Vancouver - Toronto. Hoe af te leggen?

Onze wereldreis plannen zijn nu definitief en de eerste vliegtickets zijn geboekt! :smiley: De wereldreis willen we rond september volgend jaar afsluiten in de westkust van de VS of in Canada, maar stiekem gaat onze voorkeur al uit naar Canada.

Vanwege ticketprijzen en rechtstreekse vluchten lijkt tot nu vliegen op Vancouver en vanaf Toronto weer naar huis het meest logisch voor ons, maar terug vliegen vanaf Vancouver naar huis is ook een prima optie.

Nu ben ik benieuwd wat volgens jullie de mooiste route is om af te leggen in ongeveer 4 weken tijd beginnend in Vancouver en eindigend in Toronto of weer Vancouver? En raden jullie deze reis dan aan per auto, camper of trein?

Buiten Vancouver en eventueel Toronto ligt onze interesse vooral bij natuur, wandelen, nationale parken, outdoor activiteiten en alle soortgelijke activiteiten.

Hebben jullie (als het kan een beetje betaalbare) tips voor vervoerkeuze? Routes? Overnachtingsplekken? Bezienswaardigheden? etc. Alles is welkom :slight_smile:

Ik zou de trip beperken tot de west kant:

• het middelste stuk tussen Calgary en Winnipeg is doodsaai, het is wel 2 volle dagen doorkachelen.
  • Vanaf Winnipeg naar Toronto wordt het al wat leuker, maar het natuurschoon staat niet in verhouding tot wat je aan de west kant aantreft. Van winnipeg tot aan toronto is ook nog een flink eind, als je daar de tijd voor wil nemen hou je denk ik maar een week of twee in het westen over en dat is wel erg weinig…
  • Doorgaans betaal je een fikse ā€œone way feeā€ als je de auto een paar duizend kilometer verder aflevert. Het zal me niks verbazen als dat ca 500 dollar is als je begint in vancouver en eindigt in toronto.

En voor de rest nog het volgende:

• Autohuur kan je trouwens zo 20% schelen als je die in Seattle zou huren in plaats van Vancouver.
  • ik zou eens googlen op de volgende plaatsen: sea to sky highway, squamish, whistler, wells gray provincial park, mount robson provincial park, jasper, banff, yoho, glacier, kootenay, revelstoke, tofino, eucluelet, pacific rim np, victoria.
  • kwa kosten en flexibiliteit is het handig om een auto te huren en te gaan kamperen. er zijn opzich ook veel hostels, check bijvoorbeeld hihostels.ca.
  • met bus en trein wordt het een hele andere vakantie en dat is ook nog best aan de prijs. zeker als je met z’n tweeen ben zou ik echt voor de mobiliteit van een auto gaan. een camper is een stuk duurder.

Super bedankt voor je info! Ik ga je punten even opschrijven en Googlen :slight_smile:

Mochten jullie in Vancouver behoefte hebben aan wat mooie hikes dan kan ik wel het een en ander aanbevelen of ik kan jullie eventueel meenemen voor een leuke hike.

Ik sluit mij helemaal aan, aan het verhaal van Pieter81. Toronto is leuk en vlakbij de Niagara Falls, maar tot aan Calgary is er verder niks te zien.
Toronto wordt meestal met een rondje oostkust van usa meegepakt. En de westkust van Canada een komplete 3 weekse vakantie kan bieden en of gedeelt kan worden met USA.

Wij zijn nu ook een trip naar West Canada aan het voorbereiden.