Ik wil een met het WHP visum komende jaar naar Ontario. Ik heb zelf namelijk ook 5 jaar als kind in Canada gewoont. Huisvesting zal voor mij geen probleem zijn aangezien ik zelf bij familie zal verblijven.
Ik weet de voorwaarden maar ik snap een aantal dingen niet. Namelijk:
[ol]
[li]Hoeveel geld moet ik meenemen? is er een minimum eis? Zo ja hoe moet ik dat gaan bewijzen? Moet ik dat geld al hebben bij de aanvraag?[/li][li]De verklaring van goedgedrag moet ik die opsturen naar Berlijn of wordt dat gedaan?[/li][li]Moet ik me uitschrijven uit de gemeente als ik in dat jaar een week terug ga naar nederland? Aangezien ik binnen 8 maand toch weer in Nederland ben.[/li][li]Wat moet ik verwachten als ik aankom in Canada?[/li][*]Wat kan ik wel en niet invullen op het IM1295 formulier?[/ol]Alvast bedankt Louren Werkman
[ol]
[li]Hoeveel geld moet ik meenemen? is er een minimum eis? Zo ja hoe moet ik dat gaan bewijzen? Moet ik dat geld al hebben bij de aanvraag?[/ol]Mijn zoon heeft voor dat hij een halfjaar stage ging lopen bij z’n visumaanvraag een kopie van z’n bankrekeningafschrift meegestuurd, daar stond ongeveer €3000,- euro op, blijkbaar was dat voldoende…[/li]Verder hebben wij als ouders voor hem een supportverklaring opgesteld + kopie afschrift. Alle beetjes helpen.
[ol]
[li]De verklaring van goedgedrag moet ik die opsturen naar Berlijn of wordt dat gedaan?[/ol]Moet je zelf aanvragen bij de gemeente en zelf meesturen.[/li][ol]
[li]Moet ik me uitschrijven uit de gemeente als ik in dat jaar een week terug ga naar nederland? Aangezien ik binnen 8 maand toch weer in Nederland ben.[/ol]De gemeente kan je pas uitschrijven als je langer dan 8 maanden het land uit gaat.[/li][ol]
[li]Wat moet ik verwachten als ik aankom in Canada?[/ol]Dit is een leuke link:[/li][ol]
[*]Wat kan ik wel en niet invullen op het IM1295 formulier?[/ol]Ja, gewoon invullen wat er gevraagd wordt, zou ik zeggen. Je kunt een invulhandleiding downloaden.
In Januari wil ik graag naar Canada voor een Work Holiday program. Ben nu bezig met de de WHP Visum aanvraag. Vraag me alleen af hoe het nou zit met de gegevens die je allemaal moet meesturen.
Moet je een bewijs meesturen dat je verzekerd bent en dat je voldoende geld op de rekening hebt staan?
Zo ja, mag dit dan een eigen geschreven en ondertekende verklaring zijn of moet dit een officieel document van de verzekering en/ of de bank zijn?
Alvast veel dank,
Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.
Wil het hele pakketje zo snel mogelijk de deur uit doen.
The following documents have to be submitted:
[ul]
[li]completed form IMM1295, indicating that you wish to apply under the Working Holiday Program for The Netherlands[/li][li]2 passport photographs (zet je naam + geboortedatum achterop)[/li][li]passport copy (page with personal data and passport validity only)[/li][li]declaration on sufficient funds and health insurance[/li][li]original clear Dutch police certificate/ certificate of good conduct, not older than 6 months[/ul]Als bewijs van ziektekostenverzekering had mijn zoon vorig jaar een kopie van de polis (waarschijnlijk heb je die van 2008 nu al binnen), met een zelf gemaakte vertaling erbij.[/li]Verder geef je in de Declaration of sufficient funds (een voorbeeld kun je downloaden http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/germany/visa-intern-declaration-en.asp ) aan dat je van plan bent een reisverzekering af te sluiten, ivm de WA-verzekering.
En als bewijs van voldoende saldo kun je een kopie (evt van internetbankieren) van je bank/spaarrekening met voldoende saldo meesturen.
Dat hoeven hoeven dus geen originele documenten te zijn.
Let op: van de Verklaring van Goed Gedrag moet wel het origineel mee.
Ik hoop dat de ambassade in Berlijn snel komt met verdere info over de visa, want zoals je op de site http://www.dfait-maeci.gc.ca/canada-europa/germany/visa-internNL-en.asp kunt zien, nemen ze op dit moment nog geen aanvragen aan.
