Wie is waar in Canada (2015)?

2010 begint op een eind te lopen en met name nu de jongerenpermits weer aangevraagd kunnen worden, wordt het tijd om naar 2011 te kijken.

Kortom: waar ben jij komend jaar te vinden?

(Oudere topics: Wie is waar 2006-2009 en Wie is waar 2010)

Voor de aftrap:
Ik blijf voorlopig nog in Québec, wellicht verhuizen we naar Montréal. In de zomer verwacht ik naar Vancouver en Vancouver Island te komen. Wellicht wat hitchhiken door de provincie met een te grote rugzak. :slight_smile:
Wellicht nog even een weekendje Toronto op korte termijn.

Ik hopelijk in North Vancouver. Nu wachten op een YP-visum en dan een jaar de tijd om een echt visum te bemachtigen.

Hopelijk met verschillende uitstapjes in alle richtingen. Ik zou dolgraag naar de Yukon en North West willen maar dan moet je heel veel van de bijna miljoen vierkante kilometer in deze provincie doorkruisen.

Hoe zijn de straten in Quebec Jurjen? Veel kerstlampjes aan de huizen en in de bomen? Hier wel, soms heb je zelfs mensen die in december net zo veel stroom verbruiken als in de rest van het jaar. Maargoed hobby’s moet je hebben.

Ja, vreselijk hier! Van 3D-figuren met looplichtjes tot een opblaasbare kerstman om de hoek. Persoonlijk vind ik het nogal smakeloos. Ik ga dan ook compenseren door geen kerstboom in huis te halen (we brengen de kerstdagen toch bij de schoonfamilie door). :slight_smile:

ik blijf sowieso tot 17 februari 2012 door in ontario, met hopelijk wat uitstapjes naar andere provincies, en een paar weekjes in de states.
maar wonende vanaf 15 december 2010 in Burlington ontario
(45 minutjes vanaf toronto, 20 minutjes vanaf Hamilton)
hopelijk komen we nog wat gezellige reizigers tegen;)

Ik hoop van de zomer, ergens rond juli/augustus ook naar het westen te vertrekken. Vancouver staat zowiezo voor aan mijn verlanglijstje, verder ga ik misschien naar Banff, nog even op bezoek bij m’n neef in Ponoka en de rest laat ik maar op me af komen. Ik zie wel welke kansen er op m’n pad komen, maar ben wel a plan om in het westen te blijven.

Aan het eind is het wel de bedoeling om naar Vancouver Island te gaan, omdat m’n ouders me daar weer willen oppikken >>>

Hallo,

Ik ga op 7 juni naar Calgary waar mijn rondreis begint.
Ik ga met een groepsreis deze reis maken.
We starten dus in Calgary en eindigen in Vancouver.
Ik verwacht hele mooie natuur te zien.
De reis duurt 2 weken en we hebben een nederlandstalige
gids erbij dus dat is wel fijn.

Monique

Nederlandstalige gids? Klinkt goed! Is dat van een Nederlandse touroperator?

Ja dat is met een nederlandse touroperator

Monique

Hallo iedereen,

Ik ga begin juli naar Toronto waar ik een paar weken bij familie kan logeren. Daarna ga ik naar het westen gaan, ik vlieg vanuit Vancouver terug naar Nederland. Als het allemaal mee zit wil ik ook naar de Yukon gaan, ik heb een Working Holiday werkvergunning dus kan ik in Canada kijken of ik deze trip bij elkaar kan verdienen. Ik ga er vanuit dat ik me veel met de Greyhound ga verplaatsen, als ik ter plekke iets goedkoper/praktischer vind doe ik dat.

Dit is de eerste keer dat ik naar Canada ga of überhaupt een grote reis ga maken. Ik heb er erg zin in.

Emiel

Hopelijk ontvang ik mijn WHP gauw en dan vertrek ik begin juni met mijn vriend naar Vancouver. Later in de zomer zullen we waarschijnlijk nog naar de Okanagan gaan om zijn familie te bezoeken. Ik kijk er al naar uit!

Hallo allemaal,

Onze reis start op 18 juni in Halifax, vanuit daar gaan we met een auto naar Toronto. Vanuit Toronto vliegen we op 3 juli naar Calgary, waar we op 7 juli starten met een georganiseerde rondreis naar Vancouver. Ook deze reis heeft een Nederlandse gids. De reis eindigt op 17 juli. Ik zie er enorm naar uit, hoop veel van het land te zien, en ook vrienden en kennissen te bezoeken.

Monique: Misschien is het wel dezelfde reis, maar dan een maand later?

