Is dit de goedkoopste aanbieding van deze fly-drive of weten jullie een aanbieder die iets vergelijkbaars voor een (veel) lagere prijs aanbiedt? Ik denk dat dit nl. de bodemprijs is.
Lijkt me best ok.
Als je alles los zelf zou boeken (vlucht, auto, hotels) kom je denk ik een iets goedkoper uit: ze geven precies aan welke hotels er gebruik van gemaakt wordt, die heb je in 2 tellen opgezocht via booking.com.
Daarnaast kan je op dure plaatsen mogelijk nog wat extra besparen als je een paar alternatieve hotels zoekt.
Aan de andere kant: alles is wel in 1 keer geregeld en dat is ook wel prettig
Overigens, indien haalbaar zou ik aanraden om 3 weken te gaan. Dan heb je ook nog gelegenheid om bijvoorbeeld de westkant van vancouver island te checken. Daarnaast zijn er naast Japser en Banff nog een paar parken in die omgeving die de moeite waard zijn.
Ik heb nu zelf even een reis samengesteld door alles zelf te boeken. Als je slim boekt is een reis van 18 dagen zelfs iets goedkoper dan een pakketreis bij WRC van 16 dagen.
Nee, 2 of 3 nachten in Ucluelet of Tofino zou ik er bij doen. Ik vond het pacific rim national park een hele bijzondere plaats. Vanaf tofino kan je beer, walvis en hot springs excursies doen (let op je budget ).
In de rockies kan je nog langs Wells Gray provincial park, Yoho , Glacier en Revelstoke national park.
Welke route voor 18 dagen raden jullie dan aan? Wij zijn van plan los te boeken omdat als je iets bij WRC reizen wilt wijzigen toeslag op toeslag berekend wordt. Los boeken blijkt goedkoper te zijn, een aanzienlijk bedrag van €600- €800 op de totaalsom.
Ik had de volgende route in gedachten:
Dag 1 - Amsterdam en vlucht naar Vancouver
Dag 2 - Vancouver
Dag 3 - Vancouver
Dag 4 - Victoria
Dag 5 - Uncluelet
Dag 6 - Uncluelet
Dag 7 - Whistler
Dag 8 - Whistler
Dag 9 - Kamloops
Dag 10 - Jasper
Dag 11 - Jasper
Dag 12 - Banff
Dag 13 - Banff
Dag 14 - Vernon
Dag 15 - Vernon
Dag 16 - Harrison Hot Springs
Dag 17 - Harrison Hot Springs
Dag 18 - Harrison Hot Springs en vlucht naar Amsterdam
Heb je vliegtickets al geboekt?
Mogelijk dat je ook kunt kiezen om na Banff in Calgary te eindigen en Vernon en Harrison te laten vallen.
Je hebt soms net iets te weinig tijd op de andere plekken denk ik.
Vaak heb je overal maar 1 volle dag (Kamloops - Jasper is een behoorlijke trip, waardoor je 1 volle dag Jasper overhoudt). Dit geldt voor Ucluelet, Whistler, Jasper, Banff en Vernon.
Op sommige plaatsen is het mooier om toch net 1 dag extra te blijven. Jasper - Banff is een hele mooie tocht (Icefields parkway) en ben je zeker een dag onderweg. Je hebt dan echter amper tijd om Lake Louise + Moraine Lake te bekijken en al helemaal niet om Yoho NP te bezoeken. Vervolgens moet je in 1 dag hele omgeving van Banff bekijken.
Het kan allemaal wel hoor, maar het zou misschien mooier zijn als je in Calgary eindigt, waardoor je dus nog 4 dagen extra kunt verdelen. Die zou je kunnen toevoegen aan Ucluelet, Jasper, Banff en misschien nachtje in Lake Louise. Sowieso is Clearwater trouwens betere overnachtingsplaats als Kamloops. Je zit dan bij de toegang tot Wells Gray PP waar een aantal mooie watervallen zijn.
Nogmaals, ik wil niet je hele route op de kop gooien of helemaal afbranden. Alleen misschien kun je met paar kleine aanpassingen je route toch iets optimaliseren (in mijn ogen dan he, wat ik denk is ook niet de waarheid:P)
Ik ga met mijn ouders maar gezien ik 20 ben heb ik er ook wat over te vertellen, zeker omdat ik mijn deel van de reissom betaal omdat ik dit jaar alweer 21 jaar word. Ik zal wat jullie zeggen zeker meenemen, ik ga eerst eens kijken hoeveel de vluchten dan worden. We hebben nog niets geboekt. Hebben jullie ook nog tips voor hotels?
Er zijn overal veel hotels, ik zou je eerst focussen op vliegtickets en welke rondreis je nou eigenlijk wil. Google eens op fly matrix. Hier kun je meerdere luchthavens aangeven die hij combineert. Soms is bijv. Brussel of Dusseldorf veel goedkoper.
We hebben nu een aanvraag gedaan voor deze reis: 404
Alleen vlucht + huurauto, hotels gaan we zelf uitstippelen. Hopelijk zit het nog niet vol want het tarief is in vergelijking tot andere sites erg laag en er stond bij: tot 31 december 2013 boeken. We worden binnenkort terug gebeld door WRC…
Ik heb ook eens even wat voor je opgezocht. Benieuwd of er een groot prijsverschil zit met aanbod van wrc.
Rechtstreeks vlucht met air transat, retour amsterdam vancouver van 29 juli tot 15 augustus: prijs voor 3 personen: 3177 euro
Full-size auto voor dezelfde periode, met dezelfde voorwaarden van wrc: 897 euro.
Totaalprijs voor 3 personen is 4074 euro, dit is 1358 euro pp. (Hier zitten alle reserveringskosten etc. al bij in)
Als ik aanbod van wrc eens vlug uitreken (voor 13 dagen, dus heb je ook nog aantal dagen korter).
Dan kom ik op de volgende kosten uit:
1231 pp voor vlucht + autohuur (3693 euro in totaal)
8 euro per dag toeslag voor auto = 8*13 = 104 euro
reserveringskosten + calamiteitenfonds: 37,50
Totaalprijs van 3834. Dit is dus 240 euro (80 pp) goedkoper dan zelf te boeken, maar bij mijn voorstel heb je 5 dagen langer.
Als je 20 dagen boekt via wrc, ben je weer iets van 200 euro dan mijn voorstel duurder uit, maar heb je ook weer 2 dagen langer.
Conclusie: De prijs maakt niet echt het verschil, dus zou je het best kunnen kijken wat jullie qua aantal dagen etc. het best uitkomt.
Ben benieuwd wat je aanbod van wrc zal zijn.
Alles wat jij hebt uitgezocht heb ik al uitgezocht en je krijg zelfs bij Duitse, Belgische en Engelse sites de prijs niet lager. 13 dagen vinden wij veel te kort, vorig jaar zijn mijn vader en ik 12 dagen naar Oost-Canada geweest om Canada eens uit te proberen. We wilden erg graag weer terug en hebben mijn moeder die vorig jaar 21 dagen met familie in Indonesië en Singapore was weten te overtuigen om dit jaar mee te gaan. Echter, we willen dan graag wel ten minste 18 dagen.
WRC Reizen heeft net gebeld. Helaas komen er weer toeslagen bij en is de totaalprijs met €66 toeslag p.p. begroot op €4331,50. Dat is bijna €200 duurder en dan moeten we de hotels nog boeken. Mijn ouders zijn nu weg en de vluchten zijn in optie geboekt, we laten WRC Reizen volgende week wel weten of we hiermee akkoord gaan. Natuurlijk ga ik nu even zoeken of het goedkoper te krijgen is.
Via expedia, keuze vlucht+auto, van 28 juli tot 14 augustus een totaalprijs van 3565 euro.
Scheelt je bijna 800 euro. Mogelijk dat voorwaarden van auto wel iets anders zijn (geen 2e bestuurder, geen volle tank bijv., zover ben ik er niet in gedoken.)
Ik heb iets slims uitgevonden: bij eBookers, die onbetwist de voordeligste is, kun je ook de vlucht, huurauto en het eerste hotel boeken. Dat eerste hotel kan je ook gewoon voor 3 nachten boeken. Dan ben je voor 20 dagen totaal €4567 kwijt, wat €180 goedkoper is dan WRC. Een offerte maken betekent altijd extra toeslagen omdat je dan afwijkt van wat standaard gegeven is. Kan je een directe link geven van je reis bij expedia? Wij willen wel een full-size auto. Zit die bij die ongelofelijk lage prijs inbegrepen?
Uit mijn hoofd was het een midsize, maar dat weet ik niet zeker. Directe link kon ik niet geven, dan begint die weer blanco. Typ gewoon de gegevens in zoals ik ze had gegeven, dan moet er hetzelfde uitkomen als goed is.
Ik heb nu al heel veel uitgezocht maar het is allemaal wel erg duur. Als mijn vader dinsdag weer contact met WRC heeft gaat hij ze eens vragen of de 16-daagse reis nog voor een totaalprijs van €5890 (vliegen met KLM) beschikbaar is. Jammer dat we dan weer korter moeten gaan maar 20 dagen is niet te doen, dan zit je met een hele goedkope vlucht ver over de €6000.