Met camper van Vancouver naar Toronto of anders om

hoi allemaal

is het goed te doen om met een camper van toronto naar vancouver of anders om te rijden?
we hebben al gehoord dat het 4500 km rijden is. we willen er ongeveer 3 weken over doen.

we willen dit in september doen dit ivm de herfst daar en dat het dan iets rustiger is en misschien een lekkere temperatuur.
wie heeft hier ervaring mee?
en wlke plekjes zijn dan het mooist om aan te doen?

we weten dat we dan veel in de auto zitten maar onderweg zie je ook heel erg veel.
we zijn vorig jaar naar amerika geweest en rondgereist en daar hebben we 2 weken over gedaan en toen hebben we 6000 km gereden. dus dit lijkt ons goed te doen te zijn zeker omdat je met een camper bent en dus geen slaapplats hoeft te vinden en een parkeerplaats lijkt ons goed te vinden te zijn. we zijn gewent te camperen dus.

alvast bedankt.

Is precieswat ook wij van plan zijn. Alleen willen we er een paar weken langer over doen, en wat zuidelijker gaan rijden. (door Amerika)
Is interessanter, anders rijd je 3 dagen door onafzienbare prairies.
Bovendien wat goedkoper, door lagere benzineprijs.

Eigenlijk willen we een camper kopen, en dan later weer verkopen.
Anders ben je alleen aan huur al zo’n 8000 euri kwijt…

mzzl.
Ab

Ik las op het forum dat u in 2008 van plan was om een camperreis te maken van Toronto/Vancouver of andersom. Wij zijn van plan dit in mei 2011 te doen. Misschien kunt u ons tips geven?! Alvast hartelijk bedankt, Rumpie

Hoi,

Ik lees da er nog meer mensen een camper hebben geboekt bij Go canada in het afgelopen jaar van Toronto naar Vancouver of andersom.
Jullie lopen weer een jaartje voor op ons.
Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen, en ook de hotspots die we zeker niet moeten vergeten te bekijken.
We hebben in ons hoofd om toronto te bekijken en de Niagra Falls. Na 2 dgn de reis meteen starten en zsm naar Calgary te rijden. Daarna via Calgary de ice Parkfiel way en door naar Vancouver. Is dit allemaal te doen?

We horen het graag!

Groetjes

1 like

In 1995 ben ik ooit vanaf Calgary naar Winnipeg gereden. Dat was een vrij lang saai stuk wat wat dat betreft niet echt is aan te bevelen.
Ik kan me voorstellen dat je een significant bedrag extra moet betalen als je de camper in een andere plaats retourneert als dat je hem ophaalde. Als dat het geval is zou ik overwegen om bijvoorbeeld heen op Toronto te vliegen, dan met een binnenlandse vlucht naar Calgary of Vancouver en vanaf daar een rondtrip te doen met een camper. Je bent dan mogelijk goedkoper uit en de tijd die je hebt besteed je op mooiere stukken :slight_smile:
Met air transat kan je vrij voordelig een retour ticket krijgen waarbij je vanaf een andere luchthaven terug naar nederland vliegt.

Hoi Pieter,

We kunnen het helaas niet veranderen. Wij hebben een camper wegbreng arrangement geboekt. Dus er zit niks anders op dan de camper te transporteren naar Vancouver.
Het idee blijft dat we zsm naar Calgary rijden en dan de tijd tussen Calgary en Vancouver te besteden aan de hotspots. Maar als er nog tips zijn voor het eerste stuk?

Hallo,

Wij gaan eind mei ook van Toronto naar Vancouver. Camperwegbrengen. Zijn van plan de Niagara Falls te bezoeken daarna door richting Calgary. Banff, Jasper etc en als het ff kan naar Vancouver Island.
De afstand is enorm maar lijkt ons fantastisch.
Als jullie nog wat tips hebben houden wij ons aanbevolen. Andersom ook.
Ik lees ook dat de route door VS sneller is ?
Groet
Hento

Hoi Hento,
Wij hebben de reis afgelopen jaar gemaakt. Het was een hele lange rit. Maar we hebben wel genoten. De Niagara falls hebben we ook eerst gedaan en zijn daarna naar het westen gereden. We zijn via Canada naar het westen gereden en niet via Amerika. Misschien wel langer, maar je bent immers in Canada op vakantie dachten wij. Het eerste stuk hebben we flink doorgereden, maar wel 2x2nachten in national parken onderweg overnacht. Eentje daarvan was Riding National park. Erg mooi. Vanaf Calgary hebben we het rustiger aan gedaan, en lekker relaxed via Banff en Jasper naar Vancouver gereden. Dat laatste stuk was wel het mooiste. Dus voor een volgende keer zou ik mensen aanraden om inderdaad in het westen aan te komen en te blijven, maar heb geen spijt van onze reis. Ook Toronto is een erg leuke stad en ben blij dat we dat ook mee hebben kunnen pakken. Nog een kleine tip. We zijn na Jasper nog in Wells grey national park geweest. Hier zijn hele mooie watervallen, dus zeker de moeite waard. Toen onze weg vervolgd naar Vancouver, maar wij zijn via Whistler gereden. En omdat we verkeerd waren gereden hebben we de weg bij Kamploops volgens mij, of al eerder na Clearwater de 97 gepakt. En toen vervolgens de 99. Dit is een super mooie weg. Gaat niet erg snel, maar is zeker de moeite waard. Als je tijd over hebt iig. Je moet maar eens op kaart kijken. Vancouver Island hebben wij niet meer gehaald. We zijn 2 dagen in Vancouver geweest en vonden wij ook wel genoeg
Goede reis zou ik zeggen!
Groetjes Dorien

