Het WHP-2009-topic!

Hallo allemaal!

Het is alweer bijna eind 2008, dus de inschrijving voor WHP 2009 gaat als het goed is binnenkort beginnen en ik ben van plan om er 1 te bemachtigen.

Kan iemand die dit proces al eens heeft doorlopen mij aub vertellen of ik goed op weg ben als ik het volgende al heb geregeld:

Ik heb mijn paspoort verlengd zodat die tot 2013 ergens goed is :wink:
Ik heb een verklaring van goed gedrag aangevraagd (en gekregen)
Ik heb genoeg financiele middelen achter de hand
Ik heb een goede ziektekostenverzekering en ben gezond.

Nou moet ik natuurlijk nog alle papieren invullen als dat mogelijk is, maar momenteel heb ik alles toch geregeld?

Als iemand iets ziet wat ik heb gemist, hoor ik dat graag :slight_smile:

Als ik het zo ziet, heb je volgens mij het allemaal wel goed geregeld. Uiteraard een vliegticket boeken en je visum krijgen, dan zit het wel goed volgens mij. Regel je het via een bureautje of organisatie of doe je het helemaal in je eentje? Ik ga over precies 4 weken naar Canada! Wanneer ga jij erheen?

Ik doe het zelf.

Al dat papierwerk kan ik wel allemaal zelf regelen :slight_smile:

Voor vliegticket ga ik naar Arke toe, daar hebben ze mij in verleden al goed geholpen en kennen ze mij ook, dus dat gaat wel goedkomen!

Gaaf dat je al zo snel gaat! Ik ga pas heel wat later, oktober 2009 ga ik er pas heen, maar ja, dan moet je al wel de WHP gaan aanvragen natuurlijk, want als ik dat pas in de zomer van 2009 zou doen, dan zijn ze misschien allemaal al vergeven…

Waar ga jij precies heen?

Hey,
Ik las dat je pas in okt 09 gaat vertrekken naar Canada.
Das toevallig mijn planning ook…
Waar zou je starten, al een idee welke routes je gaat doen?
Ik zou graag een klein jaar daarblijven, liefst in de bergen (Whistler, Banff of Jasper) gaan werken. Maar eerst gaan rondtrekken natuurlijk.
Moest je zin hebben om daar af te spreken, just let me know!

Groetjes Valerie

Ola!

Ik vertrek in september naar de oostkant van Canada.
Bij deze mij emailadres: <verwijderd>.
Graag zou ik met jullie willen communiceren over
dit avontuur!

Dank en groet,

Milo

Ik wil in ieder geval op vancouver vliegen en ook tijdens de Olympische Spelen in Feb 2010 in Vancouver zijn en ik denk ook in de buurt van Vancouver werken, aangezien ik wel een verblijfnodig heb tijdens de OS, dus dan moet je daar wel wat zien te regelen.
Maar in begin wil ik ook wel graag veel zien. En de bergen wil ik heel graag heen (sowieso om te skien ook), en ik wil heel graag naar Lake Louise.

Heb jij al een gedetailleerder plan dan? Als je die hebt, kun je mij dan een bericht sturen, ik ben wel erg benieuwd dan!

Hallo mensen!

Wat een gave plannen. Wij zaten vorig jaar in hetzelfde schuitje. Mijn vriendin en ik hebben ook een WHP aangevraagd en gekregen. Na veel rondzwerven op internetsites, fora en in boeken kregen we uiteindelijk alle informatie die we nodig hadden.
Maar we vonden persoonlijk dat al die informatie maar moeilijk te vinden was. Daarom hebben we een website opgezet (www.CanadABC.nl) waarop we voor het thuisfront foto’s en avonturen kunnen delen, maar ook voor geinteresseerden alle informatie hebben gezet voor het aanvragen van een visum voor Canada.
We hebben een invulinstructie voor het WHP, een lijstje met vliegmaatschappijen, contactgegevens van ambassades en tips&tricks voor deze aanloopfase en de start in Canada. Neem gerust een kijkje en stuur al je vragen maar op. Juist voor jullie hebben we deze site gebouwd. We hopen dat jullie hier veel aan hebben.

Succes en tot later!:dag:

Sarah en Ivo

Ik heb het YWEP 2009 aangevraagd, omdat ik stage ga lopen in Toronto. Zijn er mensen die van Januari tot en met Juni 2009 ook in Toronto zijn of in de buurt?

Ik zie nu pas dat je de aanvraag al kan indienen voor 2009 (dacht pas ergens in december…:slapen:). Hopelijk ben ik niet te laat!! Ik ga nadat ik dit berichtje heb afgemaakt, direct mijn paspoort verlengen en verklaring van goed gedrag aanvragen. Dus hoop volgende week alles op de post te kunnen doen!

@ Sanne… ik ben wel van plan om Toronto te doorkuizen rond die periode (maar dan voor een wat kortere periode). Dus wie weet kom ik je nog tegen.