Dit is de beschrijving van de nieuwe regels voor Australische burgers, hopelijk komt er ook op deze manier iets voor Nederlanders (je kan je namelijk online aanmelden, ook als je al in Canada bent, en er is geen limiet meer aan het aantal aanmeldingen)
Nou, dat zou inderdaad een hele verbetering zijn.
Ik hoop dat dat voor Nederlanders ook gaat gelden, hoewel wij natuurlijk niet behoren tot de landen van het Gemenebest en Australië wel…
Nog een vraagje. Wanneer je kijkt bij de aanvragen voor werkvisa’s om te emigreren kost het 105 euro. Mijn vraag: Kost een WHP ook 105 euro of is deze gratis?
Heeft verder iemand enig idee of ik 1 dec. Alles op de post kan doen of kan dat niet zoals de bovengenoemde site al aangeeft. (of staat dit er soms ieder jaar tot 1 dec.)
Ik denk dat je de formulieren voor het WHP in 2008 niet hoeft op te sturen aangezien ze de voorwaarden zullen veranderen en er eventueel kosten bijkomen.
Zie http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=42016
Ik baal er zelf ook als een stekker van, aangezien je niet weet wat er veranderd wat evt. kosten zullen worden en je hebt minder tijd om je case voor te bereiden.
Please do not send in applications for the 2008 Youth Mobility Programs yet. Application forms for 2008 will be available shortly on this website (www.kanada.de/ymp/). Applications that are sent too early, will be returned to the applicant.
De formulieren staan er op! Een verandering is (onder meer) dat je moet verklaren dat je een returnticket hebt bij binnenkomst. Heeft iemand een idee of dit een stricte eis is? Je weet immers nooit precies zeker wanneer je terug gaat (misschien bevalt het niet), daarnaast willen wij een wereldreis gaan maken en eindigen in Canada (we reizen er niet vanuit Nederland heen en hebben dus ook geen ‘retourtje’). Wie heeft hier ideeen over?
Wat leuk voor jullie, gefeliciteerd!
Ik weet nog wel wat een opluchting het voor ons allemaal was, toen mijn zoon vorig jaar de dag na Kerst z’n visum binnen kreeg…
Weer een stap verder in jullie plan!:wereld:
(Wel een belangrijke, want zonder visum kom je niet zo ver.)
Succes verder!
Wanneer kom je in aanmerking voor zo’n visum/ wat kun je er precies mee?
Ben namelijk van plan volgend jaar augustus 3 maanden te werken in Vancouver.
Hoop op een reactie.
Groetjes, Maaike
Het beste kun je een visum/werkvergunning in het WHP (Working Holiday Program) aanvragen, daarmee kun je rondreizen én werken. Zonder dit visum/werkvergunning mag je NIET werken in Canada.
Ik zou er snel mee zijn. want je kunt de aanvraag insturen vanaf 6 dec. 2007 voor het jaar 2008.
Je ziet dat een aantal mensen hem nu zelfs al binnen hebben, en voorgaande jaren was het een kwestie van OP=OP.
Het eerste belangrijkste wat je overmorgen kunt doen, is bij de gemeente een Verklaring van Goed Gedrag aanvragen. Dat duurt een week of drie eer je die hebt, in die tijd kun je de rest van de papieren in orde maken en dan moet je zsm je aanvraag indienen.
Succes ermee!
Heb de aanvraag de 7de op de bus gedaan. Dus hopelijk heb ik ook mijn visum vanmiddag als ik thuiskom in mijn brievenbus liggen.
Hoe hebben jullie dat gedaan met het overmaken van geld? Ik heb het gewoon via internetbankieren gedaan en een kopie van mijn bankafschrift meegestuurd. Nu maar hopen dat ze dat ontvangen hebben (heb 102 euro overgemaakt); heb niks teruggestort gekregen dus dat zal wel goed zijn.
Gek idee: Vandaag over 2 maanden (de 27ste) zit ik nu waarschijnlijk in de auto op weg naar Schiphol, beginnend aan mijn avontuur.
Ik heb mijn visum gelukkig ook de dag voor kerst binnengekregen… erg fijn!
Ik vlieg 8 januari al richting Toronto er zat wat tijdsdruk achter dus, maar alles is goedgekomen!