Ervaringen working holidays

Hallo,

Aangezien het blijkbaar enorm moeilijk is om ervaringen van working holiday’ers in Canada te vinden op het net, dacht ik hier maar eens iets te posten.
Ik denk er serieus over na om een WHP aan te vragen om dit jaar ergens te vertrekken, zij het voor enkele maanden, dan wel een vol jaar. Ik weet ook nog niet zeker waar ik wil beginnen in Canada. Alles omtrent de WHP is me duidelijk dus nu zit ik enkel nog met de diepere vragen zoals:

• zal ik daar wel werk vinden? Hoe makkelijk vonden jullie werk? Ter plaatse of op voorhand?
  • en huisvesting? Hoe deden jullie dat? Eerst hostel en dan iets zoeken ter plekke?
  • is het makkelijker om werk en huisvesting te vinden in de steden of daarbuiten?
  • hoe was jullie werk-vakantie tijdsverdeling tijdens jullie verblijf?

Alle ervaringen en tips zijn welkom!

hello !

ik kan je helaas niet helpen met je vragen want ik zit namelijk met dezelfde :d
Graag wil ik je wel op de hoogte houden als ik iets vind/ te weten kom.

Zelf heb ik 0.0 ervaring in dit soort reizen ( behalve dan dat ik eens mijn rugzak gemaakt heb om naar het zuiden te liften, maar dan zonder enige vorm van voorbereiding ), het is iets wat ik al lang heel erg graag zou doen maar ik zie er niet echt een beginnen aan…

Wanneer zou je vertrekken ? Ik veronderstel dat je alleen gaat reizen aangezien je die vragen hebt ?

Ik ben erg benieuwd naar een antwoord van jou

groetjes
victor

Ik zo inderdaad alleen reizen, aangezien het waarschijnlijk onmogelijk is om gelijk gezinden te vinden voor dergelijke expedities. Vooral ook omdat de duur niet zeker is.
Ik zou ergens vanaf eind juni tot september beginnen, hangt af van enkele factoren.

Ik zie het echt wel zitten, maar hoe meer ik begin na te denken over de vragen hierboven, hoe onzekerder ik word…logisch natuurlijk, maar hopelijk zijn er mensen die wat ervaringen willen delen.
Volgende week ga ik naar een info sessie van wep in belgië om wat info te krijgen. Ik zou het overigens niet via een organisatie doen, lijkt me veel geld voor weinig return…