echt vet gaaf.
ongeveer hetzelfde als mij wat.
alleen reis ik de andere kant op.
mischien kom ik je daar dan wel tegen ergens in the middle of nowhere:hihi:
(lijkt me tenminste wel gezellig om medereizigers te ontmoeten)
groetjes jasper:wink:
echt vet gaaf.
ongeveer hetzelfde als mij wat.
alleen reis ik de andere kant op.
mischien kom ik je daar dan wel tegen ergens in the middle of nowhere:hihi:
(lijkt me tenminste wel gezellig om medereizigers te ontmoeten)
groetjes jasper:wink:
Iedereen een succesvol 2009 toegewenst!
Gister mijn toegangsbewijs voor Canada ontvangen! Had hem de 12e van december verstuurdā¦
Gr
Een vraagje voor diegene die het visum al gekregen hebben⦠Werd dit aangetekend verstuurd of ging het via de gewone post door de brievenbus?
Groetjes Sanne
Bij mij was het met de gewone post!
Hoi Sanne!
Ik las dat je stage gaat lopen in āThe Hospital for Sick Childrenā ! Wat leuk, ik ga daar in Mei / juni ook naar toe! Maar jij vertelde over een visum⦠Ik ga daar ook stage lopen (voor mijn studie), voor 14 weken. Ik krijg niet betaald of iets dergelijks, maar ik hoorde dat je dan geen visum nodig hebt?
Hoi Sandra,
Naar mijn mening moet je wel een visum hebben, stage valt hier onder werken (je hebt dus een work permit nodig). Ik zou het nog maar even goed uitzoeken! Als je vragen hebt over het visum, ik weet er nu alles van, dus mail me maar!
Groetjes Sanne
Hoi!
Ik ben eruit! Ik ga als onderdeel van mijn studie en doe dus een studieonderdeel in het buitenland en daarom heb ik geen werkvisum nodig! Ik heb ook geen studenten visum nodig omdat ik korter dan 6 maanden blijf!
Succes allemaal!
Groetjes, sandra!
Woohoo :biggrin:! Mijn visum zat net 10 min. geleden bij de post! Ben er echt super blij mee! Nu kan ik eindelijk al mijn reis plannen definitief gaan maken.
Ik had hem trouwens 19 december opgestuurd, dus allemaal nog vrij rap gegaan!
hey kooz
gefeliciteerd.
wat zijn je plannen??
welke kant van canada wil je heen??
groetrjes jasper
Ik zit nu al sinds 11 december in Canada en mijn ouders hebben mijn whp-brief meegegeven met iemand anders die hier heen ging. Het verliep heel erg vlot! En twee weken geleden bij de douane mijn visum gekregen. Maar ik ben nog steeds druk bezig met het zoeken naar werk. Zit nu bij mijn zus in huis tot maart ongeveer en dan ga ik nog anderhalve maand reizen. Waarschijnlijk naar Vancouver en omgeving. Dus als jij er tot 5 mei daar ook bent, lijkt het me leuk om medereizigers te ontmoeten! ![]()
hey hallo.
lijkt mij ook heel gezellig om medereizigers te ontmoeten.
maar ik vlieg rond 11 mei op toronto.
dus dat zal waarschijnlijk niet meer lukken.
hou jij ook en weblog met fotoās bij???
groetjes jasper
Dank je Jasper.
Mijn plannen zijn nog niet echt concreet. In zo verre, ik weet nog niet precies hoe mijn reis eruit zal gaan zien. Ik wil heel graag in de omgeving van Vancouver werk vinden. Maar ik wil niet meteen beginnen met werken. Ik wil eerst een even een maandje (of 2) reizen. Daarna even werken en dan weer verder reizen.
Ik vertrek eind april/ begin mei (ga deze week mijn ticket kopen). Weet alleen nog niet precies waar ik begin. En verder weet ik ook niet hoelang ik ga (minimaal 3 maanden en een beetje afhankelijk van wat voor werk ik vind(en of ik uberhaupt wel werk vind) tot maximaal een jaar).
Het lijkt me ook leuk om mede reizigers te ontmoeten, alleen ik kan nu nog niet zoveel zinnigs zeggen over waar ik wanneer zit.
En Sief bevalt Canada een beetje? Waar zit je nu ergens? En ga je 5 mei weer terug naar Nederland?
zijn er al weer nieuwe mensen bij gekomen die hun WHP hebben ontvangen???
wie gaat waar heen voor hoe lang???
groetjes jasper
Heey⦠ik vlieg 12 maart naar Calgary het plan is om in Banff te snowboarden, daarna door te reizen Vancouver⦠misschien daar een taalcursus volgen en uiteindelijk zal ik vanaf Montreal terug vliegen naar Amsterdam⦠maar helaas kreeg ik vorige week de melding dat mijn Working Holiday Permit niet is goedgekeurd. Ik ben erg benieuwd hoe jullie aan een werkvergunning zijn gekomenā¦
Ik ben nu wel een beetje ālostā⦠want zonder visum wordt het wel heel lastig om ergens te kunnen werken, denk ik⦠zonder SIN kom je denk ik niet zo ver⦠of ik zal zwart moeten gaan werkenā¦
Ik ben echt benieuwd naar jullie reactie!!
Alvast bedankt voor evt tips!
Stond er geen enkele reden voor de afwijzing in de brief?! Wij hebben het allemaal via het WHP of YWEP van Berlijn gedaan en het ook allemaal gekregen. Ik weet wel dat er per jaar maar een x aantal beschikbaar zijn en dat het op=op is maar het lijkt me stug dat ze nu al op zijnā¦
Groetjes Sanne
Hoi Sanne,
Bij vraag 14 moest ik een werkgevers verklaring invullen⦠Dus ik heb contact gelegd met iemand in Canada en zou daar (zogenaamd) als au pair heen gaan. Deze documenten had ik dus bij mijn WHP bijgevoegd, maar om als au pair het WHP aan te vragen is geen geldige reden, vandaar de afwijzing.
Wat heb je daar ingevuld? gewoon WHP⦠en dit ook bij salaris etc.?
Dit advies kwam ik gisteravond ergens op een site tegen.
Ik ben erg benieuwd, want dan ga ik het gewoon nog een keer proberen.
Alvast bedankt voor je reactie.
Ja het is een open visum, en als je al een werkgever hebt dan vraag je het YWEP aan. Een beetje literatuurstudie van tevoren had geen kwaad gekund
Ik heb het YWEP aangevraagd omdat ik hier 1 werkgever heb, maar mensen die het WHP aanvragen, vullen daar gewoon inderdaad WHP in! Je moet wel nog een keer betalen vrees ik. Succes!
Hee Sanne,
Bedankt voor je reactie⦠ik reis vandaag gelijk naar huis om mn originele documenten weer op halen zodat ik de aanvraag morgen weer kan indienen. Helaas is mijn fee van de vorige keer niet terug gestort⦠dus die zal ik idd nog een keer moeten betalen⦠maar als ik mn visum daarmee krijg ben ik al lang blij!!