Ga naar de site van de Canadese Ambasade. Daar vind je info over WHP.
Vraag nu bij het gemeentekantoor een bewijs van goed gedrag aan (het duurt 3 wkn voordat het bij je aankomt. (check ook meteen je geldigheid van je paspoort). Voor dit formulier heb je ook een bewijs aanvraag van e.v. werkgever nodig. In dit geval heb je geen werkgever, dus moet je de pagina van het internet downloaden waarin staat dat je een bewijs van goed gedrag nodig hebt voor je WHP.
Het formulier invullen. (IMD1230982.pdf) ofzoiets (ipv. Werkgever: vul je in: Applying for the working hollyday program for the netherlands)
Nog een formulier uitprinten en ondertekenen. Health&Care funds (ofzoiets…)
Kopie van je paspoort + 2 pasfoto’s maken
Alles in een enveloppe stoppen
-het aanvraag formulier voor de Visa
-verklaring van goed gedrag
-2 pasfoto’s
-kopie paspoort
-ondertekende uitdraai van health and insiurence funds, ofzoiets.
Het pakketje goed 3x dubbel checken
Sorry dat ik de site waar al je informatie opstaat niet uit zo mijn hoofd weet. Maar die vind je wel!
Succes!
ik wil ook zo snel mogelijk naar Canada (Toronto).
En ik wil daar graag stage lopen, en moet ik dus ook een work permit voor hebben.
Aangezien ik nog geen plek heb gevonden om stage te lopen, heb ik een Working Holiday Programme aangevraagd. (6 febr.)
Mijn VOG heb ik echter 2 febr. aangevraagd dus dat duurt nog wel even, maar na een hoop emailtjes heen en weer (met Berlijn) mocht ik mijn aanvraag voor mijn VOG opsturen en wanneer ik het origineel heb, moet ik deze nasturen.
Hopelijk verloopt alles hierdoor wat sneller.
Ik heb zojuist Justitie gebeld om te vragen hoever mijn aanvraag (VOG) is, en die mevrouw daar heeft er een spoedmelding van gemaakt. Dus donderdag a.s. moet ik weer even terugbellen en dan hoor ik wanneer ik hem precies krijg. (Had ik dat nou maar eerder gedaan)
Het kan ook zijn dat ik hem heeeeeeel misschien al binnen heb dan.
Ik blijf trouwens maar een maand of 2/3, heb ik dan echt zo een WHP nodig eigelijk? En wat zijn de bijkomende kosten, en wanneer moeten deze betaald worden?
Ja, zo een vermoeden had ik al.
Ik kan donderdag pas weer bellen voor mijn VOG. Dus tot die tijd moet ik rustig afwachten. Nu alleen nog een stageplaats vinden…
En als ik die niet kan vinden, dan worden het 3 maanden vakantie.
Ik zit inmiddels als bijna een week in Canada.
Mijn papieren waren de 23ste (Februari) rond. Dus dat is heel erg vlot gegaan.
Ik ben 2 februari begonnen met het in orde maken van al mijn papieren. Dus het aanvragen van mijn VOG en daarna mijn WHP aanvraag.
Het ging allemaal supersnel.
Toen de ambassade mijn VOG had ontvangen heb ik nog die zelfde dag mijn WHP per fax mogen ontvangen.