Beste lezerts ,
Wij, 3 volwassenen hebben het snode plan opgevat om eens een camperreis van een 3-4 weken vanuit Vancouver te doen. We worden niet gehinderd door enige ervaring met camperreizen , vandaar dat we hier op dit forum vaak rondneuzen en wetenswaardigheden uitzeven. Het idee, gedreven door het feit dat we allen voor een dergelijk lange vakantie-periode vanwege werkzaamheden zijn aangewezen op het najaar, was dat te doen zo rond half September - half Oktober 2014. Is ons een complete reis aan te raden of is het veel leuker om zelf vooraf wat dingetjes uit te zoeken en die in de reis te implementeren. Wat is een goede reisorganisatie voor groentjes als ons ? Een van de rijders is vrachtwagenchauffeur, dat zal wellicht in het begin even schelen qua manoevreren met de campert. Ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen en we zijn daar zeer dankbaar voor…de voorpret zal er des te groter door worden…alvast dank!
Joop.
Volgens mij heb je geen reisorganisatie nodig, enkel een vliegticket en een camper verhuurder.
Ik zou vooraf plaatsen zoeken die je wilt bekijken. Met een camper ben je redelijk vrij om ter plekke je route/overnachtingen te bepalen, dus ik zou daar ook vooral gebruik van maken. Kwa weer moet je wel wat onvoorspelbaarheid incalculeren, het kan dus zijn dat sommige plaatsen niet helemaal uit de verf komen. Ook in dat kader zou ik de route niet al te vast maken.
Ben het helemaal met Pieter81 eens. Ikzelf ben in 2007 op de bonnefooi en zonder enige camper-ervaring vanuit Vancouver gestart. Enige vaste doel was de Calgary Stampede. Als je een beetje avontuurlijk bent ingesteld is het een fantastische ervaring. Tip om de voorpret meer inhoud te geven: koop de “Milepost”. Een stevig boekwerk (met kaarten) waarin echt alles (wegen, campgrounds, algemene info, etcetc) wordt beschreven over BC, Alberta, Yukon, NWT & Alaska.
Ook ik zou zeker geen uitgestippelde reis boeken. Canada is zo’n makkelijk land om met de camper doorheen te trekken. Er is heel veel informatie te vinden op internet en in boeken. Je bent dan veel vrijer om ergens langer of juist korter te blijven. Mocht het weer tegenzitten, trek je gewoon weer verder.
Nee hoor, gewoon een vlucht, een hotelovernachting voor de eerste nacht en een camper boeken.
Heel veel plezier!!!