Graag willen wij de ervaring weten van:
door west canada reizen met een camper of een auto huren en hotels onderweg besprekenwij zijn met 2 personen.
Want wij vragen ons af hoe het moet met een camper in de grote steden zoals vancouver en vancouver island en calgary.
volgens ons is het namelijk met 2 personen een camper huren erg duur.
Alvast bedankt
Albert en Audrey
Ik ben nu een aantal malen door west (en oost) Canada getrokken en altijd met een huurauto en motels en in het hoogseizoen. Het is nooit een probleem geweest om slaapgelegenheid te vinden; altijd genoeg motels en B&B’s onderweg en als er eentje vol is, dan reden we door naar de volgende. Wij zijn geen campermensen, maar houden wel van de vrijheid en vooral blijheid. En dat is met een huurauto op de bollenfooi! Daarom halen we altijd de huurauto op bij de luchthaven en bespreken alleen het eerste motel na aankomst van de vlucht een beetje in de buurt en de laatste nacht in de nabijheid van de luchthaven (om op tijd te zijn voor het inchecken).
Als je met twee bent is een huurauto en motels ook goedkoper dan een camper(!).
Camperhuur is duur, het benzineverbruik is veel hoger en er komen nog campingkosten bij.
Daarbij hoef je in een motel of B&B je bed niet op te maken, je hebt een bad, je hoeft de pannen niet vast te binden als je gaat rijden enz. En je hebt een beter contact met de locale bevolking (zeker bij B&B). Reken op een kamerprijs per nacht van maximaal $100,- gemiddeld. En uit eten in Canada is veel goedkoper dan in Nederland! En de Service is veel en veel beter. Zo krijg je altijd een glaasje koud water bij aankomst waarvoor dan niet Euro 2,- op je rekening wordt gezet zoals hier, wordt koffie (en cola) nageschonken etc.
Bij elke “tourist information” kun je een gratis boekje ophalen met alle motels en B&B’s van de provincie waarin alle prijzen en telefoonnummers staan vermeldt. Rijd je langs een motel met het bord “Vacancy”, dan kun je in het boekje opzoeken wat voor (prijs)klasse de kamers zijn. Te duur? Op naar de volgende; er zijn er genoeg.
Met een camper kun of mag je niet overal komen. Bepaalde natuurgebieden of gravel roads naar bezienswaardigheden zijn verboden terrein. Het valt me ook altijd op dat bij de voordracht van vrijwilligers van Wereldcontact ze altijd uitgebreid vertellen hoe je met het openbaar vervoer in de stad kan komen. Als je even weg wilt van de camping, dan moet je je hele hebben en houwen meenemen en dat is bepaald niet handig
Ik realiseer me wel dat een camper praktisch kan zijn als je bijv. (kleine) kinderen of een baby bent, maar met twee volwassenen zie ik het voordeel niet van in.
Bedankt voor deze informatie, kan ik veel mee.
Gaan toch maar een auto huren en hotel, motels of B&B bespreken.
Wel voor de eerste nachten in calgary hotel bespreken, want in de tijd dat wij aankomen is er een grote rodeao show.
Groetjes Albert en Audrey