nou gisteren is het met de post binnengekomen maar niet het visum .Ik kreeg alles terug want ik had geen 2 pasfoto’s toegevoegd en ik was vergeten iets in te vullen. Dus het gaat vandaag in de herkansing… Dus ik hoop dat ik nog op tijd ben!!!
Oh nee dat meen je niet! Ik weet precies hoe je je voelt! Hoewel ik me vooral belazerd voelde omdat ik van mening was wel alles goed te hebben gedaan! Nou ja enige is inderdaad alles weer terugsturen en hopelijk is het dan wel goed voor ze!
Hey mensen heb net mijn visum binnen gekregen voor canada,
joepie de poepie.
Ging echt heel snel heb het drie weken terug opgestuurd en heb hem nu al in de bus
Alleen nog 1 vraag, ik weet voor Australie en Nieuw-zeeland
dat als het visum word afgegeven zeg 1 mei 2005 dat je voor 1 mei 2006 je visum moet “verzilveren”
Weet iemand ook toevallig of dit ook zo voor Canada is???
Er staat wel in de papieren" A validity of up to 12 months on entry into Canada"
Volgens min is dit al het antwoord op mijn vraag, maar wil het toch FF checke.
Een veel gestelde vraag, maar nog steeds geen duidelijkheid hierop dus hier komt 'ie:
Mijn vriend en ik willen aankomende winter in Canada gaan werken.
Wij zijn geen studenten meer dus volgens mij kunnen wij hierdoor geen gebruik maken van het working holiday visum…
Ik weet dat je voor de juiste papieren eerst een werkgever moet vinden en ik had genoeg werk gevonden een aantal jaar geleden, maar hun wilden eerst dat ik papieren had, en de ambassade zei hetzelfde…?!?Dus schoot niet op en uiteindelijk was het te laat en lukte het helaas niet meer…
Beetje desperate, want we willen heeeeeeeell graag gaan snowboarden/werken in B.C. !!! HELP
Heeft er iemand eerder een winterseizoen gewerkt daar, en wat is je advies???
Je hoeft geen student te zijn om een working holiday visum aan te vragen. Elk jaar, rond december, worden er een x aantal verstrekt op basis wie het eerst komt. In deze topic staat al beschreven waar je een visum kan aanvragen (site van de ambassade in Berlijn). Maar omdat er maar een aantal beschikbaar zijn kan het zijn dat ze nu op zijn.
Over je andere vraag met een “gewoon” visum, je moet eerst een werkgever hebben, zij moeten het visum voor je gaan aanvragen. Bedrijven die dus zeggen dat je eerst een visum moet hebben, hebben daar dus blijkbaar geen zin in. Je kan niet zomaar een werkvisum aanvragen als je nog geen werkgever hebt gevonden die je bereidt is daarbij te helpen.
Een andere manier is nog een organisatie vinden die seizoenswerk aanbiedt. Zoals bijvoorbeeld travel active maar die moeten ook een visum bij de canadese ambassade in berlijn aanvragen en het kan dus zijn dat die allemaal al op zijn.
Succes!
Hi allemaal!!
Een aantal maanden terug heb ik ook mijn ‘Work permit approval - Working Holiday Program 2005’ ontvangen. Maar wat moet ik hier nou mee doen? Gewoon aan de douane laten zien en dat is het? Wat gaat er dan verder gebeuren??
Alvast bedankt!!!
Liefs Marlies B)
Hallo mensen ik wacht nog op mn visum ik ga pas in augustus weg neem aan dat ik iets van 3 weken van te voren alles krijg <_< hoeveel bagage nemen jullie mee, ik neem egt te veel mee haha mijn snowboard moet mee, wanneer gaat iedereen weg zo;n beetje als er nog mensen in augustus/september gaan laat effe weten
Ik wil eind dit jaar graag voor een half jaar naar canada, nou is mijn vraag heb ik voor een half jaar een visum nodig??? Zo ja weet iemand wat een visum kost?? en heb ik het goed begrepen dat er maar zo’n aantal; visums per jaar worden uitgegeven??
Ik hoop dat iemand mij wat info kan geven.
Alvast bedankt
Groetjes Sandy
Je kan 6 maanden in Canada verblijven zonder visum. Wil je echter werken dan heb je wel een visum nodig. Je kan dan een werkvisum aanvragen (heb je wel eerst een werkgever nodig en het visum is niet makkelijk om te krijgen) of je kan via het working holiday visum gaan (dat is waar wij het steeds over hebben in deze topic) mag je een jaar in Canada werken en reizen en heb je geen werkgever nodig. Je kan dit visum vanaf 1 dec 2005 aanvragen bij de duitse ambassade, is gratis, betaalt alleen voor verzending en de politieverklaring. Je kan dan vertrekken in 2006 en een jaar werken en reizen.
Klopt dat hier maar een aantal per jaar worden vergeven, wie het eerst komt ie maalt!
