Hallo!
Mijn vriendin en ik (beiden 27 jaar) hebben januari 08 ons WHP visum gekregen. We plannen nu rond juni/juli '08 te vertrekken naar Canada en de voorkeur gaat uit naar BC (Vancouver e.o.). Weet iemand van jullie hoe het geregeld is met het ticket? We moeten een retourticket boeken met 12 maanden tussenpoos. Dat lijkt op geen enkele website te lukken. Heeft iemand daar ervaring mee? Wellicht kan het alleen bij een reisburo.
Daarnaast hebben we momenteel (4 maanden voor vertrek) nog geen baan of onderdak. We maken ons nog geen ernstige zorgen, maar binnenkort moeten we toch enige spijkers met koppen gaan slaan. Huur of koop? Wat zijn de gemiddelde kosten? Vancouver/Vancouver Island of juist niet? Ik zou me kunnen voorstellen dat wonen in de grote steden een stuk duurder is.
Hoeveel bagage mogen we ongeveer meenemen, of is dat geheel afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij?
Hoe gemakkelijk kom je ter plekke aan een baan? Ikzelf heb de meeste ervaring in de Horeca (Hotellerie). Mijn vriendin heeft Levensmiddelentechnologie gestudeerd en zoekt een baan in de Logistiek of iets dergelijks.
Hoe zit het met de verdiensten? Zijn de salarissen vergelijkbaar aan die in Nederland? Of liever gezegd; zijn de verdiensten en leefkosten in goede verhouding?
Het zijn een hele hoop vragen. Als je op maar één van alle vragen een antwoord hebt, post die dan alsjeblieft. Wij zijn heel enthousiast, maar beseffen ons terdege dat er nog het nodige moet gebeuren.:paranoid:
Alvast dank!
Hopelijk tot snel!
Sarah en Ivo