Een tijdje naar Canada; wie heeft ervaring met tijdelijk werken

Hai!
Ik zou graag in het voorjaar willen vertrekken naar BC, ben benieuwd hoe het dan staat met de baantjes, het is ook mijn idee om in Vancouver te beginnen, en zou graag wat meer te weten willen komen over het vinden van woonruimte, weet iemand wat meer over het vinden van een kamer? Misschien wordt het anders toch een paar weekjes hostel hoppen. Ik ben zeer benieuwd naar jullie plannen verder!
Veel uitzoek/voorpret
gr. claudia

Hoi Claudia,

mijn zoon gaat 1 feb. voor een half jaar stage lopen in bij een bedrijf in Ottawa (hij houdt niet van forums, maar ik vond het wel leuk om hier al jullie verhalen te lezen).
Van het bedrijf waar hij naar toe gaat kregen we oa deze link:
http://vancouver.craigslist.org/ (maar dan de Ottawa-versie, natuurlijk).
Hier staan onder “housing” drie categorien: “rooms”, “sublets” en “appartments” met kamers te huur, iedere dag heel veel nieuwe advertenties.
Rooms en sublets zijn meestal slaapkamers in een groter huis met gemeenschappelijke keuken en badkamer, in Ottawa varierend van 300 tot 600 dollar, ik weet niet hoe de prijzen in Vancouver liggen.
Of je moet een appartment willen, deze zijn naturlijk duurder.

Hier nog eentje:
http://vancouver.kijiji.ca/f-housing-room-rental-roommates
Ook bij housing, en dan rooms of short term rentals.

Veel succes ermee!

Groetjes, Anja.

hoe? ik ben druk opzoek!. tips??
(ik ben nu op vancouver island)
hester

Hee Maartje,

Ik ben er ook vroeg bij…leek mij wel handig om alles op tijd te regelen…lekker relax!! Ik ben van plan om maart 2008 te vertrekken en dan zeker een jaar weg te blijven!!..Misschien tref ik je dan nog!?
Laat maar weten of je al plannen hebt!

groetjes
Mira

Hallo Allemaal,
weet iemand misschien wat is de beste en snelste manier om naar canada te emigereren.
Ik wil graag zo’n fast food franchising starten met beperkte kapitaal
en business visum vraag heelveel kapitaal
is het mogelijk eerst met skills visum binnen komen en dan met kopen of starten automatisch in aanmerking komen voor business visum programma
Gr,
Ario

Hallo Ario,

Ik ben nu al een tijdje aan het uitzoeken hoe dat met visums zit. Ik weet lang nog niet alles (mijne al gevonden dus zoek niet echt verder). Ik ben nu samen met nog twee anderen alles aan het regelen. Wij gaan daar (in Canada) ook een bedrijf opzetten (ongeveer volgend jaar maart/april). Voor skillsvisum moet je alleen aan een paar punten voldoen. Duur is het om via emigratiebureau’s je emigratie te regelen.
Het eerste wat je moet doen daar is contacten leggen. Canadezen kijken niet erg naar diploma’s en of je nu van Timboektoe komt of uit Nederland interesseerd ze niets…Contacten leggen en sociaal zijn is het beste en tja…
veel verschild per provincie! Ik weet niet waar je je fast food franchise wilt starten?
Suc6

Gr
Mira

Hallo Mira,
Bedankt voor je reactie
Als ik goed begrepen heb dat is beste manier (eerst met skills visum en dan daar bedrijf opzetten)
Wil je a.u.b. me uitleggen welke stappen precies gaan jullie nemen
Eerst gewoon land binnen zonder niks te regelen en dan daar werk zoeken en als het lukt skills visum aanvragen en dan jullie bedrijf opzetten
Ik wil trawens in Vancouver iets starten
Wat gaan jullie starten en waar?
Gr,
Ario

Hallo Ario,
Ik ben student en ga in Canada mn afstudeerproject doen. Waarschijnlijk ga ik met WHP visum naar binnen. Die zijn een jaar geldig zo heb ik nog wat ruimte om het eea te regelen daar! Om te zien of je in aanmerking komt voor het skills visum, kun je een “test” doen op een site van Canada. Maar ik geloof dat je daar dan ook al een werkgever moet hebben die voor je in kan staan. Op dit moment zijn we druk bezig met wat iedereen kan, bedrijfsplan opstellen, contacten leggen. De contacten in oost Canada hebben we al, maar wij willen naar BC en dan waarschijnlijk in Kootenay. Ik ga dan met WHP visum binnen, 1 ander probeert met skills visum binnen te komen. Zijn bedrijf waar hij werkt hier in NL heeft ook bedrijven in Canada. De 3e gaat met een visitors visum binnen en kijkt daar of hij iets kan regelen binnen het half jaar. Wat wij willen opstarten is een Outdoorbedrijf.
Wanneer wil je vertrekken?

grt
Mira

ik ga in September vertrekken

Hoi Mira,
Is WHP voor een bepaalde leeftijd bedoeld (18-30)?
Thanks

hoi Ario,

Dit klopt,

Groet,
Elsemarijn

Kijk er is al antwoord gegeven…:wink:

grt
Mira