar zoek toch je comfort!

Groet Joost
[/QUOTE]

Hallo Moonrise, na je tip geboekt bij Ambassadors voor een heel mooie prijs. Super bedankt voor je tip! Je hebben heel vlot emailcontact en kregen zelfs al campingtips en to do’s zonder ernaar te vragen. Komt goed! Dikke merci :slight_smile:

Ik was er echt heel tevreden over, ze hebben een zeer goede klantenservice. Dat is het voordeel van bij een klein bedrijf te boeken. Ook hun campervans zijn goed. Wij hadden een volledig nieuwe. Ze geven ook veel extra’s :wink:
Je zal er van genieten!!