Visum Canada

Hallo, ik heb een visum aan gevraagd voor naar canada.
Een working holiday program, en nu moet ik daar op vermelden " i wish to apply for a working holiday program for the Netherlands"
Weet iemand ook in waar ik dit moet vermelden??
Ik heb het bij my prospetive employer neergezet.
Als iemand weet of dit fout is zou je dan een berichtje achter willen laten waar het wel moet!! :smiley: :rolleyes:

Oh ja ik moet ook een politie verklaring hebben kun je die ophalen via de gemeente of bij de politie,

tnxxxx already,

Je bent wel een beetje laat toch? Je kan ze vanaf 1 december 2004 aanvragen. Bij mij was ie de eerste keer fout gegaan (paspoort niet langer dan 1 jaar geldig) maar heb net vorige week het visum binnen gekregen. Ik weet niet of er nog meer visums beschikbaar zijn!
Ik had in ieder geval hetzelfde bij employer ingevuld maar het maakt niet veel uit waar je het zet als je het er maar op zet!
En een politieverklaring kan je bij de gemeente halen…duurt wel ff voordat je hem krijgt, geloof zo’n 3 weken…
Succes en laat je ff weten of je er 1 krijgt? Ben namelijk nog op zoek naar een reisgenootje :smiley:

oke bedankt
heb vandaag het forlmuier naar de ambassade opgestuurd voor mijn goed gedrag certificaat en hoop die snel weer terug te krijgen en dan kan ik alles opsturen naar de ambassade in Berlijn en dan maar duimen :wink: :wink:

Ik ga pas in december weg dus daarom ben ik wat laat maar jah het is ook nog maar Januari ze zullen nog wel eentje voor me hebben( hoop ik)
Tnxx anyway

Hoi

ik ben ook samen met mijn vriend van plan om een jaar te gaan reizen en werken in Canada. Ik heb nu wel de aanvraag voor een werkvergunning aangevraagd, maar ik las dat jullie het over een working Holiday program hebben, kunnen jullie mij daar iets meer over vertellen of is dit hetzelfde formulier dat ik heb aangevraagd bij de ambassade in Berlijn? Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

groetjes Sandra

Beste Sandra,

Ik weet niet wat jij hebt aangevraagd…heb je al een werkgever? alleen dan kan je een werkvisum aanvragen. Het working holiday program is een visum waarbij je een jaar mag reizen en werken in Canada. Je hoeft dan nog geen werkgever te hebben. Het formulier is volgens mij voor beide hetzelfde (IMM1295) alleen vul je ipv je werkgever dat je aan het working holiday program wilt meedoen.
Als je een working holiday visum wilt moet je naar deze pagina gaan: http://www.dfait-maeci.gc.ca/canadaeuropa/…internNL-en.asp
Groetjes Martine

He martine

Super bedankt!! ik ga hem snel vanavond invullen en morgen alles regelen en alles op de brievenbus doen :smiley:

Groetjes sandra

hey sandra,
heb je al een veklaring voor goed gedrag want deze moet er wel bij.

hey mensen, ben blij dat ik dit topic heb gevonden want ik wil heeelll graag uit NL en weet geen raad.
want een werkvergunning vereist dat je al een werkgever heb gevonden, wat moeilijk is. en studie is te duur.

dus ik wil ook een working holiday doen.

mijn vraag is dus ook…wa vul je nou in op dat PDF bestand bij bedrijf naam enzo? gewoon ‘working holiday’?
en moet je dit met pen invullen of mag het ook ingetypt worden en uitprinten? en moet je als land Nederland invullen of Netherlands?

ennnn als ik dat verstuur en krijg mijn visum, is vanaf dat moment je visum zeg maar begonnen? dus vanaf dat moment gaat het jaar dat je in canada mag blijven in? want ik wil pas rond september weg want moet nog stage lopen voor MTS en dan ben ik klaar met school.

Je moet het PDF formulier uitprinten en met pen invullen. Het hele formulier moet in het engels worden ingevuld, dat kruis je ook aan bovenaan: frans/engels. Je moet het namelijk naar Duitsland sturen.
Bij het bedrijf schrijf je working holiday program en de rest over salaris enzo laat je open.
Je visum gaat in wanneer je Canada binnenkomt. Je krijgt namelijk een papier thuisgestuurd die je meeneemt en dan stempelen ze het visum in je paspoort. Als er nog visums over zijn… dan is het voor dit jaar. Je moet dan dit jaar nog vertrekken maar dat kan dus ook gewoon in september zoals jij graag wilt en dan kan je blijven t/m september 2006.

