Ik heb het momenteel helemaal gehad hier in Nederland en wil er erg graag tussenuit voor een paar maanden
(minimaal 6, maar misschien langer)
Nu is het idee om een wereldreis te maken wel erg aantrekkelijk maar ik heb geen idee hoe het allemaal werkt.
Ik heb hier en op de site veel zitten lezen maar echt opschieten doe ik er niet mee.
Ik heb wel wat geld achter de hand maar het is toch wel makkelijk als je ergens een week/2 weken aan de slag kan om wat extra te hebben zodat je niet je hele reis op een houtje hoeft te zitten bijten.
Bijv als ik naar Canada ga, wat zijn de plekken om te overnachten? en waar kan ik dan gegarandeerd werk vinden?
Dus eigenlijk zoek ik mensen die me kunnen vertellen waar ik in Canada voor weinig geld toch een goed en veilig hotel(letje) hostel kan vinden, liefst met naam van het hotel (hostel)
En waar ik gegarandeerd kan werken, bijv als fruitplukker of op een ranch (of noem het maar op)
Dus heb jij ergens in een heerlijk hotel hostel enz geslapen en is die zeker aan te raden? laat het me dan weten,
en weet jij waar ik gegarandeerd aan de slag kan voor bijv 1 of 2 weken (of langer)?, laat dat me dan ook weten.
Alvast bedankt voor de reacties!
Je kan natuurlijk hier reageren, maar een mailtje sturen kan/mag ook: <emailadres verwijderd>
Groetjes
PS.
ook vraag ik me af of het wel te doen is in je eentje?
ik maak wel redelijk snel contact met mensen, maar in je uppie op reis is dat denk ik toch anders
Ik kan helaas geen antwoord geven op al je vragen. Zelf zit ik samen met mijn vriendin in Vancouver, BC, Canada en het is hier in ieder geval fantastisch. Ben je van plan om alleen te gaan reizen of plan je om ook nog serieus te werken? Wij zijn op het WHP visum binnen gekomen. Dat visum is een jaar geldig en je heb toestemming van de overheid om te werken voor elke werkgever in Canada. Daarnaast gaan wij al het verdiende geld weer verbrassen aan reizen. Kijk maar even op onze site www.canadabc.nl voor de verhalen en informatie.
Met betrekking tot het verblijf, we hebben slechts in 2 hostels gezeten. Hi Hostel Downtown is een aanrader (http://www.hihostels.com/dba/list.php?lang=E). Ook hebben we in een Cambie Hostel in Gastown (Vancouver) geslapen (http://www.thecambie.com/v2/gastown/) Mijn tip: niet doen. Smerige bende daar. We zijn na 1 nacht vertrokken, ook al moesten we nog een nacht betalen.
En mbt het werk kan ik je niet echt helpen. Je moet een werkvisum hebben om te mogen werken (je moet een SIN-nummer aanvragen [soort SOFI] om geld te verdienen). Je moet maar even kijken op de site van de overheid om de opties af te wegen. De URL staat ook op onze site vermeld.
Succes met plannen. Stel gerust meer vragen, dan zal ik proberen die te beantwoorden. Anders zijn er een heleboel andere Wereldwijzer leden om je te helpen.
Hier kom ik al een aardig stuk verder mee.
Voor wat betreft een WHP visum zit ik ernaast, aangezien je tussen de 18 en 30 moet zijn, en aangezien ik 32 ben val ik daar dus buiten.
Maar dan vraag ik me nog af of je als je bijv een maand op een ranch of bijv een maand in een bar werkt ook een vergunning nodig hebt.
Maar dat is dus een punt om uit te zoeken.
De tips betreffende de hostels kan ik ook wat mee, zulke antwoorden zoek ik namelijk, Cambie wordt dus iig niet uitgekozen als hostel als ik in Vancouver beland.
De Hi hostelsite en jullie site staan iig gebookmarked dus ik kan via jullie site nog meer dingen nakijken. en uitzoeken.
Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.