ik en mijn vriend gaan in september 2011 voor 15d rondreizen in west-canada. we vroegen ons af wat de beste optie hiervoor is: een camper of auto?
is het ook mogelijk om wild te camperen in canada? of moeten we telkens op een campingsite staan?
we had ook iets teruggevonden over de BTW voor campers, dat dit veel goedkoper zou zijn in calgary dan vancouver, klopt dit?
al wie ervaring heeft met rondreizen in west canada mag gerust reageren! alle tips zijn welkom!!!
De beste manier om West-Canada door te trekken hangt in de 1e plaats af van jullie persoonlijke wensen/eisen. (zie hiervoor ook het topic “je favoriete manier om Canada door te trekken”). Zoveel mensen, zoveel wensen.
Persoonlijk prefereer ik een RV omdat je naar mijn mening dan toch iets onafhankelijker bent en wat dichter bij/in de natuur bent (maar er zullen er genoeg zijn die dit zullen bestrijden… ). Wild camperen is niet overal toegestaan, maar zolang je nergens opvallend en/of in de weg staat kun je volgens mij gewoon je gang gaan. Buiten de heel touristische plekken zijn de NP en PP campgrounds overigens heel schappelijk geprijsd. Voor het geld zou je het niet hoeven te laten (tussen CAD 15 en 20 per nacht).
Het huren van een RV in Calgary zou best eens goedkoper kunnen zijn aangezien in Alberta een aantrekkelijker belastingklimaat heerst dan in bijv. British Columbia.
Ervaring genoeg met het reizen (per RV) in BC, Alberta, Yukon, NWT en Alaska. Wat wil je weten?
Niet al te lang geleden hebben we een (redelijk verhitte) discussie gehad over de voor- en nadelen van campers en auto’s. Hier is het leesvoer: Favoriete manier om Canada door te trekken
Mocht je nog vragen hebben daarna, dan kun je ze uiteraard gerust stellen.
v.w.b. de prijs is er weinig verschil, camperhuur is duurder maar de overnachtingen als je met de auto gaat zijn stukke duurder. Dus uiteindelijk is het ongeveer hetzelfde. Wij heb een TC camper gehuurd en gaan 3 weken in mei/juni 2011. Startend vanuit BC vancouver