Succes en ik zou opschieten want verklaring van goed gedrag duurt al een paar weken voor je die hebt en je kon al vanaf begin december aanvragen en ze hebben er maar een beperkt aantal!

okay super! bedankt voor de hulp want ik wist echt geen raad meer.
maar dit lijkt met een goede oplossing zonder dat het teveel eist.
hopelijk hebben ze nog plek.

gemeente is hier al gesloten en morgen ook :huh: da wor nog wat om da politieverklaring snel te regelen. ken da nie bij politiebureau? haha

haha volgens mij niet! Misschien kan je een versnelde procedure doen bij het gemeentehuis? Of je moet veel op je kerfstok hebben en ze moeten veel uitzoeken :wink:
In ieder geval succes en hoop voor je dat ze nog een aantal overhebben!
Ben trouwens ook benieuwd of Sandra en Keap nog een visum hebben gekregen want als zij er geen hebben gekregen dan is er ook geen eentje meer voor jou! :frowning:

ja ik hoop het wel :frowning: hopelijk kunnen ze het ff laten weten idd.
anders moet ik op zoek naar een bedrijf vanuit NL en dat is zeker wel moeilijk en eist veel…

Yep dan wordt het moeilijk. Niet zo moeilijk als Amerika maar een bedrijf vinden die jou een tijdelijke baan wilt geven zijn niet zo makkelijk te vinden. Probeer anders ook travel Active…die hadden +/- 1 1/2 maand geleden nog visums over…betaal je wle meer voor incl. vlucht enzo maar dan heb je wel een visum!

wat is travel active? ook zoiets als working holiday?

Ja dat is een organisatie die de reis regelt. Via de ambassade doe jij alles zelf. Bij de TA regelen zij je visum, kan je met een groepsreis mee, verzekeringen etc. Check maar ff www.travelactive.nl

groepsreis? ik kan toch wel op mezelf ergens heen?
want heb al een adres waar ik kan blijven dus dat kost me dan veel minder dan eigen plaats of hotel ofzo.

maar zal de website bekijken thanks!

ga zo snel mogelijk politieverklaring regelen.
heb ook al berlijn gemaild en gevraagd of er nog wat vrij is

je kan ook gewoon alleen gaan! Denk voor jou dat het het beste is om alleen een visum te krijgen maar als die op zijn… Mail TA ook ff of ze er nog hebben. Je betaalt meer als je echt wilt! Lees de site maar ff goed door daar staat veel informatie!
Succes en laat hier ff weten of het je is gelukt he?!

Hoi hoi

Nou ik heb alle gegevens op de bus gedaan een aantal weken geleden, maar nog geen reactie wat betreft de werkvergunning. Martine hoelang duurde het bij jou voordat je bericht had?? Iedere dag hoop ik als ik thuis kom dat er een briefje in de bus ligt, maar helaas tot nu nog niet:( Maar goed ik blijf hopen dat ik op tijd ben!!!

groetjes sandra

hey ik was dus naar het gemeentehuis geweest vandaag om zo’n verklaring omtremt gedrag aan te vragen

en nu hoorde ik dus dat ik eerst een hele lijst met gegevens moet invullen (geen probleem) maar ook moet een gedeelte worden ingevuld door ambassade van canada!! (wel een probleem?)

hoe moet ik dat regelen? :frowning: en formulier is nog in het nederlands ook… en ik neem aan dat ze in berlijn geen nederlands kennen…

wat nu? zo ga het wel heel lang duren…

Speedrazor…heb je een priveberichtje teruggestuurd!

En Sandra…het duurde bij mij de eerste keer een maand voordat ik dus een negatieve reactie kreeg. Toen ik alles weer had opgestuurd heb ik heel bijdehand naar de ambassade gemaild dat ik moest weten of ik een visum zou krijgen of niet. Toen mailden ze me terug dat ze er nog 1 hadden en me zo snel mogelijk het visum zouden opsturen. Dit kwam ongeveer 2 weken later. Je kan de ambassade ff mailen!