Hey,
Kan iemand mij uitleggen wat het working holiday program voor voordelen heeft. Ik ben 27 en ik wil voor 4 maanden naar Canada om te wonen en werken.
Alvast bedankt!
Hey,
Kan iemand mij uitleggen wat het working holiday program voor voordelen heeft. Ik ben 27 en ik wil voor 4 maanden naar Canada om te wonen en werken.
Alvast bedankt!
Hoi Marjolijns,
Ik ben nog geen expert maar als ik het goed heb begrepen heb je voor de andere visums al een werkgever nodig in Canada voordat je vertrekt. Dit is vaak lastig. Dus heeft het working holiday program een voordeel.
Met dit visum kan je gewoon vertrekken naar Canada en dan daar kijken of je werk kan vinden…
Als je alleen wil gaan reizen voor 4 maanden, heb je volgens mij geen visum nodig.
Ik weet niet in welke tijd en waar je wilt gaan, maar mocht je in de winter willen gaan is er erg veel seizoenswerk in de skigebieden…
Hallo,
Ik wil ook heel graag een paar maanden naar canada. Ik heb er al veel over opgezocht, hier zijn in ieder geval een paar tips en links:
Als je alleen wilt reizen, mag je 3 maanden zonder visum in canada blijven. Ik ben 3 maanden naar de VS gegaan en ze waren niet blij dat ik 3 maanden zou blijven! Ik werd naar een apart kamertje gebracht en werd ondervraagd over wat ik ging doen enzo. Ik weet niet of Canada net zo streng is…?
www.travelactive.nl heefteen working holiday program. De voordelen zijn dat je een werkvisum krijgt, wat heel lastig is om zelf te regelen, en dat je bij problemen bij hen hulp kan vragen. Bijvoorbeeld bij het vinden van een baan, een woonruimte etc etc. De nadruk ligt wel erop dat je alles zelf moet doen.
http://www.dfait-maeci.gc.ca/canadaeuropa/…nds/menu-nl.asp een vreemd adres, maar dit is de site van de canadese ambassade. Veel links.
www.cic.cg.ca is een canadese site voor immigranten. Heel veel info over werk en study visa ed.
Succes, en als je zelf meer weet, laat het me weten!
groetjes nienke
Hoi, Ik ben Rik, 22 jaar oud. Ik ben van plan om met een working holiday program te gaan reizen door canada. Helaas moet ik nu w88 tot januari, want zoals ik op de site heb begrepen zijn de working holiday programs op.
Mijn plannen zijn om per januari naar canada te gaan, wat rond te reizen, en daarna wat gaan werken.
Maar nu is mijn vraag: Kan ik nu al een Working holiday program (van 2006) aanvragen en in november 2005 al vertrekken? Zodat ik in januari 2006 daar kan gaan werken??
Ik zoek bovendien iemand die mij wil gaan vergezellen… Iemand interesse??
Wie o wie kan mij helpen?
Super bedankt,
rik
Ik wil heel erg graag naar canada, maar omdat ik voor dit jaar geen working holiday program kan bemachtigen (ze zijn toch op, toch??), zal ik moeten w88 . Ik zal dus moeten wachten tot januari. Het liefste wil ik z.s.m. vertrekken naar canada.
Maar nu is mijn vraag: Kan ik nu al een Working holiday program (van 2006) aanvragen en in november/december 2005 al vertrekken? Zodat ik in januari 2006 daar kan gaan werken??
Ik zoek bovendien iemand die mij wil gaan vergezellen… Iemand interesse??
Wie o wie kan mij helpen?
Super bedankt,
rik
Ik begreep dat je per 01-12-2005 een aanvraag kan doen voor het Working Holiday Program 2006. Weet iemand hoelang het duurt voordat je antwoord krijgt? En mag je bijvoorbeeld eerst 3 maanden vakantie houden voordat het visum in gaat?
Hoor graag van jullie!
Groetjes Es:rolleyes:
Hey Es
Ik wil ook 1 december aanvragen voor visum, heb ook geen idee wanneer je hem krijgt, hoop begin januari of eerder!
Wat bedoel je met vakantie. In Canada? Als je het visum hebt, kan je tot eind 2006 het land in en op het moment dat je Canada ingaat mag je er een jaar blijven en werken.
