Wie is waar in Canada (2015)?

Jawel, het CIC geeft hem uit maar de CBSA controleert alle gegevens nog eens dunnetjes bij aankomst (vnl. proof of funds en gezondheid) en als alles OK is vragen ze de kaart voor jou aan. Wat we nu hebben is alleen een visum (+ nog wat andere documenten uit Berlijn) wat ons in principe het recht geeft op de verkrijging van een PR Card. Het visum heeft ook een beperkte houdbaarheidsdatum (in ons geval tot 11-11-'11 :slight_smile: ) en voor die tijd moet je hem persoonlijk in Canada aanvragen.

ik vlieg in july aan op toronto, dan naar sudbury en dan weer terug, ik wil graag via Algonquin Nat. Park (Hiken!) richting Montreal, maar weet iemand of dit te doen is zonder eigen vervoer? ik heb gelezen dat de ingang van het park een behoorlijk eind van de dichtsbijzijnde coach-stop is. Verder gaan we dan vanaf Montreal naar Prince George en vandaar naar Smithers. Dan naar Vancouver via Chilliwack.

Veel plezier allemaal! :wereld:

Je kan altijd liften proberen. Vanaf Ottawa/Gatineau/Hull kun je Amigo Express of Allo-Stop naar Montréal nemen, is vele malen goedkoper dan de bus.

Ik woon en werk sinds oktober 2010 in Vancouver (downtown). Ik blijf tot 18 juli in Vancouver en dan ga ik reizen. Eerst naar de US (San Fransisco, Alaska). Vervolgens via Whitehorse, the Alaska Highway en de Rockies naar Calgary. Als er tijd over is wil ik daarna nog iets van het oosten van het land zien.

Ik loop in mei, juni en juli stage in Sault ste Marie. En in augustus wil ik wat rondtrekken, waar weet ik nog niet.

Zijn er mensen die in Toronto of Ottawa wonen of verblijven die tijdens mijn stageperiode een weekend willen afspreken en wat activiteiten willen ondernemen?

Of zijn er mensen die dichterbij wonen, want ik zag op de Greyhound website, dat Toronto en Ottawa 11 uur (!) reizen zijn.

Ik zit vanaf half mei voor 5 maand hier in Nobleford, Alberta. Ben er nu een halve maand, en heb het aardig naar mijn zin! Over 3 weken komt mijn vriend langs, en gaan we samen 2 weken Canada ontdekken & een dagje Stampede natuurlijk!

Over 1 week heb ik mijn stage in Hamilton afgerond en dan kan mijn reis beginnen!
9 juli vertrek ik naar Ottawa en hier zal ik blijven tot 13 juli. Daarna ga ik naar Quebec city tot 18 juli en hierna naar Montreal. Op 23 juli vertrek ik vanaf Montreal naar Boston waar ik mijn reis voortzet ik de USA! Ik heb er zin in!

@ Verlander.
de reis van Sudbury richting Montreal is best lang.
ik ben zelf met de auto van Ottawa door Algonquin park gereden, en van Ottawa naar Huntsville duurde ongeveer 6 uur.
je hebt niet echt snelwegen in dat gedeelte. totdat je dichterbij Ottawa komt.
van Huntsville tot de ingang van het park was ongeveer 40 minutjes rijden als ik het goed kan herinneren.
dan de weg door Algonquin park is ongeveer 65 kilometer.
en daarna heb je ontzettend veel dorpen waar je dwars doorheen gaat enzovoort.
wel een ontzettend mooie rit moet ik zeggen.

@ Anne
ben je nog wat nederlanders tegen gekomen in hamilton?
er zitten vaak altijd wel een paar.
ik heb er zelf een tijdje gewoont, maar woon nu in Burlington, net om de hoek.
waarschijnlijk heb je de Niagara falls al gezien, maar wist je dat Hamilton ook ontzettend veel watervallen heeft?
zitten ook hele mooie tussen.
mischien wel leuk om even te googelen.
het uitgaansleven is er ook best wel gezellig.
mijn favorite kroegje was slainte. zeer gezellig op zaterdags.
http://www.slainteirishpub.ca/index2.html

veel plezier, ik hoop dat je wat van je laatste dagen in Hamilton mag genieten
groetjes jasper

Mijn reisplannen zijn alweer veranderd;
(:vak02:zoals zo vaak gebeurt eigenlijk)
nu ga ik samen met mijn Canadees door BC reizen;
Queen Charlotte’s islands (edge of the world festival en het nationaal park daar op het noordelijk gedeelte) waar we gaan liften of hiken, van island, chilliwack en okanagan regio.
Daarna terug naar Smithers!
Bijna zo ver! :vak01:

1 augustus verhuizen we naar Montreal (Villeray). Een groot deel van de maand augustus gaan we in BC doorbrengen. Heen vliegen en terug naar oost waarschijnlijk per roadtrip met een vriend die afgelopen weekend al is vertrokken. Zin an! :zon02:

Mijn reisplannen zijn inmiddels ook veranderd. Ik wilde eerst alleen in Ontario reizen, maar heb nu besloten dat ik zoveel mogelijk wil zien en beleven hier.

