Ik lees al wat blije berichten over het ontvangen van een visum voor Canada.
Heeft iemand enig idee of het nog zin heeft deze nu aan te vragen? (Visum Working Holiday Program bedoel ik dan)
Ik heb sinds kort de knoop doorgehakt en besloten dat ik in het voorjaar/zomer naar Canada wil vertrekken zoals vele met mij lees ik al .
Ik heb mij alleen verkeken op de duur van de aanvraag voor bewijs van goed gedrag, deze krijg ik nu hoop ik maandag en dan kan ik pas alles priority versturen.
Misschien weet iemand uit ervaring van voorgaande jaren hoe snel het gaat met die visa daar in Berlijn!?
Hey Elsemarijn,
Bedankt voor je snelle reactie en opbeurende woorden Ik ga het natuurlijk proberen. Vraagje, kun je die declaration of sufficient funds gewoon copy/pasten, uitprinten en ondertekenen of heb je verder nog bewijs nodig?
Je hoeft dit alleen te ondertekenen.
Ik weet niet of je bijv. bij de immigratiedienst in Canada (waar je heen moet als je geland bent en je vragen krijgt) misschien iets moet aantonen, maar denk het haast niet.
Vandaag alles op de post gedaan voor WHP, toch nog even de website gechecked van ambassade om te kijken of het niet toch stiekem al vol zit, maar nee! dus op goed geluk!
Ik wil graag in het voorjaar vertrekken naar het westen, Vancouver en de skigebieden om te werken en te reizen. Ik weet nog niet helemaal precies hoe het daar zit met werkgelegenheid, ik ben al aardig op weg met sparen dus zodra ik visum binnen heb wil ik meteen ticket boeken. Ik had graag eerder gewild om nog van het wintersportseizoen te kunnen genieten, maar daarvoor kwam ik iets te laat met mijn besluit. Maar ik geloof dat je nog vrij lang kunt boarden dus ik hoop dat ze een beetje sneeuw voor me laten liggen
Wat zijn jouw plannen precies? ik geloof dat jij al gauw gaat vertrekken toch?
Groetjes
Vanwaar je keuze voor Ontario? Jij wil dus ook een beetje gaan werken en reizen begrijp ik? Ik heb ook dezelfde insteek hoor, ik wil gewoon gaan en zien wat er op mn pad komt Heb je al ticket geboekt?
gr. clau
Ik heb vrienden in Ontario wonen waar ik in eerste instantie terecht kan om te werken dus dat wordt mn beginpunt.
Ik heb nog geen ticket geboekt, maar ben al wel druk aan het kijken hoe of wat. Ga denk ik volgende week boeken