Juni/juli Vancouver werken/reizen

Beste mensen,

het is mijn plan om de maanden juni en juli in Vancouver te verblijven en daar, middels een bijbaantje, geld te verdienen om in mijn onderhoud te kunnen voorzien. Heeft iemand een idee wat de mogelijkheden zijn om een baantje te bemachtigen of hoe ik daar het beste achter kan komen? Het werken in bijvoorbeeld een hostel of een natuurpark lijkt me erg leuk, maar eigenlijk sta ik voor vrijwel alles open. Ik hoor graag van jullie, dank je wel!

Gr Mark

Als je als toerist gaat, mag je niet werken. Je moet hiervoor een werkvergunning (-visum) hebben. Wellicht dat je in hostels een klein beetje zwart kan werken, maar in een natuurpark (wordt door de overheid beheerd) kun je dit wel vergeten.

Op zich kun je wel een WHP-visum aanvragen, maar voor zo’n korte periode is dat zonde. Er zijn weinig van zulke visa beschikbaar per jaar, dus mensen die voor een heel jaar naar Canada willen vissen dan achter het net.

Om een baantje te vinden, kun je het beste direct mailen met hostels.

He Jurjen,

bedankt voor je reactie. Ga inderdaad maar gewoon op goed geluk hostels mailen. Enige kans dat jij toevallig weet hoe ik aan een lijst van hostels in Vancouver kan komen? En hoe groot is de kans denk je om Vancouver als toerist binnen te komen en daar dan ter plaatse probeert bij een hostel te gaan werken?

Gr Mark

Het gros kun je ongetwijfeld vinden op Hostels.com en Hostelworld.com. Met een zoekactie op Google Maps moet je ook een eind kunnen komen.