He hoi Dutchy.
Bedankt voor je berichtje terug. Balen dat het nu pas vanaf 1 dec. kan want ik wilde eigenlijks al eerder weg. :unsure: Maar heb je enig idee hoe lang het duurt voordat ik zo’n visum in huis heb?
Ben je zelf ook in Canada geweest voor een paar maanden?? zo ja waar ben je geweest? en heb je nog tips voor me.
Ik zelf ga naar Montreal voor 6 maanden. En wil ook nog heel graag naar Nova Scotia.
Hoop snel weer iets van je te horen.
Groetjes Sandra
Bij mij duurde het iets van 1 1/2 maand maar dat kwam omdat mijn paspoort niet lang genoeg geldig was en ik alles weer kreeg teruggestuurd. Moest alles weer opnieuw versturen en toen ging het eigenlijk wel snel, denk 2/3 weken ofzo. Ik heb mijne vorig jaar aangevraagd en hoop in augustus te vertrekken naar Canada. Dus tips over daar kan ik je nog niet geven
Heb je al werk gevonden in Montreal dat je juist daar naar toe wilt? Je kan natuurlijk ook gewoon eerder dan 1 december vertrekken als je eerst wilt reizen en dan vanuit Canada op 1 december dat visum aanvragen, dan mag je werken vanaf 1 januari 2006.
Groetjes!
is t ook zo, dat als je een working holiday visum heb dat je een maximum heb om bij een bedrijf te werken, bv. dat je maar maximaal 3 maanden bij 1 bedrijf mag werken? Ik wil namelijk stagelopen in Canada, nu probeer ik alvast werkgever te vinden, maar dit lukt nog niet erg, maar stel dat ik nou working holiday visum krijg kan ik dan 5 manaden bij 1 bedrijf werken?
gr. Petra
nog ff vraagje; stel nou dat ik 08 januari wil vertrekken, dan vraag ik mij visum dus 1 december aan…maar heb ik hem dan, als alles natuurlijk goed is ingevuld wel op tijd binnen?
Graag wil ik jullie hulp. Ik ben net terug van mijn tweede bezoek aan Canada en ik vind het nog steeds helemaal toppie. Omdat het zo geweldig is, zou ik graag voor een jaar naar Canada gaan en daar dan te gaan werken. Mijn idee is om te vertrekken in juli/augustus 2006. Op dit moment ben ik nog student, maar ik verwacht in juli klaar te zijn met mijn studie.
Kan iemand me antwoord geven op de volgnde vragen?
Kan ik in aanmerking komen voor een studentenvisum als ik al klaar ben met mijn studie?!
Kan ik in aanmerking komen voor het working holiday visum, of loopt dat alleen maar vanaf 1 januari tm 31 december?!
Moet ik daarvoor aantonen dat ik nog terug wil naar Nederland (want op dit moment denk ik dat ik helemaal niet meer wil)
Misschien iemand die me nog meer informatie kan geven?!
Kan ik in aanmerking komen voor een studentenvisum als ik al klaar ben met mijn studie?!
Waarom wil je een studentenvisum als je niet wilt gaan studeren daar? Wil je wel studeren dan moet je een studentenvisum aan gaan vragen en dus ook al een University hebben etc.
Kan ik in aanmerking komen voor het working holiday visum, of loopt dat alleen maar vanaf 1 januari tm 31 december?!
Ja, als je in augustus 2006 wilt vertrekken dan moet je je Working Holiday Visum vanaf 1 december 2005 aanvragen. Je mag dan in 2006 vertrekken (wanneer maakt niet uit) en een jaar blijven.
Moet ik daarvoor aantonen dat ik nog terug wil naar Nederland (want op dit moment denk ik dat ik helemaal niet meer wil)
Je hoeft niets aan te tonen wanneer je terug gaat. Maar het visum is wel maar 1 jaar geldig, wil je langer blijven dan moet je een werkvisum aanvragen. Dit gaat alleen als je van te voren een werkgever hebt in Canada. Je kan natuurlijk gewoon eerst een jaar gaan en dan daar een werkgever vinden!
Ja, je mag zo lang als je wilt bij een werkgever werken ( met een working Holiday visum dus max. 1 jaar)
Als je je visum 1 december aanvraagt dan heb je hem op tijd binnen. Voor de zekerheid zou je natuurlijk de ambassade in Berlijn ff kunnen mailen maar ik had hem na een week ofzo.
Echt super fijn dat je zo snel reageert. Als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om nu al een visum aan te vragen voor 2006. Ik moet echt wachten tot 1 december 2005?!
Weet je misschien ook of het daarna een extra moeite is voor een werkgever in Canada om jou aan te nemen ipv een Canadees?! (ik bedoel dat ze geen extra werk aan je hebben, want dan kiezen ze natuurlijk liever iemand anders)