Auto of Camper ??

Wij willen graag in 2018 een tour door West Canada maken. Nu twijfelen of we met de auto of camper gaan reizen. Wat is jullie ervaring.

Wij gaan altijd met een auto. Wij houden van wat luxe en gaan van hotel naar hotel.
Ben je een echte campeerder is wellicht een camper je ding. Maar een camper met 2 personen is vaak duurder dan met een auto en hotels.
Tevens kun je in de grote steden niet of nauwelijks parkeren met die campers en zul je buiten de stad moeten parkeren en dan met openbaar vervoer je weg naar het centrum zien te vinden.
Daarbij ben je veel langzamer en zuipen die campers flink wat benzine.

Het moet je ding zijn. Maar lees er goed over om erachter te komen of het echt je ding is. Dat kun je alleen zelf beslissen.

Hoi,

Wij zijn een stel dat gék is op reizen met een camper. We hebben er zelf ook eentje gehad in Nederland. Het moet inderdaad ‘je ding’ zijn. Uiteindelijk is dat een gevoelskwestie, als je het nog nooit hebt geprobeerd.
Voor ons zijn de zwaarwegende pluspunten:

• overnachten middenin de natuur, je eigen kampvuur maken bijv. 's ochtends dieren naast je camper zien.
  • je leeft meer buiten. Onze ervaring met een hotel is, dat we dan vaak 's avonds ‘binnen zitten, op 3 hoog’.
  • je kunt je eigen eten koken (dat scheelt echt veel geld vinden wij en wij vinden dat je wat makkelijker gezond kunt blijven eten) Je stopt onderweg bij een mooie plek. En kunt meteen beginnen met koffiezetten. Theetje, gekookt eitje wat je wilt. Je hebt je huis altijd bij je.
  • een toilet aan boord :slight_smile:
  • je hebt een hoger ‘panorama view’
  • je mag ook buiten campings overnachten, mits een nette plek vindt en deze netjes achterlaat

Maar nogmaals: het moet je aantrekken. Sommige mensen lijkt het niks om met zo’n groot ding te rijden van camping naar camping. In campinghok douchen (of in je eigen camper). Voor ons is het zeer luxe kamperen, aangezien wij niet van kamperen met een tent houden.

Succes met het nemen van een beslissing. Volg vooral je gevoel.

Dit zijn zo ongeveer alle mogelijkheden:
Met de auto en hotels.
Met de auto en af en toe kamperen (tent) en af en toe hotels. Dit is best een goede oplossing als je wilt kamperen en af en toe wat luxe wilt.
Met de auto en kampeerspullen huren Rent-a-tent Canada (http://www.rent-a-tent-canada.com ), leuk bedrijf, goede recensies.
Met de auto omgebouwd tot campervan Rent a Camper Canada. (http://www.rentaCamperCanada.com), zitten alleen in Vancouver. Dit is wel een hele leuke, niet dure oplossing voor als je met z’n tweeen bent en veel van plek tot plek wilt reizen, dan is dit erg gemakkelijk en toch nog echt kamperen.
Met de campervan (kleine camper, van Fraserway http://www.fraserway.com, Canadream http://www.canadreams.cometc). Wat duurder, en wat luxer weer.
Met de grote camper (Fraserway, Canadream, etc). Best duur, maar goed voor gezinnen die extra luxe willen, maar kamperen met een tent in combinatie met af en toe een cabin etc spreekt mij dan meer aan.

Is autohuur in de VS gunstiger dan in Canada? En prijzen van hotels/motels?

Het scheelt niet heel veel geloof ik. Mijn idee is dat het in Canada iets duurder leek. Het scheelt ook gewoon per lokatie.
En net als mijn vliegtickets moet je vroeg beginnen met checken van prijzen en ergens een auto vastleggen waarbij je 24 of 48 van te voren kan annuleren. zodat je tot die tijd regelmatig de prijzen nog eens naast elkaar kan leggen en steeds de optie hebt om de beste prijs te pakken.

neem vooral ook www.drive-usa.de en www.drive-canada.de mee in je vergelijking. Deze zijn beide hetzelfde bedrijf en vaak het voordeligst. Vaak hier geboekt.

Prijzen van hotels zijn ongeveer gelijk. En zijn net zo goed onderhandelbaar als in Amerika. Tenzij je vooraf boekt. Dan betaal je die prijs. Maar ga je op de bonnefooi kun je heel goed over de prijs onderhandelen en ze verwachten ook dat je dat doet. Er is altijd een betere prijs nadat je het de eerste keer vraagt. :wink: Ze mogen het alleen geven als je er om vraagt.

Op mijn website heb ik er het een en ander over geschreven. Check it out.

dank je.

Wij (Ik en mijn zoon van 18) gaan zomer 2018 met auto en tent 26 dagen naar west Canada. Vlucht en auto al geboekt. En we nemen onze eigen kampeer spullen mee.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het kan heel erg verschillen, als je Vancouver en Seattle vergelijkt kan het soms wel in de orde van 40% meer zijn in Vancouver.
Ik heb afgelopen zomer toen toch de hoofdprijs bij Alamo in Vancouver betaald omdat het niet zo heel veel meer uitmaakte als ik de extra kosten van overnachtingen en treintickets er bij op telde.

Kwa verzekering kan het in de VS nog wel eens gunstiger zijn, volgens mij had ik een eigen risico van 600 CAD, terwijl dat in de VS 0 USD zou zijn bij dezelfde verhuurder.

Het leek er trouwens ook op alsof de verhuurprijs enkel werd berekend op basis van de startdatum. Als je een auto ophaalt vlak voordat het hoogseizoen voorbij is, betaal je de hele periode alsof je in het hoog seizoen zit. Een beetje spelen met datums kan soms honderden euro’s schelen.

Klinkt goed. Als je concrete vragen hebt zou ik even een nieuwe topic aanmaken daar over :slight_smile:

Dat ga ik tzt doen. We hebben route al redelijk in hoofd. Zodra concreet plaats ik hem voor op- en aanmerkingen :slight_smile:

Veel plezier!>>>