Canada juni 2008

Hallo,

ik ben jongeman van 29 en ik vertrek begin juni voor 3 weken naar Canada.

Ben nog op zoek naar reisgezellen en /of mensen die reeds ter plaatse zijn die periode, en die zelf ook ev. nog naar wat gezelschap op zoek zijn…

Ook mensen met nuttige tips mogen steeds informatie achter laten…

@Vandy: Ik weet niet waar je in canada naar toe wil, maar Vancouver, Vancouver island en de omgeving hiervan is zeker de moeite waard. Ook een uitstapje naar Seattle is leuk.

hoi,

ik ga als het goed is in april naar Toronto en ik blijf dan voor een jaar in Canada. Misschien dat we tegen die tijd samen kunnen reizen?

groetjes Susanne

Hallo,

Suzanne,

goed om te horen dat jij rond die periode ook in Canada bent.

Ik ben bezig met m’n reis uit te stippelen …
Kun je mij alvast meer vertellen over wat jouw juiste reisweg is; eventuele voorbereidingen die je al getroffen hebt, leuke tips …?!

tot gauw,

Groetjes.

//

hoi, ik heb nog niet echt een route uitgestippeld, dat ga ik de komende weken bekijken. Ik houd me meer aan wat ik wil zien, zodat ik mijn plannen altijd kan wijzigen als dat zo uitkomt. Waar in Canada ben jij van plan om naar toe te gaan?

Wel, ik ben nu ook bezig met info op te zoeken, (op internet en aan de hand van vrienden). IK hoop aan de hand hiervan een bepaald idee te krijgen van de route die ik zou willen volgen…

Feit is wel dat ik natuurlijk beperkt ben in tijd … (ik ga namelijk maar voor drie weken)… en gebonden ben aan plaats van aankomst en vetrek (van van mijn vlucht).

Mijn bedoeling is wel om het zo avontuurlijk mogelijk te houden. Maar ik denk dat dat al niet makkelijk gaat zijn; gezien ik mijn vlucht (heen) waarschijnlijk richting Montreal of Toronto neem… en deze in het oosten gelegen zijn. Voor de natuur (en de avontuur) moet je immers eerder naar het westen… (cfr. Rocky Mountains).

Dus was ik aan het denken om de reis, eventueel met een alternatief vervoermiddel (trein of huurwagen), verder te zetten naarr het Oosten… (meer bepaald Vancouver). Maar dat is nu net wat ik nog allemaal aan het uitzoeken ben…

Wat denk jij ervan?

Gr.

ik weet nu nog niet waar in Canada ik in juni ben. Dat moet ik nog uitzoeken voor mezelf. Wanneer jij en ik meer weten over hoe en wat is het misschien handig om dan nog eens te kijken of we samen een stukje kunnen reizen.

Hoi Vandy,

Ik wil je even laten weten dat Vancouver in het westen ligt aan de Stille Ocean, niet in het oosten…maar misschien was dat wat je wilde zeggen. :wink: Als je avontuur wil en overweldigende natuur dan moet je zeker het westen gaan opzoeken. Met 3 weken kan je bijvoorbeeld je vlucht boeken naar Vancouver en terug vliegen vanuit Calgary (of omgekeerd). Of je kan een rondje Calgary-Calgary doen of een rondje Vancouver-Vancouver.

Zoiets lijkt me het beste in jouw geval ofwel moet je in de omgeving Montreal of Toronto blijven en daar een route uitstippelen. Ik zou de 2 niet proberen te combineren want daar heb je niet voldoende tijd voor, kies voor de omgeving die je het meeste aanstaat en zoek een route vandaar uit! Je moet eraan denken dat Vancouver ongeveer 4500km ten westen ligt van Montreal/Toronto en dat het een 5 uren vliegen is en een 3 dagen met de trein of bus.

Ik ben zelf niet bekende met het oosten, maar ken het westen erg goed (ik woon er al 8 jaar). Dus voor een leuke route in het westen van Canada kan je eens kijken op mijn gedetailleerde route beschrijving die ik online heb staan: My One True Love found on the internet!!

Veel succes ermee,
Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

Ik ga waarschijnlijk vanaf juni of juli voor een paar maanden naar Canada. In eerste instantie Toronto en vanuit daar wil ik verder gaan reizen. Misschien ga ik ook wel 2 a 3 weken mee met een soort van jongeren reis om daarna nog een maandje zelf wat dingen te bekijken.