In juni/juli ga ik met mijn vriend een rondreis maken door west-canada. Inmiddels hebben wij de camper en vliegtickets geboekt. Nu mogen wij de komende maanden een mooie rondreis gaan plannen. Hieronder een overzicht van de route die wij in onze gedachten hadden.
1 aankomst calgary + overnachting
2 BANFF tunnel mountain village
3 BANFF tunnel mountain village
4 BANFF tunnel mountain village
5 Lake Louise - Lake trailor campground
6 Jasper - whistler campground
7 Jasper - whistler campground
8 Jasper - whistler campground
9 bridge lake - eagle island resort
10 whistler - riverside resort
11 whistler - riverside resort
12 parksville - Rathrevor beach campground
13 tofino - crystal cove beach resort
14 tofino - crystal cove beach resort
15 Little Qualicum Falls Provincial Park - tevens ook camping
16 Victoria - oceansiderpark
17 Vancouver
18 Vancouver
19 Naar huis
Ik hoop dat jullie ons tips kunnen geven over de bovenstaande route. En misschien hebben jullie ook tips voor de campings. Bij de campings vroeg ik me trouwens af of het altijd nodig is om een fully hooked plek te boeken met een camper. En waar kan ik in Calgary boodschappen doen om onze camper vol te gooien met lekkers voor onderweg? Kan je op de campingplekken ook bbq-en? of wordt dat ter plekke duidelijk?
Hoi,
Wij hebben in 2013 4 weken met een camper rondgetrokken (rondje Vancouver-Vancouver). Je kunt ongeveer 3 dagen zonder hook-up. Dan sta je meestal wel op de mooiste plekjes in de national parks, vaak midden in de bossen. Meestal is er een zgn fire pit bij waarop je kunt bbq-en. Je moet dan bij de ingang van de campground een fire permit kopen (kostte toen iets van $8) en dan kun je zoveel hout pakken als je wil.
Een aanrader in de omgeving van Banff is Johnston Canyon, de campground daar tegenover is ook super, zonder elektriciteit maar met douches en een dumpstation zodat je toch je wc etc kunt lozen en meteen weer nieuw water kunt tappen. De wandeling naar de lower en upper falls is goed te doen en wij vonden het erg mooi. Als je via de bow valley parkway rijdt (1a) dan kom je daarlangs en je hebt kans op wild. Vlakbij lake Louise heb je Moraine lake, dit is eigenlijk nog mooier dan lake Louise. Zorg wel dat je er vroeg bent want de parkeerplekken voor campers zijn beperkt.
Wij stonden bij Jasper op wapiti omdat whistlers vol was. Mooie campground met warme douches en mooie plekken tussen de bomen. Bij Jasper is Maligne canyon en Maligne lake echt een aanrader. de boottocht naar spirit Island hebben wij niet gedaan, was erg duur en je hoort er wisselende reacties over.
De icefields parkway zou ik in 2 dagen rijden en dan halverwege een camping nemen. Er is zoveel moois te zien dat het zonde is om dit in 1 dag te doen.
Wij hebben ook op crystal cove gestaan in tofino, leuke camping met goede voorzieningen. Ideaal voor als je Pacific rim wilt bezoeken. Daar heb je enkele mooie, korte wandelingen, de meeste over een houten plankier. Mocht je nog een orcatocht overwegen dan kan ik je eagle eye adventures aanraden in Campbell river. Wij hebben daar een 6 uur durende tocht gedaan en dat was echt super! Veel gezien, niet alleen wild maar ook qua natuur.
Verder heb ik veel gehad aan het lezen van andere reisverslagen, daar kun je echt veel tips uithalen. Google maar op rondje west canada totdat je bij het verslag van Ann uit Vancouver komt, daar heb ik heel veel aan gehad.
Succes met plannen, jullie gaan een prachtige vakantie tegemoet!
groetjes, Dorien