Groetjes Saskia

Hallo Saskia

Het is niet de zelfde reis want die vertrekt niet op 7 juli maar 19 julli.
Het is van Fox reizen waar ik mee ga.

Monique

Hoi Saskia,

Gaaf dat jullie Halifax meepakken! Wel jammer dat het niet in dezelfde periode is als het Busker Festival (aanrader!) Wellicht tijd om in Montréal wat van het Jazz Festival mee te pakken?

Wel een flink druk programma om zowel oost als west in één maand tijd te doen!

Iedereen alvast heel veel plezier! :slight_smile:

Ik vertek 3 juli en start met 5 dagen Ijsland, vervolgens vliegen we naar Halifax waar we een auto huren en richting Newfoundland gaan rijden en weer terug naar Halifax! we hebben ongeveer 3 weken de auto en daarna vliegen we of naar Toronto (of vriendin gaat alleen naar Toronto waarna ik rustig aan naar Toronto ga) en vanuit Toronto richting Vancouver ga vliegen om daar maar eens werk te zoeken! (Of misschien toch eerst naar Alaska om daarna al WOOFFend richting Vancouver te zakken!

Oja en wil dan het liefst het winterseizoen in Whistler gaan werken (of een ander wintersport gebied)

Ik ben 10 januari begonnen met een stage aan de Queen’s university in Kingston, Ontario, die tot begin juli zal duren… Als ik daarmee klaar ben, ben ik van plan naar Vancouver te reizen per trein

Zijn er meer mensen die stage gaan lopen of studeren hier in Kingston???

ik vertrek 11 juni als alles mee zit vanuit amsterdam naar Toronto, dan zal ik naar Kitchener gaan, dat word voor 12 weken mijn homebase en van daaruit zal ik verschillende plekken in Ontario bezoeken, heb genoeg familie in Canada, dus dat komt wel goed en op 2 september zal ik weer terugvliegen naaramsterdam

Gebruik dit ook meteen als mijn eerste / voorstel-post :smiley:

Ben Mike, net 28 jaar oud, en woon en werk in Twente.

Onlangs afgestudeerd als industrieel ontwerper en daardoor nog vrij om te gaan waar ik heen zou willen, en met mijn vriendin voor zes maanden in Toronto voor haar stage, heb ik besloten ook die kant op te gaan. Mijn werk is afgerond hier in april, en 26 april vlieg ik naar Toronto voor zeker bijna 4 maanden. WHP-aanvraag ligt al enkele weken bij de ambassade in Berlijn, en mocht ik uiteindelijk leuk en niet te weigeren werk hebben, blijf ik langer.

Mei/juni heb ik al een appartementje met mijn vriendin, die we onderhuren, en de eerste afspraken zijn al gemaakt om te werken daar (voornamelijk ontwerp-werk). In juli een vakantiereisje, waarschijnlijk naar het noorden van USA (Ontario hebben we vorig jaar tijdens een vakantie al een klein beetje ontdekt).

Heb er zin an, en zojuist dit forum ontdekt, met al snel de nodige tips en bruikbare info. Super :slight_smile:

Hey iedereen,

Ik ben Marieke en woon op het moment met mn Canadese vriend en mn hond (uit NL) in Vancouver. Heb mn baan, huis en alles in NL opgezegd en nr Canada gekomen om te ervaren hoe het is om (een tijd) in een ander land te wonen en verschillende culturen mee te maken. (genoeg verschillende culturen in Vancouver :slight_smile: )
Ben de afgelopen 6 maanden (sinds nov 2010) op mn touristenvisum in Vancouver verbleven en nu voor 4mei moet ik de grens over om mn working holiday visum in mn paspoort te krijgen :))
We blijven of heb komend jaar in Vancouver of we moeten vr een baan van mn vriend naar Montreal verhuizen… Even spannend nog, moet nu de grens over, SIN nr aanvragen, bankrekening regelen en werk vinden! Hopelijk vind ik een baan die mij een werkvisum voor na mei 2012 wil geven of ik moet op een andere manier visum verlenging aanvragen als we (nog) in Canada willen blijven na mn working holiday visum…

Mochten er mensen zijn die nr Vancouver komen of er al zijn en het leuk vinden om een biertje te drinken en/of in prachtig Vancouver rond te lopen, mag me altijd mailen :slight_smile:

Groetjes Liefs Mar

1 like

Op dinsdag 17 mei 2011 vertrekken we naar Vancouver. Daar blijven we een paar uurtjes om wat dingen te regelen met de Canada Border Services Agency (onze PR card :slight_smile: ). Daarna op naar Whitehorse. Vluchten geboekt als enkele reis!

Krijg je die PR card niet van de CIC? :wink: