Hallo Canadezen/Hollanders/reizigers,
Jullie hebben mij eerder al eens goed geinformeerd over mijn plannen. Dit gebeurde in het volgende topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=140038
Nu zijn we alweer 10 maanden verder en heb ik meer concrete plannen. Even een korte samenvatting. Ik heb een Canadese vriendin hier in Nederland ontmoet. We wonen inmiddels sinds oktober 2012 samen (in nederland) en willen graag naar Victoria, BC. Afgelopen winter ben ik voor 3 weken naar de west kust gegaan om de feestdagen bij haar ouders te spenderen, dit was geweldig.
Uiteindelijk hebben we nu een huurcontract tot 1 juli, dan gaan we richting canada. We hebben dan al 9 maanden samengewoond. (relevante info voor een toekomstig spouse sponsorship program).
Op 21 maart mijn WHP visum aangevraagd via het IEC application form online. Deze is ook ontvangen, want ik kreeg een auto responder genaamd ‘Notification of Receipt’. Daarin stond het volgende:
*This letter confirms that the International Experience Canada (IEC) unit in Berlin, Germany, has received your application to participate in the IEC initiative for 2013 on 2013-03-21.
We have created a unique World Tracking Number (WTN) for your application: XXXXX. Details on the WTN and how it relates to your application can be found here.
**The volume of applications that we have received exceeds the quota.**Once we have verified that the quota for Nertherlands remains unfilled, instructions on how to make a payment toward the IEC Program Participation Fee will be sent to your IEC-Kompass account. Please do not submit a payment before the instructions are sent to you.
Thank you for your interest in participating in the IEC initiative.
International Experience Canada*
note: ik heb wel een echt tracking nummer gehad, maar die heb ik er natuurlijk even uitgehaald.
Nu is de status van mijn aanvraag “Application status: Submitted.” De payment heb ik nog niet gedaan/kunnen doen, aangezien ik dus bovenstaande reactie heb gekregen. Ik begin hem wel een beetje te knijpen nu. Verder heb ik nog niks gehoord.
Daarnaast ga ik dus in Canada samenwonen. Ik wil mijn spullen verschepen, geen meubels maar wel andere grote/zware objecten. Ik heb mij al een beetje verdiept in hoe dit te verschepen, maar ik wilde uiteraard weten hoe jullie ervaringen hiermee zijn. Ik heb de volgende dingen te verschepen:
- hele zooi kleding
- dikke game pc (dus een flinke toren)
- 24’ beeldscherm
- playstation
- gaming stuurtje + stand (http://www.gamingchair.com/images/super/Logitech_G27_and_G25_Wheel_Stand_Pro_Deluxe.jpeg)
Wat ik had bedacht is om één of twee dozen te nemen en dan de kleding te gebruiken als opvul materiaal rond de pc en het stuurtje etc. Ze zijn niet bizar groot, maar wel zwaar. Uiteraard is via een schip geen probleem. Ik kan prima 2 maanden wachten tot mijn spullen arriveren. Daarnaast kan mijn vriendin het versturen op haar naam, zodat ze niet zien dat ik mijn halve inboedel verscheep.
Lange topic, maar de vragen die ik echt heb zijn:
- Moet ik mij zorgen maken aangezien ze aan hun quota zitten? Is er iets dat ik kan doen? Ik heb nog geen vliegticket gekocht, maar wil dit wel snel doen aangezien deze niet goedkoper zullen worden voor de eerste week van juli.
- Mijn spullen verschepen, heb je ervaring/tips? Wat wel doen en wat niet doen?
- Ik werk in de IT, kan ik met WHP gewoon één jaar in Victoria wonen en een serieuze baan (fulltime) in de IT uitoefenen? Of is dat niet waar WHP voor bedoeld is?
Hulp/ervaringen/links zijn allemaal welkom. Bedankt alvast.