WHP: Wie gaat waar naar toe dit jaar??

Hallo allemaal.

Iedereen is druk bezig met aanvraag WHP.
Ik ben wel eens benieuwd waar jullie allemaal heen gaan.
Dit kan natuurlijk een vaste plaats/provincie zijn. Of mensen die echt rond gaan reizen.>>>

Ik ben momenteel bij mijn vriendin in Montreal als toerist. Rond mei ga ik even terug naar Nederland, en bij terugkomst ga ik de WHP (hopelijk) activeren. Eind juli verhuizen we naar Ottawa, waar ik echt aan het werk wil.

Waar ga jij heen Leontine?

Oh wat leuk!! Dus je wil er echt gaan wonen ook… een mooie manier om punten te verzamelen voor pr met whp

PR zal waarschijnlijk op basis gaan van Family class (jaar samenwonen of trouwen), dus geen puntentelling gelukkig :slight_smile:

Leuk initiatief, Leontine! :slight_smile: Waar ga jij naartoe?

Ik vlieg rond Mei naar Toronto, waar ik ga samenwonen met mijn (Canadese) vriendin. Meteen op zoek naar een baan, dus waarschijnlijk blijf ik daar het hele jaar. Net zoals Maarten ben ik van plan er voor langere tijd te gaan wonen.

P.S. Mooie stad om te gaan wonen, Maarten :slight_smile:

1 like

Inderdaad leuk initiatief!

Ik ga eind november/begin december naar Vancouver, British Columbia. Na een jaar WHP zal ik waarschijnlijk nog een YP aanvragen, als het mij allemaal bevalt.

1 like

Ik wil misschien ook voor langere tijd blijven. WHP is eigenlijk proef periode. Stap 2 zou ook YP zijn evt. Ik ga naar Manitoba, Carman, dorpje op een uur afstand van Winnipeg.

Ik zit nu in Lacombe bij mijn neef maar ik ga Zaterdag weer terug naar huis. In April/ Mei ga ik weer terug naar Alberta en ga ik op stage tot September in Lethbridge.

Ik ga naar een achternicht in Ontario :slight_smile: Ben van plan daar een jaar te blijven, misschien tussendoor nog wel een paar weken naar andere familie die, volgens mij, in BC wonen. Dat zie ik allemaal nog wel. En wie weet wat ik daar nog tegen kom :slight_smile:
(Misschien wel een hele leuke jongen ofzo, en besluit ik te blijven :stuck_out_tongue_winking_eye: )

Tot nu toe weinig mensen op dit forum in dezelfde regio. :slight_smile:

Nou, voor Canadase begrippen zullen Michiel, Blacky en ik wel redelijk dicht bij elkaar in de buurt zitten. Toronto, Ottawa en “Ontario” … :wink:

hahha als je het zo bekijkt wel :stuck_out_tongue:
Nog niemand tegen gekomen die naar de provincie manitoba gaat. Ik ben er nu 2 keer geweest.

Een kleine 5 uur rijden tussen Toronto en Ottawa, je zou bijna kunnen spreken van Nederlandse afstanden :smiley:

Ik zit zo’n 2,5-3u van Toronto af dus Michiel en ik zijn bijna buren :stuck_out_tongue:
Ik zit iets verder naar het zuid(west)en, ong uurtje van London. Wil niet te precies zijn want mocht er onverhoopt familie meekijken heb ik ze liever niet op de stoep :stuck_out_tongue: (heb slecht tot geen contact met vaders kant maar zie m dat nog wel doen als ie weet waar ik zit)

Mocht jullie ooit in Toronto zijn en zin hebben in een koffie en een Nederlands gezicht, stuur vooral een berichtje!

Begin april naar Alberta, daar campertje kopen en 6 maanden rondtouren door het hele land, Yellow-stone en Alaska staan ook op de planning. Tussendoor links en rechts wat bijbeunen, vandaar de WHP.

Leuk haha uitnodiging voor de koffie :slight_smile: haha beetje ver weg voor mij.
Rond touren is wel erg leuk!! In een camper. Ga je alleen littleT? Kom je ook door manitoba?

Hoi Leontine, ja ik ga in m’n uppie. Manitoba kom ik als het goed is doorheen, waarschijnlijk ergens in augustus/september. Mijn route is trouwens maar grofweg uitgestippeld, het wordt een beetje op de bonnefooi rijden met maar een paar punten waar ik echt heen wil. De rest ga ik onderweg met behulp van de plaatselijke bewoners en lonely planet bepalen.

Als je in manitoba benk kun je wel bij mij op de koffie haha

Ik zal uitkijken naar een camper met koffiezet-apparaat, kun je ook een keer koffie bij mij komen doen.