dag,
nou mijn vriend en ik hebben EINDELIJK de tickets geboekt! We vertrekken al over 4 weken (zijn wat traag) en schrikken van het feit dat we eigenlijk onze reis al helemaal moeten plannen i.v.m. de drukte… o.a. dat we snel een camper moeten huren anders zijn ze al weg? Dus moeten al meteen zeggen hoeveel dagen, en waar etc.
We vliegen op Calgary (11 juni) en vliegen 5 1/2 week later terug naar Nederland vanuit Vancouver.
Nu hebben we toch al een grove planning en dat is:
- eerste 3 weken een camper (PLEASE, WAAR zijn betaalbare ok campers, en welk type is prima voor 2 personen?!) En kunnen we als we eenmaal op een campground staan, ook weg met dat ding of zijn we dan beperkt en kunnen we de omgeving alleen te voet bekijken? Willen nl graag regelmatig ook niet-toeristische routes doen…)
Nu is de grote vraag: doen we 3 weken een rondje, dus van Calgary naar Calgary en dan vanuit Calgary met een vlucht of treinreis naar Vancouver?
Of gaan we zigzaggend naar beneden? (zoals Mc Snowy me aanraadt, maar Bas wil graag een rondje doen i.v.m. kostenbesparing One-way-kosten…
- dan 6 dagen Vancouver incl omgeving o.a. Whistler en dan anderhalve week Vancouver Island en terug nog laatste nacht of 2 Vancouver…
Hoor graag snel, want morgenavond MOETEN we echt de camper boeken en beslissen waar we 'm weer terug afgeven.
Dank,
Karen
P.S. McSnowy als je dit leest: Bas wil niet naar Bella Coola helaas, want vindt hij te ver rijden… maar ben wél bang dat we nu alleen de toeristische route gaan doen. Of valt dat wel mee?
Het heeft weinig zin om jou tips te geven, want je reageert er niet eens op in je vorig topic. Dus veel succes met je planning!
Had je niet beter eerst kunnen beslissen of je een rondje doet of niet, voordat je de tickets boekt? Aangezien je nu terugvliegt vanaf Vancouver lijkt het me handiger daar te eindigen; de drop-off kosten zullen niet veel hoger zijn dan een vlucht of treinreis van Calgary naar Vancouver.
@RedBulletje, lees zeker de berichten goed maar behoorlijk lastig om een reis te plannen naar een land wat én immens groot is én waar we allebei nooit zijn geweest… En natuurlijk: de 1 zegt camper, de ander auto engazomaardoor. Dus iig dank voor al je reacties, heb jouw reacties ook uitgeprint en in onze map gedaan dus dank daarvoor!
@AMGodmandy, nee hoor want we eindigen ZEKER in Vancouver. Vele mensen doen een rondje en pakken dan de trein óf een vlucht! Maar we kunnen dus ook naar beneden zigzaggen dus vandaar dat ik nog even wilde polsen of iemand precies die route heeft gedaan (zowel rondje of zigzaggend…) We hebben bijna 6 weken waarvan we 3 weken dus met een camper gaan toeren.
Het land is zo groot en alles is zo relaxed en jij wilt in alle drukte en paniek alles boeken. Vaak worden er dan geen goede beslissingen genomen.
Hoe ga je in Vancouver eo rondreizen??? Indien je daar een auto gaat huren. Want volgens mij is het zo dat de eerste week van de autohuur veel duurder dan de zeg maar 5 de week.
Weet nog niet of kamperen ook een optie voor jullie is maar als je enige affiniteit hebt met kamperen zou ik er zeker over nadenken.
Ben wel eens mijn tentje ingekropen terwijl het RV park nog bijna leeg was en in de morgen toen ik mijn tentje weer uitkroop stond deze zo goed als vol. RV komen vaak laat aan op de camping omdat eenmaal aangesloten het lastig is om je weer te gaan verplaatsen.
Je hebt helemaal gelijk Schepjedebij (leuke naam :-))
Wordt aangestoken door mijn vriend die zegt dat we NU een camper moeten boeken voordat het op is terwijl ik zoiets heb van laten we daar in Calgary voelen en kijken waar we zin in hebben en ons goed laten informeren…
Ons plan nu is ong de eerste 3 weken een camper, dan naar Vancouver en even los van een camper/auto voor een dag of 4. Dan een auto en naar omgeving Vancouver en VI.
Denk dat zowel een auto als een camper z’n voor- en nadelen hebben… Jij alleen met een auto en tent dus de natuur ingegaan?
Vraag 20 mensen en je krijgt 20 verschillende ideeën/meningen. Het is beter je te laten leiden door je gevoel.
Ik zou een week Banf NP, week Jasper NP, West Coast Trail en nog 2 NP’s doen. Maar ja dat is een ander uiterste.
Yes das helemaal waar… zoveel meningen zoveel verschillen! Hebben in ieder geval voor 3 weken een camper, van Calgary naar Calgary en dan nog 2 1/2 week voor Vancouver, Vancouver Island, en omgeving Vancouver. Jij bedoelt de Westcoast trail op Vancouver Island… of is er ook 1 in dat rondje van BANFF, Jasper etc? Zo ja heb je daar een link van?
DANK!!!
Ik bedoel de West Coast Trail op Vancouver Island.
Ja Die! Maar hun site is heel onduidelijk…
Weet jij waar je dat kunt boeken? Denk dat je dat wel vooruit moet boeken voor juli!
http://www.westcoasttrailbc.com/
Hier kun je de WCT boeken.
http://www.pc.gc.ca/eng/pn-np/bc/pacificrim/index.aspx
Maar makkelijker is om een mail te sturen naar.
[EMAIL=“pacificrim.info@pc.gc.ca”]pacificrim.info@pc.gc.ca
Het is trouwens zo dat niet alle plaatsen kunnen worden gereserveerd. Er worden altijd tickets op de dag zelf verkocht op basis van first come, first serve!!!
ok… maar is er wel een begeleider bij? En weet je wat het kost? kan dát niet vinden op die site.
Dank voor het doorsturen zal met m’n vriend kijken wanneer we ongeveer op VI gaan zijn! haha zooooo lastig om vooruit te plannen als je lekker lang op reis gaat.
We hebben trouwens 2 1/2 week voor Vancouver, VI en omgeving Vancouver. Zou jij dan bv ook het pontje bij Port Hardy nemen en naar omgeving Bella Coola gaan of n week rondom Vancouver/Whistler blijven en anderhalve week VI? En hoe zwaar is de trail?
Jij hebt 'm al gedaan neem ik aan 
Pacific Rim National Park Reserve - Language selection naar beneden scrollen.
Hier vind je ook informatie over guided tours, vrij prijzig denk ik.
Je kunt ook eerder/later in/uitstappen of een dag wandeling.
Hij staat als vrij zwaar te boek.
Ben zelf nog nooit in BC geweest dus weet ook niet wat een goede route is.
En dus ik heb de WCT nog niet gelopen.