Tijdelijke baan gezocht in Vancouver

Hallo!

Ik loop met het idee om voor 6-12 maanden te wonen en werken in Canada. Ik heb nog geen vertrekdatum o.i.d. in gedachte, ben een beetje aan het rondkijken en brainstormen. Nu heb ik geen idee hoe ik dit kan aanpakken en hoopte hier wat tips te vinden/krijgen. Het liefst wil ik in of in de buurt van Vancouver, omdat ik daar familie heb wonen. Ergens anders is op zich ook geen probleem. Ik ben 26 jaar en HBO afgestudeerd.

Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Hoi Eveline,

Zorg in ieder geval dat je werkvisum (bijvoorbeeld WHP) binnen is. Zonder dat papiertje ben je nergens!

Een woonruimte en baan vinden doe je het beste ter plekke. Zoek op voorhand wat advertenties op op internet (Kijiji, Craigslist), reageer en probeer op gesprek te komen.

Er zijn vele topics hier, waar je tips kunt vinden vanuit ervaringen van andere WHP-ers.

Succes!
Jurjen

1 like

Hoi Jurjen,

Bedankt voor je reactie! Is het gemakkelijk om een baan en woonruimte te vinden in Vancouver? Ik ga in iedergeval de andere topics nog eens goed doorlezen. Mocht iemand ervaring hiermee hebben, dan hoor ik het graag!

Groetjes

Ik ben zelf helaas nog niet in Vancouver geweest (volgend jaar dikke kans dat ik er even heen ga). Voor meer details hebben we een paar andere leden daar zitten, die er vast meer over kunnen vertellen. :slight_smile:

Vuistregel voor werk is in ieder geval: niet alleen mailen, maar binnenlopen! Er wordt veel waarde gehecht aan een goed verzorgd uiterlijk (kleding, haar), zeker voor sollicitaties!

Woonruimte vinden is vrij eenvoudig, maar wel redelijk prijzig in Vancouver, reken op $550-$600 minimum in downtown Vancouver voor een klein kamertje met gedeelde keuken, douche etc, buiten downtown is het ietsje goedkoper. Gelukkig is er wel veel aanbod dus hoef je nooit lang te zoeken.

Vwb het vinden van werk hangt het er een beetje vanaf wat je wilt doen. Werk in restaurants, starbucks etc. is wel redelijk makkelijk te vinden. Zoek je echter meer specifiek naar iets dat aansluit bij je opleiding dan zal het ietsje lastiger (maar zeker niet onmogelijk) zijn. Een nadeel is dan vaak dat je maar tijdelijk inzetbaar bent vanwege je tijdelijke werkvergunning (in geval van een WHP visum tenminste).
En inderdaad zoals Jurjenb al zegt, niet alleen mailen. Persoonlijk of telefonisch contact werkt vaak beter hier. Kijk eens in een aantal van de oudere topics in dit forum daar is nog een hoop extra info te vinden over deze onderwerpen.

Jup, woonruimte vinden is goed te doen. Bijvoorbeeld via http://vancouver.en.craigslist.ca

Voor werk is persoonlijk contact, zoals al aangegeven, erg belangrijk. Alleen als je kennissen hebt die de moeite willen nemen voor jou zou je eenbaan kunnen krijgen zonder persoonlijk aanwezig te zijn.

Bedankt voor jullie reacties en tips. Craigslist is een handige site, heb al leuke banen gezien in ieder geval! Ik ga mijn plan wat verder uitdenken en deze site wat verder doorzoeken.

Mochten jullie nog meer tips, dan lees ik die graag!

Groetjes,
Eveline