Hallo,

Ook wij zullen eind mei vertrekken richting Toronto. We gaan een canadream camper naar Vancouver terug brengen.
We hebben een prachtig route voorstel, als je wil kunnen we dat aan jullie doormailen.

Groet Geo

1 like

Als je het hier op het forum plaatst hebben meer mensen er misschien wat aan :wink:

Hallo Geo,

Wij brengen ook een camper weg van Toronto naar Vancouver.Zijn dus ook geïnteresseerd in jouw route.Hebben net bij canadream geboekt dus zijn heel nieuwsgierig naar allerlei opties.
Alvast bedankt,Jan

Ik heb net van de week mijn route uit 2010 op Google maps uitgezet. Die van 2001 ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik heb alleen geen idee hoe ik zo’n link uit mijn e-mail programma hier op het forum kan plaatsen.

Hallo Geo,

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb nog een vraag: hoeveel km heb je gereden en misschien kun je de grootste plaatsen die je hebt aangedaan hier wel vermelden.
Ben je in Yellowstone geweest en zo ja hoelang?
Groet Jan

Hoi allemaal,

Wij moeten de reis nog gaan maken. We vertrekken 25 mei 2013 naar Toronto. Dan 2 dagen hotel en dan maandag de 27e de camper ophalen bij Canadream. We hebben verschillende routes in gedachte, maar we moeten nog kiezen welke we uiteindelijk gaan doen. Helemaal via Canada naar Vancouver of gedeeltelijk door Amerika. We hebben een voorbeeldroute van Go Canada ontvangen en die gaat helemaal door Canada.

Groeten van Geo en Rina

Hallo Geo en Rina,

Ook toevallig wij vertrekken ook op 25 mei maar wij hebben nog geen route ontvangen.
Wij waren afgelopen donderdag op de vakantiebeurs en hebben met iemand van go canada een route besproken door Amerika.
Drie jaar geleden hebben wij ook een camper van hun weggebracht.Helemaal top maar in Calgary spraken we Canadezen die vertelde dat de reis door Canada erg eentonig was voor een heel groot gedeelte.Vandaar dat we door Amerika willen deze keer.
Groet Jan

http://du103w.dub103.mail.live.com/default.aspx#!/mail/InboxLight.aspx?n=1439123886!n=1189958204&fid=1&fav=1&mid=414ccfe0-59fb-11e2-9893-00237de335f4&fv=1

Als je in of bij The Rockies woont is verder alles eentonig, maar kom je zoals wij uit de Lage Landen dan is het een prachtige rit van begin tot eind.
De link(hopelijk werkt ie) is mijn route uit 2010, die uit 2001 liep iets anders, maar heb ik nog niet op google maps uitgezet.
In totaal heb ik in 20110 6006kmgereden.

Nee dus

Beste Aal,

Dat de reis door Canada wat eentonig is daar kan ik me tot nu toe niet echt veel van voorstellen.
We zijn inmiddels al wat verder met zoeken van leuke, mooie bezienswaardigheden en hebben al geweldige plekken gevonden.
Als voorbeeld geef ik Algonquin park, arrowhead park, neys park, eagle canyon, moose mountain, dinosaur park en zo hebben wij op de sites van ontario, manitoba, en saskatchewan echt al hele leuke plaatsen gevonden om te hiken, bezichtigen en te ontdekken
Kijk maar eens op die officiële sites dan sta je versteld wat er op de prairie allemaal te doen is.

Hoi Geo,
Wij hebben geboekt bij Travel Home en gaan vanaf 3 mei een camper van Toronto naar Vancouver brengen.
We moeten deze 24 mei inleveren. Ik heb via google maps een route uitgestippeld maar ben ook geinteresserd naar jouw route.
Kunnen wij de routes uitwisselen? Mijn emailadres is bruel51@gmail.com

Groet Piet

Hoi piet,

Ik ga ook de weg breng camper van 2 mei tot 23 mei ondernemen, en ben benieuwd als we informatie kunnen delen welke route en mogelijk inspiratie kunnen opdoen van elkaar. omdat je zo vrij bent geweest om je email adres hier te posten heb ik je ook al een maitje gestuurd. De route via de VS spreekt ons ook aan alleen heb ik op andere foras gelezen dat de grens overgang als toerist onder een (VWP) maar net afhangt van de humeur van de immigratie officier.

Als anderen nog suggestie hebben deze zijn van harte welkom, en wie interesse heeft in onze voorlopig geplannede route PM me ff.

cheers