Wij willen in Juni 2012 een reis maken naar west Canada.
We weten nog niet of we voor een auto of camper moeten kiezen.
Een camper huren is een stuk duurder dan een auto maar bij de auto moet je een slaapplaats zoeken. Is dat moeilijk en hoe duur ongeveer?
Wie heeft ervaringen met wat je het beste kan doen?
Hoi Jeanette,
Allereerst hartelijk welkom in het Canadaforum!
In het topic Favoriete manier om Canada door te trekken zijn alle voor- en nadelen al eens opgesomd door de vaste Canada-gangers. Dikke kans dat jij er ook je info uit kan halen.
Hoi Jeanette,
ook wij willen volgend jaar zomer naar Canada en hebben getwijfeld tussen auto of RV. Zijn eerder naar USA geweest in camper, maar nu toch gekozen voor auto. In prijs zal het allemaal niet zo heel veel schelen en beiden hebben voordelen vind ik.
Camper; altijd even koffie kunnen zetten, koffers niet in- en uitpakken en altijd je eigen koelkastje bij. Kamperen op mooie plekken. Nadeel vind ik (maar dat is persoonlijk) dat je 's avonds niet zo gauw meer met de camper op stap gaat als je eenmaal op een campground staat. Met de auto doe je dat sneller. Camper is natuurlijk ook wat logger, verbruikt meer benzine en rijdt wat langzamer.
Wij hebben nu vlucht voor 3 personen (incl. kind) en auto voor 3 1/2 week voor onder de 3000 euro in juli 2012 staan. Hotelkamers hoop ik rond de 100 euro per nacht te krijgen, niet heel luxe dan.
Mocht je camper willen, dan is het slim vroeg te boeken, er zijn nu al mooie deals te krijgen.
Succes met je plannen en vast een mooie reis gewenst.
Erika
Ik zou Motelkamers nemen i.p.v. Hotelkamers, dan moet dat moet zeker lukken. Motelkamers heb je genoeg voor meestal rond de $ 100,- en dat is (momenteel) veel minder dan € 100,-. Motelkamers zijn doorgaans ruim (soms gewoon groot), best wel luxe, vaak voor max. 4 personen of er wordt een extra bed bijgezet. Motels hebben geen restaurant, maar je hebt wel een eigen keuken en in 99% is er een restaurantje naast of vlak bij het motel waar je kunt ontbijten.
Je kunt bij aankomst in Canada bij de tourist info (op de luchthaven of onderweg) een (gratis) boekje ophalen waarin alle motels staan van die staat (bijv. BC) met daarin de standaard prijzen. Vaak hebben ze dan in werkelijkheid nog goedkopere aanbiedingen. In al die keren dat wij (in het hoogseizoen) op de bonnefooi gegaan zijn hebben we nog nooit problemen gehad met het vinden van een motelkamer. Is er eens een vol, dan is er verderop wel weer een ander.
Succes en veel plezier.
Heel erg bedankt voor de tips. Ik ga er mijn voordeel mee doen.
Jeanettev
Laatste tip(je). Begin op de bonnefooi onderweg op tijd een motelkamer te zoeken, bijv. vanaf een uur of vier 's middags. Dan is er altijd nog genoeg keuze. Begin je (veel) later, dan zijn al veel kamers weg en wacht zeker niet tot donker. Canadezen zijn een vroeg volkje.