Op mijn WHPformulier staat dat als ik in de zorg of childcare zou willen werken, ik in canada de medische keuring zou moeten laten doen. En dan kan bij het ambassade het visum aangepast worden. Je kunt je medische keuring dus ook daar doen. maar dan kan je niet gelijk starten met werken denk ik.
off topic: Wat gaaf een stage in een kinderziekenhuis (ben zelf net afgestudeerd als VPK) Ik zou ook wel in de zorg aan het werk willen maar ik weet niet of het lukt. Hoorde dat mijn diploma niet geldig zou zijn en omzetten/scholen, aanvragen duurt vrij lang.zoek dat nog wel uit. voor stage is dat natuurlijk anders. Ik wil iig kijken of ik een dag mee zou kunnen lopen. Kun jij dat niet vragen? pak ik de trein vanuit Kingston
vanaf 5 januari ben ik aanwezig ![]()
Omdat ik al een werkgever heb, heb ik niet het WHP maar het YWEP visum aangevraagd. Dan moet je sowieso vooraf in Nederland de medische keuring doen, anders krijg je gewoon je visum niet :disgust:
Ik ga stage lopen in ‘The Hospital for Sick Children’ maar ik ga geen kinderen behandelen of dergelijke. Ik ga meer de onderzoekskant op, dus ga wel neuropsuchologische testen en MRI scans afnemen bij de kinderen maar niet verzorgen. Jij wilt denk ik op een verpleegafdeling meelopen? Kijk gewoon eens op de website van het ziekenhuis, ze zijn allemaal supervriendelijk!
Ik heb mijn brief ook binnen die mij approved om Canada te enteren :king:
En ik heb mn aanvraag een dag later dan Leandra op de post gedaan dus dat kan kloppen.
‘en we gaan met z’n alle naar canada, jodeladiehee’
AAAAAAAAAAAAAH!
En wie is er zo stom om zijn kopie van zijn Verklaring van Goed Gedrag op te sturen ipv het origineel ![]()
Ik kreeg daar vandaag een mailtje over.
Nu ben ik net verhuisd, dus die enveloppe van die verklaring terugvinden was al lastig zat, maar goed, gevonden.
Dus als ik die nu opstuur, kwam alles wel goed.
Maar wel heel dom zeg, dacht dat ik alles 2x had gecontroleerd. En dat klopt ook wel, ik heb 2x die verklaring in de grote enveloppe gedaan, alleen zat daar dus al de kopie in die ik voor mezelf wilde hebben…
Maar brief is al gemaakt, morgen op de bus doen, en dan toch naar Canada
![]()
Iedereen die het al heeft: Gefeliciteerd!! Wanneer gaan jullie??
hey ik zit nog te wachten.
maar dacht van ik zet het er even bij dan kan iedereen die m heeft gekregen dat er even bij zetten met mischien datums van wanneer jullie heen gaan en voor hoe lang.
(verder niet te veel bijzetten anders wordt het onoverzichtelijk!!!)
groetjes jasper
Ey,
Ik heb mijn WHP aanvraag vrijdag 12 december opgestuurd.
Ik zal in augustus 2009 voor een jaar vetrekken naar Canada.
Vliegen op Vancouver en daar de eerste maand(en) doorbrengen,
beetje orienteren qua werk en reizen. En natuurlijk de stad ontdekken!
Vanuit daar wil ik het land in, naar Whistler en Banff, in de rocky mountains.
En daarna zie ik wel waar ik uitkom!
GR
De hyvessite voor iedereeen die contact wil hebben
met anderen die in 2009 naar Canada vertrekken!
GR Milo
YES!! Ik heb gisteren bericht gekregen dat ik een visum heb! Liet gelijk alle boodschappen vallen en riep heel luid YES! in het portiek! Maar yay!
mesa going to Canada!!!
Proficiat! Wanneer heb je het opgestuurd?? Heb het de 26ste op de bus gedaan, en krijg stress iedere keer als de postbode komt.
Weet ook niet of het langer duurt omdat ik voor YWEP ga, iemand 'n idee?
Ik heb alles de 25ste op de bus gedaan. Vond het nog meevallen. Het is allemaal wel snel gegaan!
Geen idee. Alles valt onder dezelfde afdeling, dacht ik!
Ik heb het!!! Pfff echt zooo blij! Pak van mijn hart.
Heb het de 27ste op de bus gedaan. Wel voor het YWEP.
Yay! Gefeliciteerd!
echt relaxt.
ik heb het de 28e op de bus gedaan en zit maar te wachten.
maar zal nu wel waarschijnlijk na de kerstvakantie komen helaas.
maar zal vast wel goed komen.
Je hebt altijd maandag, dinsdag en woensdag nooit. Er zit iedere keer een paar dagen tussen. Succes!
hey iedereen.
ik heb het formulier binnen. (let the party begin:king:)
heb er echt zin in.:vak01:
planning: in mei richting toronto.![]()
en daar een stuk of wat weken blijven en dan verder reizen door dit gigantische land en daar dan weer werk zoeken.
maar de route die ik wil gaan reizen weet ik nog niet precies.
dus kom maar op met leuke sugesties en ideen.
I hope to see you on the other side of the world:wereld:
groetjes jasper.![]()
Gefeliciteerd!
ja dank je wel.
wanneer ga jij weg?
en wat zijn de plannen?
Het plan is om 25 februari naar Canada (vancouver) te vliegen en in Canada te gaan reizen en werken. Een combinatie van vrijwilligers werk en betaald werk (afhankelijk waar ik ben en wat ik tegenkom)
Ik heb nog geen idee hoe lang ik ga, maar het visum is voor een jaar ![]()
Ik heb echt zooooooooo ontzettend veel zin!