Reisvoorstel! Alle tips zijn welkom!

Hallo allemaal!

Half mei 2014 vertrek ik naar Canada voor een reis van drie maanden.
Ik plan graag zo min mogelijk maar aangezien het vroeg boeken van de trein een hoop geld scheelt heb ik toch een basisschema opgesteld. Ik hoor heel graag jullie mening hierover!

Ik start mijn trip in Toronto en heb vervolgens vier weken om het gebied rondom Toronto, een deel van Oost Canada te verkennen.

Vervolgens wil ik vanuit Toronto met de trein naar Calgary of Vancouver reizen. Wat raden jullie aan? Is Calgary de moeite waard of kan ik beter meteen door naar Vancouver reizen zodat ik nog meer tijd heb voor het Westen?

Dan heb ik nog 7 weken over om van Vancouver richting Anchorage (Alaska) te reizen. Ik hou niet van haasten dus ik hoop dat dit voldoende tijd is. Mocht dit niet zo zijn dan reis ik een kleiner stukje en vlieg ik vanuit mijn eindbestemming naar Anchorage om vervolgens weer verder te vliegen.

Is dit schema een beetje haalbaar? Alle tips zijn welkom!
Ik verheug me enorm op deze reis! Canada lijkt me echt prachtig!

Groetjes xxx Milka

Wat (mij)direct opvalt is dat je geen ruimte maakt voor The Rockies, behalve misschien een weekje Calgary. De stad Calgary kun je best overslaan, maar de nationale parken Banff, Jasper en Yoho, maar ook Kananaskis Country en The Kootenay Mountains mag je op zo’n reis niet missen. Het hangt er wel vanaf of je alles met de trein(bus) wilt doen of dat je lokaal ook (af en toe) een auto kunt huren. Met trein(en bus) kun je natuurlijk lang niet op alle mooie plaatsen komen.
Vancouver is een geweldige stad, waar je met gemak een week (en langer) kan doorbrengen.

1 like

Vier weken voor Oost-Canada? Dat is als de helft van Europa in vier weken willen doen. Concentreer je niet al te veel op de directe omgeving van Toronto, maar ga ook naar Ottawa (2-3 dagen), Montreal (mag je gerust een week voor uittrekken in de zomer en daarna wil je zeker langer blijven), Québec-Stad (2-4 dagen) en als je de natuur in wilt, moet je daar ook tijd voor uittrekken.

Ik denk niet dat treintickets noodzakelijk zo veel goedkoper zijn als je ze vroeg boekt en dat maakt je ook een stuk minder flexibel. In plaats daarvan kun je in Ontario veel met Greyhound reizen en tussen Toronto en Montreal met MegaBus. Hoogstens op je ticket van oost naar west kun je wat besparen als je vroeg boekt, maar veel mensen maken ook de afweging tussen veel tijd verliezen, maar goedkoper uit zijn en een binnenlandse vlucht nemen die duurder is, maar je veel minder tijd laat verliezen.

Vanuit Calgary kun je makkelijk de Rockies in om de natuur te ontdekken en zo door te reizen richting Vancouver. In het Westen ben ik nog niet geweest, dus dat laat ik over aan de experts. :slight_smile:

1 like

Hallo,
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties. Volgens mij heb ik mijn bericht niet geheel duidelijk gemaakt maar de Rockies en de nationale parken Banff, Jasper en Yoho wil ik absoluut wel aandoen! Ik dacht zelf misschien een bus tour te boeken vanuit Vancouver of Calgary. Misschien dat ik mede backpackers kan vinden om een stuk samen mee te rijden en anders zal het helaas toch de bus moeten worden. Ik weet dat het niet ideaal is maar wil liever niet in mijn eentje rondrijden.

Ik weet dat vier weken erg kort is, ik wil dan ook absoluut niet heel Oost-Canada proberen te bereizen maar een deel van Zuid-Oost Canada. Bedankt voor de tips in Oost-Canada.
Om tijd te besparen heb ik er indd aan gedacht om een binnenlandse vlucht te nemen ipv de trein, maar ik heb gehoord dat dit een hele mooie treinreis moet zijn vandaar dat ik toch voor de treinreis had gekozen. Weten jullie misschien of dit zo is of dat ik beter kan vliegen?

Groetjes Milka

Vancouver is niet echt een geschikte uitvalsbasis voor The Rockies(Vancouver - Banff is 900km).Dan is Calgary een betere optie, maar Calgary heeft niet veel te bieden als stad. Ik zou dan kiezen voor een verblijf in Canmore. Is natuurlijk geen grote stad, maar ligt wel in een prachtige omgeving, is best gezellig en veel goedkoper dan Banff. Voor een georganiseerde busreis zou je kunnen denken aan The Moose Bus en/of Brewster. Voor de lange afstanden is er natuurlijk de Greyhound.
Als je toch 3 maanden de tijd hebt zou ik de trein nemen van oost naar west. Het is een mooie tocht en het is écht reizen t.o.v. een korte vlucht.
Voor zover ik weet is er geen directe (bus-)verbinding tussen Vancouver en Anchorage. Je zou dat deel van de reis in tweeën kunnen splitsen; Vancouver - Whitehorse(Yukon) en Whitehorse - Anchorage. Op een site als rome2rio is wel wat te vinden over buslijnen-en prijzen.

www.moosenetwork.com

www.brewster.ca

www.alaskatours.com

www.rome2rio.com

1 like

Dankjewel voor al je tips en websites! Ik ga het allemaal eens rustig uitzoeken! Er is zoveel te lezen op internet maar fijn om hier echte ervaringen te horen!

Welke periode van het jaar zouden jullie adviseren voor Alaska?
Ik wil liever niet in het hoogseizoen.

Groetjes !

Via Wereldwijzer app

Ga niet vanaf vancouver naar de rockies. Calgary is een veel minder mooie stad, maar wel beter gesitueerd t.o.v. Rockies. Canmore is een goede uitvalsbasis, maar dat is ook afhankelijk van vertrekpunten van een bustour. Ga je kamperen of slaap je in hostels? Misschien dat je daar ook wel contacten opdoet waar je mee kunt rijden of samen voor een weekje in de rockies een auto huren. Het is best zonde als je in een grote volle bus zit en je mist een wolf of beer doordat je aan de verkeerde kant zit en het niet kunt zien! Maar hoe je de reis ook doet, fantastisch wordt het zeker!!

Via Wereldwijzer app

Misschien handig om een nieuw topic te openen voor een nieuwe vraag. Je schopt nu een niet meer relevant topic uit 2013 omhoog waar weer anderen op gaan reageren… :slight_smile:

Haha ik had inderdaad niet gezien dat dit een oud topic was! Margi, maak zelf maar een topic aan, dan kun je de titel ook zelf kiezen, zodat die de lading beter dekt!

Via Wereldwijzer app