Baantje In Vancouver

hoi!

ik wil volgend jaar lente naar canada te gaan voor een tijdje(3,6,9,12 mnd, who knows…). vlieg waarschijnlijk naar vancouver en wil daar misschien even gaan werken, alvorens verder te trekken. kan iemand mij vertellen of daar makkelijk tijdelijk werk te vinden is (maakt niet uit wat)?en als je een werkvisum aanvraagt via het working holiday program, bnn je dan ook verplicht om te werken?
wat ik daarna zeker wil gaan doen is vrijwilligerswerk op (verschillende) ecologische boerderijen in BC, is er iemand die daar al ervaring mee heeft? alvast bedankt voor de hulp! groetjes

wieteke

nee, je bent niet verplicht om te werken. Maar je kunt het wel. Zonder visum zou je illegaal in Canada moeten werken, met alle risico’s van dien. Met een working holiday program kan je werkgever jou legaal aan het werk zetten.

Mijn plannen zijn om per 1 januari in Canada rond te trekken. In juni ben ik ook nog in canada en kunnen we best wat afspreken in BC. Mail me dan wanneer de tijd daar is.

Rik

Hallo
Misschien is het een beetje oude post, maar ben toch benieuwd waar jullie nu zitten, ik vertrek in april met hetzelfde idee dus laat me zeker weten hoe het gaat!! Is het moeilijk huisvesting te vinden in BC?

Hallo allemaal!! Lees het forum regelmatig en kan er gelukkig veel info. van afhalen. Maar zat eigenlijk met dezelfde vraag in me hoofd…
Weten jullie al meer wat betreft de banen in BC? Of waren jullie ook nog in afwachting van reacties??

Hebben jullie ook al plannen tav huisvesting?

groetjes
Ronald

Hoi Ronald en Claudia!

Bij een ander topic heb ik een tijdje terug deze links geplaatst:

Hier staan onder “housing” drie categorien: “rooms”, “sublets” en “appartments” met kamers te huur, iedere dag heel veel nieuwe advertenties.

Hier nog eentje:
http://vancouver.kijiji.ca/f-housing…ntal-roommates
Ook bij housing, en dan rooms of short term rentals.

Veel succes ermee!

Groetjes, Anja.