Camperrondreis: hoe plannen?

Wij gaan komende zomer (juli) ruim drie weken naar West-Canada om per camper rond te trekken. Aankomst en vertrek Vancouver, inclusief enkele dagen hotelovernachtingen aan het begin en aan het eind. Verder ligt nu nog alles open, alleen de camper is gereserveerd. Wij vragen ons af of het nodig is de hele route tevoren vast te leggen, met name in verband met het reserveren van campings (in de parken). Of is het mogelijk op de bonnefooi te reizen en ter plekken de route te bepalen? Wij zijn met twee volwassenen en twee kinderen (6 en 8).

Wie heeft ervaring en kan ons raden? Wij doen dit voor het eerst.

Ik kan jullie misschien wel wat tips geven, maar belangrijk is dan wel te weten of jullie al een globale route hebben uitgedacht en of er plaatsen zijn, die jullie per sé willen zien/doen. Met aftrek van de hotelovernachtingen aan begin en eind blijven er, schat ik, ca. 15/16 rij-dagen over. Een prettig daggemiddelde is ongeveer 200 km. (met de camper kom je op gemiddeld 60 km per uur)
Dan blijft er voldoende tijd over voor uitstapjes, excursies, wandelingen, etc. Je kunt natuurlijk ook voor een rustiger tempo kiezen, wat minder plaatsen aandoen, maar hier dan wel uitgebreider de tijd voor nemen. Met twee jonge kinderen geniet dat laatste misschien wel de voorkeur. Die zitten toch liefst niet al te lang in de camper. Of je campgrounds van te voren moet reserveren hangt af van welke route je kiest. In de drukke toeristen gebieden is dat op een paar plaatsen wel aan te raden, maar dat kan ook onderweg, b.v. in een Visitor Centre.

Meneer de Raaf geeft hier goede informatie en ik denk dat je inderdaad over het algemeen wel op de bonnefooi kan. Ga gewoon de Visitor/Info Centrums ter plekke binnen om na te vragen waar nog plaats is op campings. Verder ga ik ook akkoord dat je best wel een route op voorhand in gedachte hebt, zodat je toch een idee hebt waar je naartoe wil. Als je dan ter plekke bent kan je nog zien of je hier wil blijven of gewoon verder wil. Soms is het weer wat minder of staat de plaats jullie misschien niet aan.

Ik heb een gedetailleerde route beschrijving online staan die meestal gereden wordt voor een rondje Vancouver - Vancouver Island - Canadian Rockies - Vancouver. Dit is de website: My One True Love found on the internet!!

Veel succes met het plannen!
Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile: