Ik heb vandaag ook mijn visum aanvraag opgestuurd!
Kijk voor mijn vorderingen en ervaringen ook op louren.waarbenjij.nu
Ik heb vandaag ook mijn visum aanvraag opgestuurd!
Kijk voor mijn vorderingen en ervaringen ook op louren.waarbenjij.nu
hmm kheb net mn vog aanvraag ingevuld, hoop maar dat die gasten van de gemeente een beetje opschieten dan!
hoe hard gaan die visums?
grtz
Gina
En hier ook het Visum binnen gekregen afgelopen maandag!! Voor degene die nog in spanning afwachten: ik heb mijn aanvraag ergens rond de 14e december geloof ik op de bus gedaan. Met de kerstdagen ertussen dus ongeveer zo’n 3 weken wachten voordat ie binnen was.
Weet er iemand misschien nog een leuk baantje ergens in Canada?
Zit zelf te denken om richting Vancouver te gaan in het najaar en in het ideaalste geval hoop ik een IT baantje te krijgen, heb namelijk een Informatica achtergrond…
Joepie!!! :chin::zon02:
:wereld::paranoid::wub::):kus:![]()
Heb mijn visum binnen!!!
Na ruim 4 weken, maar ik heb 'm!!
Elissa
Elissa en Cavok,
ook gefeliciteerd!
Weer een zorg minder, hè? Op naar de volgende stappen, succes verder!
Groetjes, Anja.
Hallo,
wat een blije verhalen allemaal! Mijn vriend en ik wachten nog op verklaring van goed gedrag, hoop dat de gemeente een beetje opschiet:chin:!!
Nog een vraagje over het in te vullen formulier, wat moet je invullen bij punten 14, 15, 16, 17 en 18? Ze vragen hier naar de naam en adres van je werkgever in Canada, salaris, verwachte start in canada etc.
Ook hebben wij nog geen ticket, wachten met kopen tot we het visum krijgen. Hoop dat dit geen probleem is bij de aanvraag?
Ik hoop dat iemand ons kunnen helpen!!
Groetjes,
Sarah
Hoi Sarah,
Bij naam en adres van werkgever heb ik ‘WHP’ ingevuld, die weet je immers nog niet en aangezien het een ‘open’ Visum is, is dit dus ook niet vereist. Salaris kun je dus ook nog niet weten en verwachte start heb ik de maand ingevuld waarin ik ongeveer verwacht die kant op te gaan. Lijkt me ook niet heel erg belangrijk, omdat je uiteindelijk gewoon een bewijs krijgt waarmee je tot eind 2008 het land mag inkomen. Pas wanneer je het land ingaat krijg je het uiteindelijke visum, en die is vanaf dan een jaar geldig.
Ook ik heb nog geen ticket geregeld en dat is ook niet nodig voor de aanvraag.
Succes met wachten! ![]()
Heeft iemand ervaring met het retourticket terug naar NL als je met een WHP in Canada aankomt? Er staat dat dat een vereiste is, maar wordt hier echt op gecontroleerd door de douane aldaar? Ik hoop dat iemand die nu in Canada zit daar wat over kan zeggen.
Hoi Venno,
Wij zijn in mei 2007 naar Canada gekomen, en wij hadden een retourticket gekocht. Erg vervelend, want het ticket kon nog niet op mei 2008 gezet worden, dus moesten wij dat later weer aanpassen, met daarbij de nodige kosten uiteraard.
Maar ja, wij hadden het toch maar gedaan, omdat bij het aanvragen van onze WHP het retourticket als vereiste genoemd werd.
Op het vliegveld werd er bij ons echter niet naar gekeken!!
Maar of de douane er nooit naar kijkt: dat weten wij natuurlijk niet. Het is dus wel een risico dat je neemt. En ze kunnen vrij streng zijn (een kennis van ons heeft een hele middag vast gezeten bij de douane, omdat hij de papieren niet vertrouwde…).
Wanneer ben je van plan om te komen? Waar ga je naartoe? Wat zijn je plannen? Ben erg benieuwd!
Groetjes,
Patricia
Hallo!
