Canada mei-sept 2010

Ik (meid van 25 jaar) ben van plan om in mei 2010 naar Canada te gaan. Eerst 4 weken Engelse les in Vancouver. Daarna hopelijk 8 weken vrijwilligerswerk bij een wilde dieren opvangcentrum en dan nog 4/5 weken rondreizen in Canada en misschien ook Alaska.

Ben nu alles aan het uitzoeken en heb er erg veel zin in! Vind het ook wel erg spannend. Het is de eerste keer dat ik zoiets doe.

Zijn er mensen die in mei-sept 2010 ook van plan zijn in Canada te zitten? Zou het erg leuk vinden om verhalen uit te wisselen en alvast de voorpret te delen. En misschien hebben jullie nog tips wat wel/niet te doen?

Hey Eliza,

Interessant en leuke plannen heb je voor 2010! Ikzelf vertrek op 14 september 2009 al richting Canada met een werkvisum. En ga een jaar later weer terug. Doel: ook werken en vooral reizen. Ik weet niet of je een hyves hebt, maar hier de link voor de Canada hyves: http://canada-2009.hyves.nl/

Leuk om je vorderingen te plaatsen!

Gr milo

Hej Milo!

Wat leuk je reactie. heb me meteen bij de canada hyves gevoegd! Leuk! Wat goed zeg dat jij al zo snel gaat! Heerlijk!

groetjes.

Hallo daar, ik lees dat je een werkvergunning hebt… errug interessant! Ik heb grote plannen om een jaar in Fort st John BC te gaan wonen en werken, maar heb eigenlijk geen idee hoe ik dat aan moet pakken. Vooral die werkvergunning… Wellicht heb jij wat tips voor mij?
Alvast bedankt voor de moeite! Groeten, Agness

Hoi Eliza,
ik ben ook van plan om rond mei/juni naar Canada te vertrekken voor een maandje of 3. Ik ben van plan vooral in Vancouver te verblijven. Ik ben momenteel bezig een werkvergunning aan te vragen en hoop dus dat alles goed gaat! Ik ben van plan daar een beetje te gaan werken en rond te kijken. Even heerlijk weg uit Nederland!
Het zou inderdaad leuk zijn elkaar een beetje op de hoogte te houden!

Groetjes,
Francine

Hallo,

Ik zet ook even een stipje in dit topic.
Ik kom half april naar Vancouver en blijf een aantal maanden daar. Afhankelijk of ik wel of geen werkvisum krijg en in hoeverre het me bevalt zal ik 6 a 12 maanden blijven. Ik vlieg terug vanuit Ottawa, dus zal canada van links naar rechts doorreizen :slight_smile: .

Groetjes Linda

Hoi Eliza!
Wat toevallig, mijn vriend en ik gaan volgend jaar ook van mei tot september (3 mei t/m 4 sept) naar Canada. Wij gaan rondreizen: van oost naar west. We zitten dus ook midden in allerlei voorbereidingen en er zijn nog heel veel dingen die we uit moeten zoeken. Zo ben ik de hele middag al bezig (dit is al de zoveelste keer…) om een campertje (eigenlijk hebben we een VW-busje in gedachten…) te huren in het westen (Alberta en British Columbia). Maar het enige wat ik steeds kan vinden, zijn slagschepen van campers en veel te dure busjes, van een paar honderd dollar per dag… Zucht. Heeft iemand een goede tip?? Huren wordt erg duur, maar met kopen loop je het risico dat je busje weer niet kwijtraakt als je weer naar huis moet.

Wat ben jij verder allemaal nog aan het regelen Eliza?

Hoi hoi allemaal,

Wat leuk dat jullie allemaal naar Canada gaan.
Ik ga als het goed is van mei t/m sep stage lopen in Vancouver.
Ik ben bezig met een visum enzo.
Ik vroeg me af of iemand weet waar je huisvesting kan regelen?
Weet iemand een website ofzo?

Groetjes,

Diane

Hoi Diane,
ik ben zelf ook al een beetje aan het rondkijken voor huisvesting. De site die ik in de gaten houd is http://housing.justlanded.com

Succes!

Wij hebben onze camper te koop in de US. We kunnen deze eventueel naar Canada brengen als jullie interesse hebben.

http://vancouver.en.craigslist.ca/ is erg populair hier voor het vinden van woonruimte.

hoi,

In April ga ik normaal ook naar Canada.
Eerst ga ik er rondtrekken in de coast mountains, daarna misschien een tijdje in Noord Yukon, en dan ga ik werken in Whitehorse.

Van maart tot september 2009 heb ik Alaska, Yukon, BC en Alberta doorksuist.
Met de duim in de lucht:) (al liftend dus)
Dus als je vragen hebt…Vooral Alaska en Yukon ken ik nu echt goed.
Persoonlijk vind ik dat je Alaska en West Canada het best bezoekt met je eigen auto, of al liftend. Anders heb je te veel beperkingen.
Als je als meisje een beetje schrik hebt om te liften, kun je een pepperspray meedoen in je zak, die wordt daar overal verkocht als berenspray.

Deze keer neemk wel m’n hond mee.
Benieuwd of het liften nog doenbaar wordt.

groetjes,

Sander