Aanvragen kan vanaf afgelopen maandag.
Een paspoort kan de volgende dag binnen zijn maar dat kost knaken, anders heb je het binnen een week. een VOG aanvragen kan wel 4 weken duren. Ik had hem al na een week maar het kan langer duren.

Hoi Kooz en anderen,
mijn ervaring met het WHP is dat het allemaal niet zo’n vaart loopt. Wij vroegen eind december aan en ontvingen het half januari. Maar later hoorden we van mensen dat ze WHP’s nog werden uitgedeeld rond juli, augustus en misschien dus wel langer. ‘Zolang de voorraad strekt’, zullen we maar zeggen. Lees je deze berichten dus pas in januari, wanhoop niet en probeer het gewoon. Al heb ik wel het gevoel dat het WHP visum in populariteit is toegenomen.

Kijk vooral op onze site voor een invulinstructie en tips 'n tricks
We zullen jullie helpen met alle vragen die je zult hebben. Link naar mijn email staat op de site.

Succes allemaal!

Sarah en Ivo

Ik heb alle informatie dinsdag op de bus gedaan!

Nu ben ik (alvast) bezig met het zoeken van een vlucht.

Ik heb een enkele vlucht (dit jaar is er geen eis meer dat je retourvlucht moet hebben :)) gevonden:

Hinflug:
Economy Class
Sa, 24.10.2009
12:15
** Frankfurt/Main**
14:05
** Vancouver **

Gesamtpreis für alle Teilnehmer
[RIGHT][RIGHT]362 €[/RIGHT][/RIGHT]

Wel vanaf Frankfurt dus, maar voor een enkeltje Vancouver lijkt me dat toch een hele mooie prijs? Ik neem niet aan dat het goedkoper kan…
Kent iemand die maatschappij (Condor, samenwerking met Thomas Cook)

Ik denk dat ik dus ook maar moet breken met mijn favoriete Arke… Denk dat ik maar eerst bezoekje aan Thomas Cook ga brengen. En anders boek ik het zelf wel online…

Hee,

Sorry, een beetje late reactie. Maar ik ga naar Alberta. Mijn zus woont in de buurt van Lethbridge. Daar ben ik waarschijnlijk van december tot en met februari. Ik ga proberen in de buurt van Barnwell (waar mijn zus woont) werk te vinden, maar ik heb geen rijbewijs. Dus ik denk dat de echte plannen er pas komen als ik er eenmaal ben. Mijn plan is ook om eind februari/begin maart richting Vancouver te gaan. Ik wil daar ook gaan werken. En ik wil ook graag jongeren van mijn leeftijd ontmoeten waar ik mee kan rondreizen, maar omdat ik geen auto heb moet dat uiteindelijk allemaal wel goed geregeld worden. :wink:

Begin mei hoop ik weer terug te zijn in Nederland. Ik kreeg vandaag een mailtje dat mijn aanvraag opgestuurd is naar de Canadese Ambassade. Dus als het goed is krijg ik midden december mijn werkvergunning toegestuurd!

Je hebt het iig wel goed gedaan als je al je ticket heb geboekt! :smiley: Iedereen iig heel veel plezier in Canada! Jammer dat jullie allemaal zo laat gaan, anders was het wel leuk geweest om een beetje contact te houden. :wink:

whiehoe. Ik heb de brief ontvangen. WHP in the pocket.
Al meer ‘lucky winners’?

Super voor je!
Maar wanneer heb je hem op de bus gedaan?
(Als we weten hoe lang die er over heeft gedaan, weten wij ook misschien wanneer we iets kunnen horen. Alhoewel ik wel voor YWEP ga,…hoop dat dat niks uit maakt)

ik heb um zondag de 23e in de sneeuw op de post gedaan, zodat het de 24e aan zou komen. Datum op het formulier is bij mij 28 november. Volgens mij was dit wel extreem snel als ik de reacties van andere jaren teruglees. Maar met mazzel boven op de stapel beland denk ik.
Succes met afwachten!

Ik heb me dus aangemeld voor het YWEP, maar kreeg na twee weken de reactie dat ik een verplichte medische keuring moet ondergaan (hoppa, 205 euro extra)! Dit kan uitloop geven van maximaal 6 weken terwijl ik over 4 weken al weg ga! Echt stressen dus :frown:

Gefeliciteerd Leandra!

Nu kan de voorpret dus echt beginnen. Kijk voor een paar tips ook vooral even op onze site. Die hebben we speciaal aangemaakt voor WHP klanten als jij. Vragen staat vrij!

Sannedw, ik hoop dat het bij jou ook allemaal gaat lukken. Succes!

Sarah en Ivo

Aiaia das wel vervelend!
Mag ik vragen wat voor een joboffer je hebt? (of wat voor een baan ga je daar doen?)
Ga nl ook voor het YWEP en hebt het de 27ste nov op de bus gedaan, gisteren 2 weken geleden dus.

Ik ga stage lopen in een kinderziekenhuis en je schijnt dit nodig te hebben als je in health services, child care of primary or secondary school teaching gaat werken… Zo niet, dan hoef je je volgens mij nergens zorgen over te maken!