Goedkoop Canada

Hallo allemaal,

In juli van dit jaar willen mijn vriend en ik graag 3 weken een rondreis maken door west Canada.
Ons budget is niet zo groot en daarom willen we bezuinigen op tickets, autohuur en overnachtingen.
Heeft iemand leuke tips??

Alvast bedankt.

1 like

Deze zomer ga ik met een stel vrienden ook die kant op, de vlucht is al geboekt, de rest moeten we nog uitzoeken. We vliegen van Londen naar Seattle (in de VS dus), daarmee besparen we per persoon bijna €400 t.o.v. Schiphol/Brussel/Dusseldorf naar Vancouver/Calgary. En van dat verschil kunnen we makkelijk met auto en boot het Kanaal oversteken en daar een hotelletje pakken. Seattle ligt nog geen 200km van Vancouver, die paar kilometer maken op de hele reis ook niets meer uit.

Een bijkomend voordeel is dat autohuur in de VS over het algemeen ook wat goedkoper lijkt te zijn, voor een fullsize scheelt dat zo €10 per dag.

hoi Charlotte,

Ik heb het al eerder op deze site vermeld, maar wij doen het volgende:

  • Koop een vliegticket op tijd (beste is vaak airtransat, wij betalen nu iets minder dan 700 Euro en een direct vlucht!!).
  • Vergelijk autohuur pijzen via www.priceline.com (prijsvergelijk van alle grote autoverhuurders). (wij hebben 3 weken een fullsize auto via Avis (was toevallig het goedkoopst) voor 880 Euro.)
  • Huur locaal de kampeerspullen (120 Euro/week) voor alle spullen die je nodig hebt (dan kampeer je comfortable) zie www.rent-a-tent-vancouver.com Is ons vorig jaar goed bevallen, en ze waren heel behulpzaam, het was zelfs zo gezellig dat we een paar dagen langer in Vancouver zijn gebleven. (vandaar dat ik hier een beetje reclame zit te maken).
  • Bekijk de site van rent-a-tent-vancouver voor goed informatie over gratis kamperen. Er zijn meer dan 1200 gratis kampeerterreinen in british columbia.:nod:

Ik heb de laatste keer (in 2005) de ervaring dat het bestellen van een auto (van Avis) in Canada met de telefoon bij Avis NL voordeliger was. Je vraagt gewoon om een aanbieding en niet geschoten altijd mis. Wij kregen zelfs in Vancouver (luchthaven, erg gemakkelijk) nog een grotere auto dan besteld (en betaald). Let wel op dat je goed informeerd wat er bij komt aan belastingen, 2e berijder, afkoop eigen risico etc. en zorg dat dit er allemaal bij zit. Het blijven boefjes en in Canada afsluiten is doorgaans duurder.

Hoi Charlotte,

Wij hebben altijd de datum van vertrek nog net in het laagseizoen geboekt (hangt er vanaf waar je boekt welke datum nog net in het laag seizoen valt). Het scheelt bijna de helft.
Verder loont het om te kijken om te vertrekken v.a. Frankfurt of ergens v.u. Belgie.

Als je een auto huurt, dan loont het om alle sites af te gaan. Vergelijk het met bv Expedia en de sites van Avis en Alemo enz.
Wij hebben juist de ervaring als je ter plekken of v.u. NL bij het bedrijf of een reisbureau wil boeken, dat het duurder is. Ze zeggen het vaak zelf ook.

Succes met het uitzoeken.

@nneke

Zojuist een Avis huurauto geboekt bij Expedia voor deze zomer 2 weken.
Ruim Euri 200,- goedkoer dan bij Avis direct en inclusief alle verzekeringen (geldt voor Canada)!

Dag Charlotte

Mijn vriend en ik zijn van hetzelfde idee. We gingen een vriend bezoeken in Canada , maar door omstandigheden gaan we nu met z’n 2-tjs een rondreis maken van 3 weken. We landen in Montreal, maar willen naar het westen. We zijn op zoek naar een goedkope formule (de vliegtickets) hebben we al. Dus als je ondertussen nog nieuwe tips bent bekomen? Ze zijn steeds welkom! Mag ik vragen wat jullie allemaal naar toe trekken? Wij moeten onze trip nog plannen en zijn wat op zoek naar de leukste stekjes, vandaar…

groetjes

Beste Silvie,
uit je schrijven maak ik op dat je een rondreis wil maken vanuit Montreal naar West-Canada in 3 weken. Ik weet niet of je realiseert dat heen en terug naar de Rocky’s van uit Montreal 9000 km is en dan moet je geen uitstapjes maken en van de route afwijken en dat is dus 450 km per dag. One way kan nog wel en dan vanuit Vancouver of Calgary terug vliegen naar Montreal. Persoonlijk zou ik zeggen blijf in de omgeving van Montreal daar is ook veel moois te zien (dus in Québec en Ontario samen 50 maal zo groot als Nederland).

Groetjes Cor

Nee hoor… ik weet de afstanden. Ik had eventueel gedacht aan een binnenvlucht.
Ik weet gewoon niet goed wat de mooiste plaatsen van Canada zijn voor mensen zoals “wij”.
We willen genieten van de omgeving/natuur, maar ook iets beleven, houden van aangename temperaturen en zijn verzot op water (meer bepaald surfen)…
tips?

We hebben zowel in west- als oost Canada rondgetrokken (met huurauto en motels). Ik zou vanuit Montreal een mooie rondtrip gaan maken. We hebben zelf in 3 weken een prachtige reis gemaakt via Montreal, Ottawa, Toronto, Niagara watervallen (het meest indrukewekkende dat ik heb gezien), door de US (staten New York Maine) naar Fredericton in New Brunswick en Quebeck. Onderweg veel leuke dingen meegemaakt HotRod shows, Women fun run in Frederiction) en prachtige natuur gezien.

Ook het westen is mooi, maar volgens mij kun je dat beter bewaren voor een volgende keer.

Is er een probleem om vanuit Canada naar de USA te gaan (met huurauto) en wat zijn de formaliteiten?

Soms hebben verhuurbedrijven restricties. Dat moet je dus navragen bij wie je de auto huurt.
In 2006 zijn wij heen en weer geweest met een huur auto uit de US en dat was geen probleem.

Ze willen weten wat je komt doen en waar je naar toe gaat. Het gaat een stuk makkelijker, als je weet waar je naar toe gaat, voor hoe lang en al een hotel hebt geboekt, dan kan je dat laten zien. Sinds 9/11 zijn ze een stuk strikter geworden.

Wij hebben een vlucht heen en terug naar New York geboekt van 5 tot 24 augustus 2009. De route die jij voorstelt lijkt wel leuk. Heb je daar eventueel meer details van? Welk route je precies volgde en hoelang je erover deed?