Groetjes Ivo
Wat ik bedoelde met vakantie:
Ik weet dat je eerst 3 maanden op vakantie mag in Canada zonder visum. Ik wil namelijk zolang mogelijk in Canada blijven dus 3 maanden plus 1 jaar Working Holiday Visum Zou dat kunnen?
Dus totaal 15 maanden in Canada zonder gezeur…heerlijk
Ik hoop het WHP zo snel mogelijk te krijgen in december…ik vertrek namelijk al 18 december…aiaiaai…misschien wel te vroeg; vandaar eerst 3 maanden vakantie!!!
En nog een vraagje! Veel vragen maar ik wil zeker zijn dat ik het juiste invul…(vandaar…)
Vraag 11: My present job is (give your job title and a brief description of your position) : MOET DAT WORDEN INGEVULD VOOR WHP?
Groetjes:)
Hallo mensen,
Waar zijn jullie van plan naar toe te gaan? Zelf ga ik stage lopen in een ziekenhuis in Vancouver. En heeft iemand een idee hoe groot de kans is dat je je visum krijgt als je hem 1dec. opstuurt? Ik vertrek eind Januari. Tickets zijn rond de 650 eetjes. Heeft iemand van jullie het geprobeerd met een work permit? Ik hoor het graag van jullie!
Groeten,
Wouter.
Ik ga naar Montreal en vertrek al de 19e van december. Ik laat mijn working holiday permit wel opsturen en verleng dan gewoon mijn ticket.Ik heb nog geen werk gevonden maar ben hard bezig!!! Via cheapticket kan je via philadelphia goedkoper naar montreal vliegen en KLM heeft aanbiedingen naar Toronta. Ik stuur mijn stukken voor 1 december 2005 naar de Berlijn en hoop snel antwoord te hebben; ik wil zooo graag weg!!
Ik zit met dezelfde vraag als ‘essebes’. Ik neem aan dat ik de vragen 14 t/m 18 niet in te vullen voor Working Holiday visum. Maar moet ik de vragen 11 t/m 13 invullen…het lijkt mij irrelevant aangezien ik student ben…ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven…want ook wil errug graag weg!
xPetra
hi all,
Ook ik ben van plan zsm naar Canada te gaan. Maar er rijzen wel een paar vraagjes naar aanleiding van voorgaande topics.
Mag je uberhaupt wel langer dan een jaar daar blijven? Dus aaneensluitend 3 mndn vakantie en 1 jaar op het whp visum? Ik iig zeker dat een retourvlucht binnen 12 mndn gebruikt moet worden en moet je geen retourvlucht geboekt hebben op het moment dat ze je het whp visum geven? Dit krijg nl pas bij aankomst in Canada? Weet bijna zeker dat dit bij verglijkbare whp’s ergens anders (bijv australie)wel verplicht is?
Weet iemand hoe het daar met de werkgelenheid gestelt is? vnl in Vancouver?
Paul
Ey!
Inmiddels heb ik een aanvraag gedaan tot een WHP. Regelmatig zit ik op internet te surfen over informatie dan wel reisverhalen over Canada. Zodoende kwam ik ook bij dit forum terecht, vind het jammer dat het forum zo slecht loopt want ik ben over excited over Canada Iig heb ik inmiddels dus een aanvraag gedaan en ben van plan ergens in juli te gaan,mocht ik uiteraad het visum krijgen! Zijn er van dit forum nog meer mensen die ook rond deze tijd gaan?
He Petra,
Ook ik heb mijn aanvraag 2 dagen voor 1 dec. opgestuurd. Ik had een mailtje gestuurd naar de ambassade met de vraag hoe lang het zou duren voordat ik bericht kreeg. Ze zeiden dat ik niets moest verwachten voor midden Januari!!! Ik ga half Feb. weg, tenminste dat zijn de plannen. Heb jij nog iets nieuws gehoord?,
Groeten
Wouter
Hoi hoi,
Ook ik ben bezig met de WHP aanvraag, maar loop gelijk al vast bij het VOG(verklaring Omtrent Gedrag). Van de ambassade heb ik een webadres gekregen waar ik een document zou moeten downloaden met de vereiste gegevens. Als op die pagina ga kijken staat er alleen een link van justitie waar ik het aanvraagformulier voor een VOG kan downloaden. Die heb ik dus al! Moet alleen nog een document hebben van de ambassade met alle benodigde gegevens!!! Hoe zijn jullie hier aangekomen? Hebben jullie misschien een webadres waar dit document staat?
BVD!?
Paul
Ha Paul,
Ik ben ook bezig met een WHP. Ik zou graag rond 6 januari vertrekken naar Edmonton, Canada. Ik heb ook ontzettend veel gezeur gehad met die VOG. Ik moest inderdaad ook een officieel document hebben voor dat aanvraagformulier van een VOG. Ik ben toen naar het gemeentehuis gegaan, met dan downgeloade aanvraagformulier van de site van justitie en gevraagd wat ik moest invullen bij het deel waarbij “In te vulllen door de instelling” staat. Ze hebben mij toen verteld dat ik op de site van de Canadese ambassade het deel moest uit printen waarop staat dat een VOG vereist is.
http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/germany/visa-internNL-en.asp
Wat op dit deel van de site staat heb ik uitgeprint en daarmee ben ik terug gegaan naar de gemeente en dat was toen voldoende.
Let wel op dat die VOG pas 2 tot 4 weken later wordt toegestuurd! Het kan wel ook binnen 7 dagen maar dan moet het een werkrelatie betreffen en helaas is dit wegens visum/immigratie. Maar… ik heb gewoon heel veel gebeld en gemaild en zo hebben ze er toch spoed achter gezet en heb ik hem na 7 dagen ontvangen. Al mijn documenten liggen nu in Berlijn dus het wordt maar afwachten of ik die 6 jan. ga halen.
Eliane
Hoi Eliane en anderen,
Dat jij wel reactie heb gehad op de mail met de vraag hoelang het gaat duren!
Ik heb de ambassade 8 weken geleden al gemaild met dezelfde vraag, nooit antwoord gehad. De papieren natuurlijk al opgestuurd en maar hopen dat het voor de 9e er is, en voor jouw de 6e ! Heb namelijk al ticket!
Ben benieuwd, anders kan je naaar binnen op toerist visa maar zal je dat in canada om kunnen zetten zodra WHP-visum binnen is?
Afwachten en uimen,
Gr Ivo
Ha Ivo,
Heb ook geen idee of je je toeristenvisum om kan zetten in een werkvisum in Canada. Ik heb zo’n voorgevoel van niet. Waarschijnlijk moet je in Nederland (of Berlijn zelfs) die goedkeuring weer legaal in je paspoort laten zetten. Ik weet het ook niet, maar het geregel zal nog lang niet over zijn gok ik zo. Ik heb gisteren weer een mailtje naar de Ambassade gestuurd met de vraag hoe lang het gaat duren voor dat ik dat visum kan verwachten in verband met het boeken van een vlucht en hoop daar snel antwoord op te krijgen.
Ik wil eigenlijk maar voor een half jaar gaan en dat zat ook helemaal in mijn hoofd, maar nu bedacht ik gisteren dat mijn paspoort maar tot 6 december 2006 geldig is en dat visum wat ik (hopelijk) dan zou krijgen een jaar. Maar goed zij weten natuurlijk niet dat ik maar voor een half jaar wil gaan. Ik hoop niet dat ze er moeilijk over gaan doen…
Hoop voor je dat alles gaat lukken en ook voor iedereen die die deze plannen heeft en moet wachten op de oh zo behulpzame Ambassade!
Stressze,
Gr Eliane
Hoop dat je paspoort geen probleemgeeft, want ze willen altijd dat je paspoort nog 6 maanden geldig is bij vertrek uit canada!
Hoop dat ik mijn visum om kan zetten als ik em niet op tijd krijg, zou balen zijn om terug te moeten keren naar NL
Heb begrepen dat je een papiertje van de ambassade krijgt opgestuurd, als je dan canada binnengaat krijg je het echte visum, of dat nu digitaal gaat weet ik niet!
Ik hoop dat de behulpzame ambassade (telefoonlijn niet door te komen!) op tijd is!
Gr Ivo