Reisroute

Hallo, we vertrekken in juni voor 3 weken naar Canada om per camper door West Canada te trekken. Wij starten in Vancouver, nu is onze vraag wat is het beste om te doen eerst Vancouver Island of eerst naar de Rockies. Ons lijkt het beter om eerst het vaste land te doen en als laatste naar Victoria en Tofino zodat je als je de camper hebt opgehaald je op je gemak inkopen en kunt doen en geen overtocht hoeft te maken ed.

Wie weet de oplossing. Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Ik heb met 'n SUV gereisd en in B&B’s, lodges en hotels geslapen, maar heb eerst 2 dagen Vancouver gedaan (en gewoon lekker relaxt in Stanley park rondgehangen om over de jetlag heen te komen) en ben daarna naar Vancouver Island gegaan voor 1 week. Heb 3 nachten in PortMcNeill gezeten, 2 in Tofino en 2 in Victoria. Daarna 1 nacht Whistler, 2 nachten 100 Mile House, 3 nachten Jasper, 3 nachten Banff en daarna naar Montana/Wyoming voor een paar dagen ranch en 'n week Yellowstone. Via Calgary weer terug naar huis.
Doen jullie 'n rondje of vlieg je ook via Calgary terug?

Hallo Redbulletje,

Bedankt voor je reactie maar wij vertrekken in Vancouver en leveren daar ook weer de camper in dus onze vraag is eigenlijk gaan we linksom, dus eerst Vancouver Islands of doen we eerst de route naar de Rockeys richting Banff en Jasper en op het laatst van de reis naar Tofino enz dat is waar we eigenlijk nog over denken dus vandaar dé vraag.

Mvrgr Piet & Ans

Ik ben niet thuis in kamperen, maar als je die overnachtingen niet hoeft te reserveren, dan zou ik gewoon ter plekke besluiten waar het beste weer is en dan ofwel eerst naar 't eiland ofwel eerst naar de rockies gaan.