Visum Canada

Hey canadagirl2006,

Yep je moet echt wachten tot 1 december, de ambassade stuurt je hele pakketje voor die datum weer naar je terug. Ik zou zeggen, begin op tijd met regelen en stuur het 2 dagen voor 1 dec op dan ben je 1 van de eersten en krijg je zo goed als zeker wel een visum!

Ik hoop niet dat het extra moeite zal zijn voor een werkgever, ik vertrek over 3 daagjes en hoop werk te vinden zo rond september/oktober voor het winterseizoen. Wat ik heb begrepen zijn er volop banen voor seizoenswerk maar er zijn ook heel veel kandidaten voor de baantjes! Ze hebben in ieder geval geen extra werk aan je want met het visum krijg je een social security number en kan je gewoon werken als elk ander.

Groetjes!

Bedankt voor je reactie!

Zou je ook een working holiday program hebben van een 1/2 jaar?

Ik wil graag een half jaar reizen… en misschien wat werken
B)

Groetjes,

Rik

Hiephoi:cool:

gisteren het bericht gehad dat ik uitgenodigd ben door een professor aan de université de Montreal om mijn afstudeer onderzoek daar te gaan doen.

Nu alleen het visum: ik ga alleen onderzoek doen, geen onderwijs volgen, hoef geen tuition te betalen omdat ik geen student wordt. De professor verwees mij naar een ‘visitors visum’. Weet iemand of deze bestaan voor 10 maanden, waar ik deze moet aanvragen en hoeveel me dit ongeveer zou gaan kunnen kosten??

Alvast bedankt

Lieke

Hallo iedereen,

Ik ga begin Feb. naar Vancouver om in een ziekenhuis stage te lopen voor een half jaar. Nou moest ik van de ambassade eerst een werkvergunning regelen maar dat is verschrikkelijk veel werk:eek: ! Ook een bevestiging van de HRSD is hopeloos. Dus moet ik me aanmelden voor een Working holiday program. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurde het voordat je het papiertje kreeg nadat ze het 1 Dec. binnen hadden?

Heeft iemand trouwens ooit geklaag gehad over dat er geen Duitse postzegels waren toegevoegd? Ik hoor graag jullie ervaringen. Bedankt,

Wouter

Veel NL’ers die richting Canada gaan! Leuk! :wink: Wie gaat er in 2006 naar Montreal om te werken/ reizen (Quebec) Ik vertrek eind december (met hopelijk mijn visum) en blijf daar 1 jaar.

:slight_smile:

Hallo!

Ik heb misschien via het bedrijf waar ik nu voor werk de mogelijkheid om voor datzelfde bedrijf in Canada te gaan werken. Ik zou dan dus een Work permit aan moeten vragen. Ok prima! Maar nou hoor/ lees ik overal dat dat veel werk enzo is… Vertel! :frowning:
Ik ben nog niet zover maar probeer me wel vast zoveel mogelijk voor te bereiden… :slight_smile:

Eej Westerhuisw… wat is dat met die bevestiging van de HRSD als ik vragen mag? Wat is de HRSD anyway…

Alvast bedankt en iedereen alvast veel plezier in Canada!!

Hallo allemaal,

Ik heb twee dagen voor 1 Dec. mijn aanvraag op gestuurd naar Berlijn. Had het eerst geprobeerd met een work permit maar daarvoor had ik ook een bevestiging van de HRSD nodig. Dat is als het ware het ministerie van Arbeid die onderzoek doet of je geen plaatsen inpikt of gaten slaat in hun arbeidsmarkt. Heeft iemand nog meer nieuwtjes over de WHP’s van 2006. Hoeveel en wanneer je iets hoort. Ze zeiden bij dat het 6 weken duurt!!! Hoop het niet,

De groeten,

Wouter

Op welk gebied laat je je screenen dan om die VOG te krijgen? Of staat dat al ergens vermeld… Even geen tijd om alles door te lezen en mijn reisplannen spoken weer helemaal door mijn hoofd!

Snowbunny, het bericht is bijna 6 jaar oud en de Keap heeft zijn account laten verwijderen.
Verwacht dus geen reactie. :wink:

Op het gemeentehuis kunnen ze je verder helpen. Vul in dat het voor een visum is en vraag de medewerkers om de juiste hokjes aan te vinken (zo heb ik het gedaan). Als ze dat niet doen: ik heb laatst in een ander topic een VOG-formulier gegeven met al de juiste hokjes ingevuld.

1 like

Fijn bedankt!
Ging me er ook niet specifiek om dat hij antwoord zou geven, zijn vast ook anderen die me daarover kunnen informeren, zoals jij bijvoorbeeld :wink: