Reisgenoot gezocht! Canada

Wie wil er mee naar Canada, voor 3 maanden (of langer)
Werken, veel bekijken en doen.
Of heeft er iemand informatie over hoe het gaat kwa werken, wonen in Canada dat hij/zij met mij wil delen, ik hoor het graag.

Hey Floortje,

Ik vertrek tegen Mei naar Canada ben momenteel bezig met mijn werkvisum en mag in mijn handen klappen dat ik er één heb althans moet de laatste zaken nog invullen en dan kan ik gaan. Ik ga minimaal voor drie maanden als het mij bevalt kan ik natuurlijk 1 jaar in zijn totaal blijven. Lijkt mij leuk om in contact te komen ben zelf ook op zoek naar mensen die naar Canada gaan. En hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik hoor het wel.

Bart van Steenis

hoi,
ik ben van plan om in april voor een jaar naar Canada te gaan, naar Toronto. Het is nu nog wachten op mijn verklaring van goed gedrag en dan mijn werkvisum. Ik ben ook erg benieuwd wie er in die periode in Canada zit!

Ik stel voor om een netwerk op te richten van mensen die naar Canada gaan misschien wel makkelijk om de email adressen uit te wisselen. Die van mij is in ieder geval [EMAIL=“oiwarning@hotmail.com”]oiwarning@hotmail.com

Groetjes

Bart

de mijne: [EMAIL=“susannethijssen@hotmail.com”]susannethijssen@hotmail.com

ik zou mezelf even willen aansluiten vidukah@hotmail.com ik zou er graag ook nog met anderen over willen praten. Meegaan is serieus in overweging, maar ook afhankelijk van haalbaarheid ivm een andere reisbestemming.

Hey floortje,

Ik ga zelf ook naar Canada (British Colombia en omstreken) en ik vertrek in maart. Ik ga er niet voor het werken of wonen, gewoon voor een vakantie van 3 maanden. Ik heb begrepen dat de meesten richting het oosten van Canada gaan, maar mocht je interesse hebben in het verkennen van het westen, laat het me weten!
Groetjes Marike

haaj Marike,
Op het moment is het allemaal nog niet echt duidelijk waar ik nou heen ga…maar ik moet zowie zo werken. Maar ik was ook van plan om begin maart weg te gaan. Dus wie weet kunnen we wat samen doen. Ik ben trwouwens 19 jaar, jij??

Hoi Floortje,

Ik ben 22, bijna 23. Ik vertrek sowieso de 5e van maart en land in Vancouver, daar blijf ik een week en vanuit daar zoek ik verder uit waar ik heenga.
Je vertelde het 1 en ander over werken, weet je daar iets van? Ik heb me er namelijk een beetje in verdiept en (niet om je te ontmoedigen) het is niet makkelijk om daar aan werk te komen (vrijwilligerswerk uitgezonderd). Als je iets meer wilt weten daarover kan je het beste naar de site van de canadese ambassade gaan, daar staat veel info op.
Lijkt me inderdaad leuk om iets te doen, laat even weten wat de verdere ontwikkelingen zijn?
Als er nog meer mensen inderdaad gaan, sluit ik me graag aan bij de e-maillijst: marike.aertssen@home.nl

Groetjes,
Marike

he hallo,
Leuk om te lezen dat er meer mensen dit jaar voor een jaar naar canada vertrekken!!! Ik vertrek in juli ongeveer voor 14/15 maanden en heb mijn workin’holidayvisum al. Ik ben 24 en van plan om eerst naar familie (mijn broer woont in Toronto) te gaan en daarna heel Canada rond te gaan trekken (uitgezonderd het noorden denk ik) en te gaan werken natuurlijk. Ik sluit me ook graag aan… [EMAIL=“ankie_van_heumen@hotmail.com”]ankie_van_heumen@hotmail.com. Ik zou het leuk vinden om dan ook samen met andere te kunnen gaan rond trekken.
groetjes ankie

hoi hoi,
voor degenen die naar het westen gaan: ik vertrek 1 juli naar Edmonton, verblijf daar n kleine week op n ranch waar ik eind juli t/m eind oktober ga werken en vanaf 7 juli begin ik mijn “echte” trip in Calgary, op het Rodeo Stampede festival. daar blijf ik 4 dagen en vanaf dan ben ik van plan om richting Waterton Lake Park of Rocky Mountains te gaan. In grote lijnen is mijn reis dus wel al bekend maar dat is dan ook alles, dus als iemand zin heeft om me te vergezellen, helemaal of voor een gedeelte, be my guest! alleen is idd ook maar alleen ja toch?

Haaj ankie
Ik ben ook van plan om naar Canada te gaan, nou heb ik een werkvergunning nodig net als iedereen.Dus toen ik wat rond keek op wat site’s zag ik dat ik dus vanuit hier (nl) dus een baan moet gaan zoek daar in Canada… ik moet een werkgever hebben… nou is er een kennis van mij op zoek naar een baantje…maar als ik mag vragen hoe kom jij aan je werkvergunning… zelfde manier als ik of zijn er ook nog andere manieren…
Hoor het graag…
groetjes floortje

beste floortje,
ik ben naar het bureau gegaan die mijn broer heeft geholpen met de emigratie. zij hebben voor mij een visum geregeld zodat ik daar max. een jaar in loondienst mag werken. hierna zet ik mijn visum om in een toeristenvisum en mag ik officieel niet meer werken maar het betekend dan wel dat ik evt bij mensen thuis wel klusjes enzo mag doen voor bijv. kost en inwoning. je zou eens contact kunnen opnemen met buysse immigration te culemborg. als je echt voor een werkvergunning zal gaan komt daar toch nog heel wat meer bij kijken namelijk. daar heb ik eerst ook voor gekeken. dat is een heel stuk duurder en moeilijker om daar aan te komen. daarom mijn keus voor een workin’holiday visum… ik hoop dat ik je een beetje opweg heb kunnen helpen! succes!!!
groetjes ankie

Hai,

Dit is een berichtje voor hellekak maar ik ben nog niet zo bekend met de wereldwijzer dus weet niet zeker of het bericht bij de juiste aankomt… Maar je plannen klinken me erg goed in de oren. Hoe kom je aan het adres van die ranch om te gaan werken, lijkt me namelijk erg tof om te doen. Zou je ook met een camper willen rondreizen?

Groetjes franciska