WHP-visum 2006

Hoi Elaine, onderstaande tekst vond ik het forum van vorig jaar! Deze jongen schreef op 30 jan 2005 dit:

“Je kan ze vanaf 1 december 2004 aanvragen. Bij mij was ie de eerste keer fout gegaan (paspoort niet langer dan 1 jaar geldig) maar heb net vorige week het visum binnen gekregen.”

Dus hoop dat je geen gezeik krijgt met paspoort, maar als hij 23 jan voor de tweede keer hem heeft, hoop ik toch dat we begin januari bericht krijgen

Gr ivo

Zo he, wat moeten we dan nog lang wachten op het visum! Ik vind het wel superraar als het echt zo lang duurt, nu wil ik toevallig pas in juli weg maar stel je wil 2 januari weg, dan kan dat dus blijkbaar gewoon niet! Ik ben in Australie geweest en van daar weet ik dat je als je daar ben zelf geen whp kan ontvangen dat moet echt vanuit het buitenland gebeuren dus eerder weg kan ook niet!
en aan elaine ben ik ook helaas bang dat je het dan terug gestuurd krijg :S

Ha mensen,

Ik ben er ook heel bang voor dat ik hem gewoon weer teruggestuurd krijg. Echt ontzettend balen in dat geval, ik heb namelijk al een adres in Edmonton bij een familie en die willen mij al vanaf 6 januari ontvangen, later mag opzich ook wel, maar ja.
Echt belachelijk dat het allemaal zo lang moet duren zonder dat je er enig bericht van krijgt van de ambassade.

Gr Eliane

Hallo iedereen,

Ik zit ook nog steeds te zenuwenen over mijn WHP aanvraag. Wat betreft de aanvraag voor een VOG kan iedereen het beste gewoon naar het gemeentehuis gaan, een half uur wachten, en het formulier invullen dat je krijgt. Het duurt daarna 4 weken en kost je 40 eetjes. Ik moest van de oh zo behulpzame Ambassade het orgineel opsturen. 

Ik heb mijn aanvraag twee dagen voor 1 Dec. opgestuurd zodat hij er 1 Dec zou moeten liggen. Ik heb de vriendelijke ambassade gevraagd hoe lang het duurde voordat ik iets te horen zou krijgen en ze zeiden dat ik niets voor midden januari moest verwachten. Dat is nog langer dan dat ik moest wachten op mijn eerdere poging voor een werkvergunning en al het andere papierwerk bij elkaar!!!:dead:

Ik heb verder alles in orde wat betreft paspoort en VOG. Ik wil halverwege Februari stage gaan lopen in een Ziekenhuis in Vancouver. Maar de vaart van dingen regelen gaat er op deze manier wel uit. Laten we maar veel voor elkaar duimen en laat weten hoe het ervoor staat!!

Groeten,

Wouter

Hoi, ook ik heb een bezoek aan canada gepland in mei/juni. Ik wil eerst mijn opa en oma bezoeken in Ridgetown (Ontario) en daar enkele dagen verblijven. Het lijkt me leuk om daarna mijn reis per spoor te vervolgen. Een site die ik bezocht heb is www.incento.nl/viarailcanada en hier staan een aantal zeer leuke arrangementen. Op deze wijze zie je veel van het land en de bekende bezienswaardigheden. Omdat ik van de oost naar de westkust wil reizen is “The canadian goes mountaining arrangement” het meest geschikt (wel prijzig!). Dit is een reis van twaalf dagen en het lijkt me dan ook leuk dit met een reisgenoot te doen. Misschien lijkt het je wat en kijk ook eens op www.deboruccia.blogspot.com voor leuke reisverhalen en dito foto’s!

Groet,

The Jackal

Ha mensen!Heb vandaag een mailtje gehad van de ambassade, waarin ze mij verzoeken een nieuw paspoort aan te vragen en daarvan een kopie op te sturen en als ik dat niet doe is dat in principe ook prima, maar dan is mijn visum wel maar geldig tot 6 december volgend jaar. Maar tja ik wil toch in juli ongeveer al weer terug dus dat is allemaal oké.
Mijn kerst is weer goed!
Fijne feestdagen allemaal!

Groetjes, Eliane

Zo he wat lekker zeg! Nog even een vraag, ik zit erg te dubbe of ik in Toronto of Vancouver wil beginnen, wat zijn jullie plannen om te beginnen en al een route in je hoofd?

:canada:

Hallo mensen,

Ik heb mijn WHP visum vandaag binnen gekregen!!! duurde bij mij dus 3 weken!! Alleen moet ik me medisch laten keuren in Canada omdat ik in een ziekenhuis ga werken in Vancouver. Laat allemaal horen hoe het er met jullei voorstaat,

De groeten,

Wouter

whahaha ik heb hem ook 2 dagen voor 1 december gepost…ik wacht vol heel veel spanning af!

Congratz!!!

Cooool! Gefeliciteerd! Tja wij wachten inderdaad nog even af…

O en Wouter vraagje nog: je hebt je visum nu binnen gekregen, wat moet er dan nu nog gebeuren, moet je ermee naar een instantie ofzo om een stempel in je paspoort te laten zetten of hoe gaat dat, weet je dat toevallig al? Ben daar wel benieuwd na…

Groetjes
Eliane

Hallo

Om jullie een beetje hoop te geven:
Ik heb zojuist mijn WHP visum ontvangen!
28 november opgestuurd, nu al binnen! Gelukkig maar, want vertrek over een kleine twee weken
Hopen dat jullie hem snel krijgen of al hebben,

goed uiteinde,
Gr Ivo

Hoi Ik vlieg dus 1 maart naar Canada,
Maar zit nu nog aan de andere kant van de wereld in australie en new Zeeland.
Ik ben bezig met mijn visum aanvraag maar heb 1 vraag.
Hoe kan ik voldoen aan de aanvraag aangaande sufficient funds and health insurance?

ik hoor het graag.
Dank je wel
Nathan

Nathan,

op de site v/d ambassade kun je een formulier uitprinten en deze onderteken!
Zo teken je voor genoeg geld en reisverzekering!
Gr Ivo

Ook jij gefeliciteerd! Trouwens nog even een vraag, weet iemand waar je open jaar tickets kan boeken, want kan het nergens vinden… dwz nergens waar ze geen superhoge datumwijziging kosten hanteren…

en NOG een vraag :stuck_out_tongue:
Hadden jullie het visum via de mail of via de post gekregen? Ik heb hem de 29 nov. opgestuurd en hoop toch echt dat ik hem snel ontvang!

Ik heb mijn whp ook binnen! Mijn reis kan beginnen! Wil er iemand niet met me mee op de greyhound tour? (toronto-vancouver) Ik zoek nog een reisgenoot, gewoon om tijdens de reis ff tegen te kletsen.

Whoehoe ik heb mijn WHP ook!!!

Jeh ik heb hem ook gekregen vandaag, op naar Edmonton eind van de maand.

Roy

Ik heb hem ook ontvangen. Alles toch nog goed gekomen met paspoort enzo.

Groetjes Eliane

hallo ik wil graag naar Canada voor 1 jaar en ik wil in mei al weg wie zou me kunnen helpen aan een whp formulier??? Of wie weet waar ik dat kan krijgen het heeft een beetje haast alvast heel erg bedankt
narda