Daarom ga ik rond 17 juli met de discovery pass van greyhound richting BC en Alberta. Onderweg wil ik in Churchill ijsberen gaan kijken en in Edminton stoppen. Dan wil ik verblijven in Banf, Jasper, Whistler, Vancouver, Vancouver Island en ik ken iemand die in de buurt van Vancouver woont en die wilde me ook nog het een en ander laten zien. Rond 10 augustus wil ik weer richting oosten reizen, want ik vlieg terug vanaf Toronto. Ik ben nog aan het twijfelen of ik naar New York zal gaan. Ik ben hier nu toch! Ik vraag me alleen af hoe veel duurder het dan gaat worden en of ik makkelijk de grens over kom. Dan wil ik nog naar Montreal, Ottawa en misschien Quebec city en dan naar Toronto om weer terug naar Nederland te vliegen op 23 augustus.

Ik ben ondertussen nog steeds op zoek naar iemand om mee samen te reizen of iemand die me onderdak wil aanbieden op een van de bovengenoemde plaatsen. Dus als je iets weet, laat maar horen.

Grs Katinka

Uiteindelijk zijn de vakantieplannen gewijzigd. Ze zijn uitgenodigd voor een traditionele bruiloft in Pakistan komende winter, dus daar bewaren we ons budget voor. BC komt wellicht volgend jaar.

Intussen zijn we min of meer geïnstalleerd in Montreal. De festivals vliegen ons in ieder geval om de oren!

Ik ben uiteindelijk alleen gaan reizen, wat me uitstekend is bevallen. Ik ben in de volgende plaatsen geweest: Banff, Jasper, Vernon, Prince rupert, Vancouver, Ucluelet, Victoria en Whistler. Geweldige dingen gezien en gedaan. Mijn reis is bijna afgelopen, ik ga nog een paar dagen naar Ottawa, Montreal en Toronto en dan vlieg ik weer naar Nederland. Iemand tips voor Ottawa, Montreal of Toronto?

Helaas geen tips voor waar jij naartoe gaat. Heb jij wel tips voor die plaatsen die je net heb opgenoemd ?:slight_smile: ik vertrek al over een week!

Whistler, voor het winterseizoen 2011/2012!
Ben ondertussen al aangekomen en ben op zoek naar een kamer ergens in het dorp en werk.
en na het seizoen…tsja…nog onbekend.

Leuk Burlington, daar woont familie van mij. Ik hoop ze in 2012 eindelijk weer 'es op te zoeken.

Aangezien er nog geen topic voor 2012 is zet ik het maar hier neer.

Vanaf nu tot eind juni zit ik in Leduc (vlak bij Edmonton)
Daarna ga ik rondreizen en vanaf oktober zit ik in Ponoka (ook vlak bij Edmonton)

Andere mensen die hier in de buurt zitten?

Hi Yvette.

ik ben al een tijdje niet op wereldwijzer geweest, en lees nu pas jou reactie.
heb je al wat datums vast?
wij hebben een klein jaartje in Burlington gewoond, maar zijn nu alweer verhuisd.
wij woonden daar in een appartement, en toen mijn vrouw zwanger werd, vonden we het toch handiger om een huisje op te zoeken.
Burlington was veel te duur, dus nu zijn we verhuisd naar Mount Hope. (net aan de andere kant van Hamilton, zo’n 30 minuutjes rijden.
dus als je die kant op gaat dan kunnen we altijd nog eens een drankje doen, of een kleine ritje naar een leuke plaatsje.
laat maar horen als je deze kant op komt, en zin hebt om wat af te spreken met een reisgenoot.

groetjes Jasper

Hoi Jasper!

Waarschijnlijk ga ik komende zomer langs in London, ON. Weet nog niet precies hoe, maar zal proberen langs te komen. :slight_smile:

Hey jurjen
Klinkt goed.
Je bent van harte welkom.
Wat is er in london te doen?
Dat is hier maar een klein uurtje vandaan. Wij wonen 5 minutjes van de 403.
Dus 1 rechte weg naar london

Groetjes jasper