Wij zijn van plan om op 2 mei 2010 een camperreis te maken van vancouver naar toronto!!
Dat is best een stuk! We gaan eerst naar vancouver island met een huurauto en zijn op 5 mei weer terug in Vancouver, dan gaan we 6 mei de camper ophalen en willen we dus een mooie route naar Toronto!
Wie heeft suggesties???
We willen natuurlijk langs alle highlights, maar we doen dit ook voor de eerste keer, dus wie wil ons helpen?
Gr Wim en Mirjam
Wij komen 2 weken later aan in Vancouver… ik ben volop aan het plannen en uitzoeken… Wij maken een klein rondje in BC…
T schijnt dat je Fort Langley, net buiten Vancouver niet mag missen…
Hoeveel dagen gaan jullie…want het is me nogal een afstand die je gepland hebt
Hallo Assi,
Bedankt dat je al gereageerd hebt, en inderdaad is het wel een afstand dus vandaar dat we het goed moeten plannen!
Het is de bedoeling op 2 mei an te komen in Vancouver en hebben we 3 mei de hele dag om Vancouver te bezoeken en een huurauto op te halen,daarna richting Vancouver island naar Victoria. Daar overnachten en dan hebben we dinsdag en woensdag nog om Vancouver island te bekijken.
Dan zorgen we dat we woensdagavond weer in het hotel zijn en kunnen we donderdag met de camper verder, zo hebben we alvast een stuk gezien van BC.
Dan hebben we nog 20 dagen om in Toronto te komen, dat moet volgens mij best lukken,
Ben benieuwd wat jou route wordt!
Wil je ons op de hoogte houden, dan doen wij dat ook.
Groeten Wim en Mirjam:vak02:
Pft…ik vind je route érg heftig hoor maar ook wel héél erg leuk! Wij komen niet verder dan BC…alhoewel dat lieg ik… wij doen er een cruise van 1 week naar Alaska bij en dan 3 weken camper in BC.
Naar ik de verhalen mag geloven schijnt Vancouver Island al weergaloos te zijn en zeker Victoria… Ik wil graag zo’n 3 dagen voor Victoria en 3 dagen voor Vancouver uittrekken… er zijn best veel leuke dingen te doen/zien.
Momenteel staat op onze verlanglijst in Victoria:
High Tea in het Fairmont Empress Hotel
Craighdarroch Castle
Royal British Museum
In de buurt van Victoria ligt het plaatsje Chemainus… daar schijnt een Nederlandse bakkerij te zitten… en daar ben ik erg nieuwsgierig naar :hihi:
Vancouver:
Granville Island
Grouse Mountain
Capilano Suspension Bridge
Stanley Park
en dan door naar Fort Langley
Maar wat is je globale planning? Reis je door heel Canada of neem je ook nog een stuk Amerika mee?
The Okanagan Valley schijnt erg mooi te zijn…
Wij gaan niet hoger dan Vernon en dan gaan we weer terug via Whistler, The Sunshine Coast, Vancouver Island en terug naar Vancouver…
We zijn van plan om vanaf Vancouver de highlights te gaan zien, dus de reservaten, richting Calgery en daarna is het prairie van ongeveer 3000 km!!
Daar willen we dus een dag of 4 over doen en dan in de omgeving van Toronto nog een dag of 4 a 5, maar, ja, dat moeten we allemaal nog plannen.
Er zijn best wel mooie route’s van Vancouver naar Calgery alleen moeten we strak gaan plannen om die 3000 km te overbruggen en dus op tijd in Toronto te zijn waar we natuurlijk ook nog het een en ander willen zien(niagara waterfalls)
Bedankt voor je tips en we houden elkaar op de hoogte,
Groeten Wim en Mirjam>>>
@Wim & Mirjam: Inderdaad een heftige route om van Vancouver naar Toronto te rijden en zo’n 3 weken. De meesten hebben 3 weken en meer nodig om BC te doen, maar niet iedereen voelt hetzelfde voor een reis. Ik zou het zelf in zo’n korte tijd niet doen, maar misschien valt het jullie wel super mee…wie weet! Ik denk dat je vooral veel tijd zal doorbrengen in BC tot net aan de grens in de Canadase Rockies, eens voorbij Calgary is het veel prairie en niet zoveel te zien (denk ik). Ik kan me wel goed vergissen want ik ben zover nog niet geweest. Veel succes met jullie trip, het wordt vast een avontuur!
@Assi: Leuke plekjes die jullie gaan doen. Fort Langley is inderdaad een aangename plaats en is wat meer historisch. Vergeet ook niet de minder bekende plekjes te doen, vooral als je wat meer tijd hebt in Vancouver. Capilano Suspension Bridge is zeker de moeite, maar het is erg toeristisch en nogal duur. Een goed alternatief, of je doet gewoon beiden, is Lynn Canyon Park: http://www.dnv.org/ecology/see_do/see_do.html Dit park is gratis en heeft ook een hangbrug en een deel aangename wandelingen.
Een andere favoriet van me is Burnaby Mountain Park, van hierboven heb je prachtige zichten op Vancouver, de Burrard Inlet (inham van de oceaan), Indian Arm (18km lange fjord) en de bergen. Zeker de moeite als je wat tijd hebt.
En als je graag een mooi strand wil bezoeken met prachtig zichten over de oceaan, Vancouver en de bergen. Ik stel voor dat je dan eens naar Kitsilano Beach gaat, je kan vandaar naar Vanier Park wandelen en zelfs tot aan Granville Island…maar dat is een vrij lange wandeling. Je kan hier kijken voor wat meer info: Welkom op mijn blog!: A lovely evening at the beach in Vancouver
Een andere leuke plek als je toch wat meer uit de richting van Vancouver wil gaan dan zou ik ook eens naar Golden Ears Provincial Park gaan in de omgeving van Maple Ridge. Je kan daar rijden naar het “Gold Creek area” en daar kan je een prachtige wandeling maken langs een groene rivier die dan uitmondt bij Alouette Lake. Een prachtige wandeling van maar een 15-20 minuten. Aan de overkant van dit wandelpad kan je een andere wandeling doen naar de Lower Falls, deze wandeling is ook vrij gemakkelijk en je doet er een uur over tot aan de watervallen te geraken en dan een uurtje terug wandelen. Prachtige zichten onderweg en een paar leuke plekjes om te stoppen voor een picnic ofzo. Je kan hier nog wat meer lezen over deze plek (Lower Falls): Welkom op mijn blog!: April 2009
Veel plezier met de voorbereidingen! Als je soms nog vragen hebt, mag je me ook altijd persoonlijk contacteren!
Groetjes uit Vancouver,
Ann
Leuk dat je weer gereageerd hebt en wat een mooie website!!
We kunnen hier best wel iets tussen vinden, denk ik.
Als we nog wat vragen hebben zullen we je zeker mailen want jij bent volgens mij wel een expert in Canada.
Eerst je website eens uitpluizen.
Alvast bedankt en tot gauw wellicht.
Groeten
Wim en Mirjam
Hoi Mirjam en Wim,
Wij gaan dus met dezelfde trip mee vanuit vancouver naar Toronto:
Hebben jullie de vlucht om laten boeken?
Via Go Canada? of zelf nieuwe vlucht geboekt?
Hoi Grizzley, Wij hebben inderdaad bij GoCanada.nl de reis laten omzetten, dus wij gaan vast op 2 mei naar Vancouver, huren bij Alamo een auto om naar Vancouver-Island te reizen op 3 mei en dan hopelijk nog iets van walvissen zien en dan 4 mei ergens nog overnachten (ik denk Vancouver-island) om dan op 5 mei weer naar Vancouver te gaan om deze stad ook nog een beetje te kunnen meemaken.
Dan gaan we het oorspronkelijk hotel weer in en op 6 mei gaat de trip met de camper beginnen.
We hebben dit allemaal door GoCanada laten regelen en het was niet eens zo heel veel meer(80 euro voor de huurauto en 70 euro voor een extra hotelovernachting)Hoop jullie misschien dan wel te zien!!
Groeten Wim:dag:
Ik las dat jullie in 2010 een camperreis van Vancouver naar Toronto hebben gemaakt. Ben heel benieuwd hoe dat is bevallen. Wij gaan in mei 2011 met de camper van Toronto naar Vancouver, Ik weet dat het een enorme afstand is en vraag me af wat een goede route is. We hopen dat jullie (of andere reizigers!) ons wat goede tips aan de hand kunnen doen! Vast bedankt, Rumpie
hoi Wim en Mirjam,
We zijn twee jaar geleden een rondreis door de Rockies begonnen in Vancouver.Werkelijk een prachtige stad,de ligging is uniek mooi.Ga zeker eens Stanley Park bezoeken.Wij zijn toen toen vanuit Vancouver richting Jasper gereden en toen naar beneden richting Lake Louise,je rijd dan over de 'Icefields parkway" één van de mooiste natuurwegen volgens velen en dat kan ik alleen maar beamen.Werkelijk adembenemend die natuur.Onze eerste stop vanuit Vancouver was trouwens Shuswap Lake in Salmon Arms,schitterend meer en omgeving.
Hier geef ik jullie een link dan kun je wat foto’s zien van dat gedeelte van Canada,de overige foto’s zijn op dit webalbum zijn van Amerika.Als je dit de eerste keer doet…sit back and relax want het rijden in Canada,en ook de VS, is een eitje vergeleken met ons hectische gedoe hier.
Heeeeel veel plezier!!!
Bruno Nelissen
Sittard
hier de link:
http://picasaweb.google.com/bpanelissen/CanadaUSA2009?feat=directlink
beste,
ik heb dezelfde route gedaan alleen vancouver island heb ik niet gedaan.Ik heb geen camper gehuurd maar een gewone auto en ben dus van vancouver naar toronto gereden.Het is inderdaad een hele trip en wij waren dan ook met 4 chauffeurs maar 700 km per dag was geen uitzondering maar de wegen zijn over het algemeen heel goed berijdbaar.Ik ben met een groep gegaan en was georganiseerd door djoser dus kijk eens op de website of bestel de ( trouwens prachtige ) brochure en gebruik dit als leidraad dan wordt het gegarandeerd een fantastische reis.
Davy
Voor zover ik weet, spendeer veel tijd in BC. Alberta, Saskatchewan en Manitoba zijn naar ik mij heb laten vertellen minder intens. Als je eenmaal door de rockies bent zie je een horizon die je heel lang niet kwijt raakt. Die provincies zijn mooi om haar eigen eigenaardigheden maar de rockies en BC zijn veel intenser om dingen te zien en doen.
Nu hoop ik op iemand die mij tegenspreekt want mijn vriendin (Canadese uit Vancouver met familie in Manitoba) praat me constant uit een roadtrip dwars door Canada
Hi Rumpie,
Ik zal even kijken of ik de routes nog heb…denk van wel.
Ik zal je tevens dan ook de tips geven voor bezienswaardigheden…
Neem aan dat jullie ook met Go canada gaan…?
geef effe je e-mail adres… is makkelijker
Gr.Grizley (=gewoonWim)
Hoi Grizley,
Wat fijn dat je reageert, en ik zou graag meer informatie van je hebben! Alleen lijkt het me geen goed idee om mijn mail-adres hier te geven zodat iedereen dat kan gebruiken. Een andere oplossing weet ik op het moment niet zo gauw, misschien heb jij nog een idee?
Wij gaan inderdaad ook met Go Canada!
Groet, Rumpie
Hoi Davy,
Bedankt voor je reactie, Zal de gids van Djoser eens goed bekijken!
Groet, Rumpie
Hoi McSnowy,
Je hebt gelijk, BC en de Rockies zijn prachtig, daar zijn we al eens geweest. Daarom denken we erover om een andere route te nemen en misschien wel via US (o.a. yellowstone park) te rijden. De kortste route van Toronto naar Vancouver (of andersom) schijnt via de USA te lopen.
Groet, Rumpie
Op Vancouver island heb ik in de planning zitten: 3 nachten Port McNeill omdat ik van meerdere mensen de tip kreeg dat de berenexcursie vanuit Telegraph Cove erg de moeite waard is.
Ook ga ik 2 nachten naar Tofino. Regenwoud en whalewatchen. Onderweg Cathedral Grove bezoeken. En nog 2 nachten Victoria.
Als jij op 2 mei aankomt en op 5 mei alweer Vancouver Island verlaat, denk ik dat je veel moois overslaat.
Moet je persé naar Toronto of zo?
Deze route gaat echt niet leuk worden denk ik.Veel teveel rijden en Toronto zelf is ook niet heel speciaal evenals de niagara.
Is het niet vestandiger om je tijd in west Canada te spenderen. Dan kun je wat rustiger aan doen en het bespaart een smak geld aan brandstof en saaie wegen.
Ook je camperhuur zal veel duurder zijn door de dropoffkosten.
Ik wil de pret niet bederven maar je ik wil je wel graag behoeden voor een tegenvaller.