Verklaring van goed verdrag is binnen:biggrin:! Alles ingevuld, behalve Bank Sorting Code. Kan iemand mij vertellen wat dit inhoud:confused:? Alvast bedankt!
Sarah
Het visum is binnen! Voor ons beiden lag het vandaag al in de bus, twee weken na aanvraag! Spannend hoor. Nu gaat het dus echt beginnen!
Wie weet er een huis? Enne… heeft iemand werk? :drugged:
Groetjes,
Sarah en Ivo
Wij hebben de WHP aanvraag eind april 2008 verstuurd en nu na twee weken het visum binnen! Erg spannend inderdaad!
hallo mensen,
ben een klein half jaar 31 kan ik dan nog een visum aanvragen of is dit helemaal niet meer mogelijk staat tot 30 jaar inprincipe maar doen ze daar echt moeilijk over???
Hoi Okkie.
Ik ben bang dat ze daar wel degelijk strikt in zijn. Maar kijk anders even op de website van de ambassade.
Je kunt ook op deze paginakijken van m’n website. Daar staat eigenlijk alles op en anders vind je het wel in een van de links.
Heel veel succes!
Mag ik de mensen die al een visum hebben en in Canada zitten vragen hoe ze dat gedaan hebben met een baantje krijgen?
Zijn jullie gewoon zo naar Canada gegaan en dan maar kijken waar je terechtkomt?
Ik speel namelijk met het idee om in 2010 in Vancouver te zijn voor de Winterspelen, en heb dan dus een visum in 2009 ook pas nodig en dan zou ik herfst 2009 willen gaan, zodat ik ook nog genoeg tijd heb om alles voor te bereiden.
En dan wil ik in begin wat werken daar en dan tijdens de winterspelen dat van dichtbij meemaken…
En hoe doen mensen dat met verblijf?
Opzich zou ik het niet erg vinden om gewoon te gaan en kijken wat er uitkomt, maar vermoed dat ze daar thuis ook weer niet zo blij mee zijn ![]()
Dus ik ben gewoon benieuwd naar verhalen van anderen ![]()
Heey!!
Ik ben nu in Canada (Banff, Alberta) aan het werk. Ik ben hier gewoon heengegaan en hier pas gaan zoeken naar een tijdelijk baantje.
Veel bedrijven hier hebben staff-accom, ook zijn er in hostels mogelijkheden om volunteer te worden, zodat je een paar uur per dag werkt en dan niet voor je verblijf betaald. Of je kan er natuurlijk gewoon voor kiezen om een appartement te gaan huren, lijkt me vooral in Vancouver niet zo’n heel groot probleem!
Verder zou ik anders gewoon misschien de digitale versie van een lokale krant in de gaten houden, zodat je al een beetje weet wat de kosten zullen zijn en hoeveel baantjes er worden aangeboden? En waarschijnlijk hebben ze wel wat info op de site van de Winterspelen over werk
Succes ermee iig!!!
Groeten Esther
Hoi Esther,
Dank je wel voor je snelle reactie ![]()
Ik heb inderdaad al gekeken voor werk tijdens de OS, maar voor sollicitatiegesprekken moet je wel naar Canada komen ergens eind 2008 en dat is me wel wat te prijzig…
Maar bedankt voor de tips in ieder geval, ik zal binnenkort wel vast wat gaan lezen (het is nog erg ver weg, dus heel veel haast is er nog niet), maar beetje voorbereiden is sowieso ook altijd leuk ![]()
Maar tof hoor dat je in Canada werkt! Lijkt me echt super!
Esther,
Weet jij misschien wat je ongeveer moeten rekenen aan kosten voor een simpel appartement in Vancouver?
Cavok
www.cragslist.com schijnt een goede site te zijn om een appartement te vinden hoor ik net van een vriendin hier die een tijdje in Vancouver heeft gewoond… ze betaalde 650 voor een shared room… maar dat was wel downtown, dus reken rond de 500 voor buiten downtown denk ik… verder ben ik nog nooit in Vancouver geweest dus ik zou het niet weten haha
Zeer nuttige informatie. Voor een lange tijd dat ik ben op zoek naar een dergelijk forum.