vraag over logische plekken van verblijf in onze route Calgary-Vancouver!

Hallo Allemaal!

Ik ben onze reis aan het indelen, tickets zijn geboekt!* Eind augustus vertrekken we voor 23 dagen naar Canada. We doen*een one way route van Calgary naar Vancouver (incl. Vancouver Island). We weten nog niet of we met de camper of auto gaan… erg lastige keuze! Mogelijk splitsen we het op, eerste gedeelte door de Rockies met de Camper en VI en Vancouver met de auto.

Ik heb wat vragen over de indeling van onze route!

Is het logisch om:

  • in de dagen van Banff (3 nachten), te verblijven in Canmore? En van daaruit alles te ontdekken?

  • tijdens het rijden van de Icefield Parkway tussen Banff en Jasper, (2 nachten) te verblijven rondom Lake Louise of is er een beter plek meer in het midden?

  • tijdens de dagen van Jasper (3 nachten), te verblijven in Valemount?

  • verblijf in Clearwater (2 nachten) als uitvalsbasis voor Welss Gray?

-oversteek naar Vancouver Island te maken vanuit horse shoe bay? We beginnen Op VI in Campbell River (3 nachten) en daarna naar Tofino (3 nachten) Daarna naar Vancouver (2 nachten) om de reis af te sluiten!

Ik hoor het heel graag! Ik probeer zoveel mogelijk te lezen maar heb dit nog niet duidelijk. Ik hoop dat er iemand wil meedenken!

groetjes Laura

Beste Laura,

Wat heerlijk dat je al een mooie reis gepland hebt. Mijn voorkeur zou zijn met de camper. Heb je je huis bij de hand en de campingplaatsen zijn prima in Canada. Je hoeft ook niet iedere keer je koffer uit te pakken en ieder kopje koffie te kopen…
Als je met de camper gaat zou ik niet kiezen om ergens 3 nachten, uiterlijk 2, te verblijven want je hebt je huis bij je. met een auto is dat wat anders.
Wij hebben de Icefields Parkway ook gedaan… hele mooie route en zeker bij lake Louise stoppen en even koffie drinken in het Hotel.

Kijk ees of je de Ferry vanuit Powell River kunt pakken dan ben je dichter bij Campbell River. Verder ziet het programma er super uit.
In Vancouver zou ik kijken om met het openbaar vervoer te reizen. het is er druk en je bent veel tijd kwijt met zoeken. Een must doe is de Capilano Suspension Bridge, Gastown en Stanley park.

Als je nog meer wil weten dan hoor ik dat graag.

Qua Vancouver en omstreken kan ik je het volgende vertellen.

Vanuit Horseshoe Bay (iets ten noorden van Vancouver) kan je prima met de ferry naar Nanaimo om dan naar Campbell River te rijden. Dat is zeker de beste optie. In de reactie hier boven heeft Truus het over Powell River. Powell River kan je met de auto alleen bereiken door twee keer een ferry te nemen. Als je dan nog door wilt naar Campbell River moet je nog een derde keer een ferry nemen dus dat is misschien wat veel van het goede.

Een gratis alternatief voor Capilano Suspension Bridge Park is de Lynn Canyon Suspension Bridge.

Wij zijn met de auto gegaan en sliepen in canmore 2n lake louise 1n jasper 3n. We hebben eigenlijk niks van het stadje banff gezien, maar canmore is zeker een goede basis voor banff np. We zijn 1 nacht in lake louise blijven slapen omdat se omgeving LL wilden bekijken dan niet een uur terugrijden om vervolgens dat uur weer te tijden voor de icefields parkway. Zo konden we vroeger vertrekken dan de bussen uit banff etc.

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app