WHP - zoek werk- en verblijfplaats

Heyhey,

Ik ben momenteel in Red Deer, Alberta, al voor een tijdje, heb enkel de bergen wat verkend en een tripje gemaakt naar LA en San Fransisco.
Nu ik terug ben heb officieel m’n working holiday visum ontvangen en m’n sin-nummer.

Nu ben ik op zoek naar een plaats waar ik kan werken en goedkoop of gratis kan verblijven.
Ik wil het ganse land verkennen, dus alle opties zijn welkom.
Iemand enige suggesties?

Ik heb gehoord dat er vele projecten zijn in de bergen en op ranches en zo.
Info daarover is ook zeer welkom!

Dank bij voorbaat,
Tommy

Hallo Tommy,

Het wordt steeds gezelliger hier in Canada met WHP’ers! Maar dat je door je financiële reserves heen raakt is natuurlijk niet de bedoeling.

Als je niet te kieskeurig bent, dan zijn er ongetwijfeld vele banen te vinden. Nu ken ik Red Deer en omgeving niet zo, maar ik denk dat het heel goed werkt als je gewoon her en der bij de lokale bevolking rondvraagt of er iets te doen valt. Ook kun je bij winkels en horeca binnenlopen of er iets te doen valt. Winkelhulp, serveren in het restaurant, achter de bar staan in de kroeg, klusjes doen in een motel/B&B, allemaal niet al te moeilijk werk. Uiteraard hoef je dit niet al te lang te doen, dit soort baantjes hebben meestal een zeer korte opzegtermijn. Kijk anders op Monster.ca en jobs.gc.ca voor baantjes.

Anders kun je wellicht afreizen naar Edmonton of Calgary, daar is ongetwijfeld een stuk meer te doen.

Met huisvesting kan ik je nauwelijks helpen. Ik woon samen met mijn vriendin, dus een vergelijkbare situatie. :slight_smile:
In de grote steden delen jongeren (studenten) vaak appartementen met elkaar. Kijk op internet (zoals op Kijiji) en op de prikborden in de diverse winkels voor mensen die een roommate zoeken. Gratis zal het niet zijn, maar je hoeft in ieder geval geen compleet appartement te bekostigen en wit- en bruingoedapparatuur is vaak al aanwezig.

Succes!