Wie heeft er ervaring om met een camper te reizen van Vancouver naar Toronto?

Campertrip Vancouver-Toronto. Wie heeft er ervaringen om met een camper te reizen van Vancouver naar Toronto en dat in de maand mei. (of Toronto naar Vancouver)Heeft u ook aanbevelingen om bepaalde steden, bezienswaardiheden en dergelijke op deze route aan te doen ?? Reistijd is ongeveer 3 weken (kort voor deze lange route veronderstel ik) Ook zijn we benieuwd naar de mogelijke weersomstandigheden in de maand mei.:dag:
Deze zal wel niet van toepassing zijn:vak02:

Hoi Dirk,

Wij gaan 2 mei naar Vancouver en gaan dan eerst een auto huren om richting vancouver-island te doen, dan zorgen we dat we op 5 mei s,avonds weer in Vancouver zijn en dan kunnen we vanaf 6 mei onze camper ophalen om ons avontuur te beginnen.
De camper gaan we dan wegbrengen naar Toronto, daar hebben we dan 20 dagen voor, volgens ons moet dat wel lukken al is het een heel eind(4500km) we willen ongeveer 10 dagen in de rocky,s zijn en dan de afstand overbruggen naar Toronto (3000 km) in ongeveer 4 of 5 dagen en dan nog een dag of 5 in de buurt van Toronto.
We moeten alles nog uitpluizen maar dat komt vast wel goed.
Succes met jou voorbereidingen.
Groeten Wim:vak02:

Bedankt Wim voor je reactie. Ik heb al getracht uit te pluizen wat voor weersomstandigheden je rond periode op deze route kunt verwachten, maar kan daar nagenoeg niets over vinden. Misschien heb jij inmiddels iets gevonden op internet of elders ??:wereld:

Hoi Dirk,
kijk eens op The Weather Network - Weather forecasts, maps, news and videos
je kan dan op een provincie klikken en dan op een plaatsnaam en als je dan naar beneden scroll krijg onder Long Term Forecast een balk te zien met hierin o.a. statistics en nu zie je voor die plaats de maandelijks temperaturen het aantal neerslagdagen enz.
Trouwens in het hoofdmenu zie je veel meer dingen wegtoestanden en dergelijke.

Groetjes Cor
p.s. ook een telegraaf aanbieding?

Hoi Cor, Het is inderdaad de telegraafaanbieding maar dan nog wel met die extra dagen erbij, dat vonden wij wel lekker, heb je toch iets meer tijd!! Een auto erbij huren voor die perieode van 3 dagen kostte 80 euro extra bij Alamo( wel geregeld via gocanada.nl. Extra hotelovernachting erbij en nu maar zoeken op internet voor mooie route,s die ook uitkomen.
In het tijdschrift “reizen” staat een heel mooi stuk over Vancouver island.
groeten Wim

Hoi Wim,
mijn reactie was voor Dirk omtrent weersvoorspellingen betreffende de reis. Van jullie wist ik dat het een telegraaf aktie was van het andere prikbord. Vorig jaar was ik een maand op Vancouver Island en dat vond ik nog te kort. Als je soms nog vragen heb omtrent iets specifiek op Vancouver Island hoor ik het nog wel.

Groetjes Cor 1

Hallo Cor,

Bedankt voor je “weer” link. Daar is inderdaad veel info te vinden.
Telegraaf aktie, ja, maar bij die reisorganisatie staat dezelfde aanbieding.:wereld: groeten, Dirk