Ik ben 1,5 jaar geleden in Calgary geweest voor mijn studie. Daar ben ik verliefd geworden op het land!!
Ik wil volgend jaar, na mijn studie een tijd weg, en mijn hart gaat uit naar Canada.
Wie heeft er ervaring met tijdelijk werken in Canada, en dan het liefst in BC of AB?
Wie zou het leuk vinden om misschien samen te gaan. Mijn plan is om in september 2007 te gaan. (Ik weet het, het is vroeg dag, maar ik wil me vast orienteren, omdat ik uit eigen ervaring weet dat het organiseren vaak veel tijd in beslag neemt)
Hey Maartje,
ik ben op dit moment toevallig in Calgary, vorige week aangekomen en blijf voor 7 weken.
Ik weet niet precies hoe het volgend jaar zit met tijdelijk werk, maar op dit moment is er zoveel werkaanbod, zowel wit als zwartwerk, (voorschotten van 1000$), ze zoeken letterlijk overal werknemers.
Hi,1st:I do read a bit of dutch,though a written response would talk Hours…
Could you please give me some details as in where to look for rooms to stay,and the type of work that has (ADV 1000)?
I’m planning to reach there before 2007!
2nd:How is the music scene,and do you have any contacts for me mail,
I am a producer/musician!
Lot’s o’questions,hope you can find the time to respond!
Cheers.
Ik zit zelf ook te denken om volgend jaar naar Canada te gaan. Mijn eerste keus was Amerika, maar dat wordt toch allemaal te moeilijk, omdat ik een jaartje wil werken en misschien reizen.
Ik had wel een work&travel programma gevonden op Travil Active, waarbij je alleen de ticket betaalt 1200 euro( en rond de 1000 euro op je rek moet hebben staan bij vertrek).
Maar misschien is het veel goedkoper en/of leuker om zonder zo’n organisatie te gaan. Ik lees net dus dat ze daar staan te springen om mensen, dus voor mij is het ook allemaal eens uitzoeken en idd orienteren.
Hoe lang wil jij gaan blijven? Wat wil je er precies gaan doen? Alleen werken of ook reizen?
We kunnen elkaar ook mailen mochten we allebei meer info etc tegenkomen, leuk idee?
Ik ga begin volgend jaar ook naar Canada! Met behulp van het Working Holiday Program wil ik een jaartje in Vancouver wonen en werken. Ik ga zonder een organisatie alles voor mezelf plannen. Dus ticket, visum, woning en werk etc. Dat laatste zal wel beetje moeilijk worden denk ik, want ze nemen meestal alleen mensen aan die werkervaring hebben…
Maar let me know als jullie wil afspreken of iets dergelijks! Wanneer zijn jullie van plan om te gaan Maartje en Prips? Ik ga of in januari, of in maart. Waarschijnlijk zal ik in maart gaan. So let me know!
Super bedankt voor je info ( ook van de andere topic ) Dan wordt het waarschijnlijk voor mij ook Vancouver ( iig om daar te beginnen en de rest zie ik wel daar )
Van de verzekering ga ik idd eens even uitzoeken. Weet jij toevallig of de papieren al van de canadese amnassade te halen zijn?
Wil het allemaal z.s.m opsturen, aangezien er maar beperkt aantal visums zijn. Klopt ook dat ze dan voor heel 2008 geldig zijn en ingaan vanaf dat je daar aankomt? ( even checken voor de zekerheid bij jou haha )
Lijkt me gezellig om contact te houden hierover. Ik wil zelf idd volgend jaar gaan, zodra alles geregeld is en m’n bankrekening een beetje gevuld is haha
Ik hoor van je, als je dat leuk vindt, zie mijn email in voorgaande berichtje in deze topic!
Ik ga je ook mailen als je het goed vind! Ik wil ook graag in Canada werken, maar dan in de buurt van Toronto waarschijnlijk. Ik ga eens kijken bij Active Travel
Ik hoop inderdaad dat we wat aan elkaar kunnen hebben. Ik wil in september 2007 weg. En dan een jaar blijven. Ik wil eerst naar Toronto, daar een maandje rondreizen, kijken of ik alvast werk kan regelen in de buurt van Vancouver, en mijn tante bezoeken…daarna wil ik richting Vancouver vertrekken, misschien met de Greyhound…en daar werken.
Een visum moet ik nog aanvragen, maar dat hoeft toch niet nu al?
Visum kan je aanvragen per 1 december, dus als je voor die tijd een bewijs van goed gedrag haalt bij de gemeente en alvast de papieren van de ambassade uitprint, dan kan je die 1 December opsturen met 2 pasfoto’s en dat bewijsje.
Dan weet je zeker dat je een visum krijgt,aangezien er maar een beperkt aantal visums zijn.
Ook ik ben aangestoken door het canada virus. Ben er inmiddels 4 maal geweest en wil nu ook voor een jaartje gaan. Alleen de procedure voor de visum-aanvraag is een beetje onduidelijk. Ik lees uit jullie reacties dat je op 1 dec. het formulier imm 1295 (application for a work permit made outside of canada) in dient te leveren plus pasfoto’s etc. Wat ik niet begrijp is dat het formulier aangeeft dat je eerst een werkgever moet vinden. Wie weet hier het fijne van?
Hi Ton,
Als ik het goed begrepen heb ( ook nagevraagd hier op het forum ) Kan je die ruimte leeghouden op het papier en alleen Work-Holiday Visa opschrijven. Je kan idd geen werkgever invuller en je SIN krijg je ook pas bij aankomst in Canada.
Groetjes!
He petra, watvoor soort banen heb je het dan over? Is het ook niet zo dat je met het working holiday program eerst een werkgever moet vinden? Groetjes, eline